Toon posts:

Vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag :)

Ik heb nu ruim een jaar een AMD 800 / MSI moederbord systeem.
Bij de aanschaf van het hele setje heb ik er een Matrox G400 bijgekocht, en dat heeft denk ik een klein maandje soepel gedraait. Helaas krijg ik toen steeds vaker te maken met vastlopers en tijdens een potje Delta Force knalde de computer zomaar uit. Hierna heb ik een Chaintech Moederbord gekregen en ben ik weer verder gegaan.. ik had nog steeds last van vastlopers (vooral tijdens games) en ik heb een maand geleden m'n Matrox G400 vervangen voor een GeForce MX400 64MB, maar helaas.. nog steeds vastlopers.

- Een spel houdt het niet langer dan 7 seconden vol
- In windows loopt hij toch zeker 2 keer per dag vast

Iemand een idee wat er in mijn computer niet goed zit?

EEN ONZEKERE MAAGD :+

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
enige wat je dus niet vervangen hebt is je cpu en geheugen. OF je windows installatie is brak OF je geheugen/cpu is niet goed.

Wat ook nog kan is een ander stukje hardware dat niet goed functioneerd. Wat zit er nog meer in je systeem? (geluidskaarten ed)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens deze troubleshooter: hangen en opstartproblemen :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
voeding, geheugen en een windows reinstall. ff nachecke dus

Tweakers Discord

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
AGP aperture size zo laag mogelijk zetten (4MB ofzo) hielp bij mij, zou ik eerst maar proberen alvorens windows herinstalleren of andere drastische maatregelen toe te passen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik in dat ruime jaar al zo'n 20 keer windows opnieuw heb geinstalleerd.
Geheugen is prima, al getest.

• FragFrog
  • Laatst online: 18:08
Klinkt beetje als warmte/stroom probleempje, IMHO :)

Misschien een slechte airflow in je kast? Wanneer je in dat geval je pc zwaar gaat belasten (Delta Force bijvoorbeeld) kan'ie er makkelijk uitknallen. Check met bijvoorbeeld mbm5 of je voltage's niet te zwaar afwijken (tot ongeveer 10% is aanvaardbaar), en of'ie niet veels te warm wordt! Het laatste kun je makkelijk testen door je kast open te zetten, scheeld bij veel mensen enorm in temps :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• FragFrog
  • Laatst online: 18:08
*grom* dubbelpost :(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan de temperatuur zal het niet liggen, maar het is logisch dat je daar als eerste aan denkt ;) maar de bios geeft aan dat de casetemp 30 graden is en m'n CPU ongeveer 43 graden, dus dat zit wel KNOR.

Dat stroomprobleem heb ik nog niet getest, maar zou natuurlijk ook nog te testen zijn.. zal mbmr ofzo wel ff zoeken, Thanks.
Pagina: 1