[Win2k prof] Installatie ok, draaien ho maar :(

Pagina: 1
Acties:

• 4ice
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-10-2022

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Ik zit met het volgende systeem/probleem:

Systeem:

Het is een laptop Toshiba Satellite Pro 4200, met een Intel Celeron 550MHz, 64MB geheugen, een HD van 6GB en S3 Savage IX als videokaart. Voor andere spec klik hier

Probleem:

Ik wil van WinME naar Win2k en dat heb ik op 2 manieren geprobeerd. Eerst door het formateren van de HD en daarna Win2k geheel te installeren. En door een upgrade uitvoeren van WinME naar Win2k.

Bij allebei gaat de installatie in principe goed en kan ik na het installeren van alles doen. Helaas moet ik na het installeren van de driver voor de videokaart opnieuw opstarten en dan gaat het dus fout. Ik kan nog wel inloggen, maar daarna loopt hij compleet vast. Dat is dus elke keer zo :(
Ik moet hem echt resetten voor er weer wat gebeurt.

Het geheugen uitbreiden naar 128MB is een optie, maar zou dat wel helpen?? Ik denk zelf dat het eerder aan de videokaart ligt...

BTW ik heb de search gebruikt en ook een heleboel dingen gelezen, maar ik kon geen antwoord hierop vinden. Ook heb ik de site van Microsoft geraadpleegd, maar in principe moet het systeem voldoende zijn. Het is niet veul, maar toch...

Kunnen jullie mij helpen?

Sjonny.nl

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:38
Waarschijnlijk ligt dit toch aan je videokaart, kan je na het installeren ook niet verder in veilige mode? mischien kan je hierna nog instellingen wijzigen! (resolutie, refresh-rate)

en anders zoeken naar andere drivers.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah, lijkt me toch een driver probleem.... al andere drivers geprobeert?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• 4ice

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Tja, ik heb gewoon de Win2k driver van S3 gedownload. Zou toch goed moeten zijn denk ik zo, ik weet in ieder geval niet waar ik nog een andere goede vandaan zou moeten halen.

En de resolutie aanpassen zal niet veel helpen, hij staat al op 800x600. Als die nog lager moet, dan hoeft het van mij niet meer :)

Sjonny.nl

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:38
Op welke refresh-rate staat ie ingesteld?

Verwijderd

Je kunt idd proberen om te kijken of je wel verder kan in Veilige Modus. En eventueel andere drivers downloaden bij bijvoorbeeld Driverguide (login: drivers, pass: all)

Verwijderd

En als je gewoon van CD installeert, en direct na de installatie naar windowsupdate gaan. Grote kans dat daar de juiste drivers voor je klaar staan.....

• 4ice

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Kbeuriot schreef op 18 september 2002 @ 09:20:
Op welke refresh-rate staat ie ingesteld?
Ik heb echt geen idee en ik kan het helaas nu niet zien omdat ik aan het werk ;) ben. Maar ik zal er vanavond wel naar kijken.

Enne ik zal ook een bezoek brengen aan die driver-site.

Nog andere tips/trucs?

Sjonny.nl

• 4ice

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 09:25:
En als je gewoon van CD installeert, en direct na de installatie naar windowsupdate gaan. Grote kans dat daar de juiste drivers voor je klaar staan.....
Dus gewoon de hele installatie opnieuw doen en in plaats van de driver die ik nu heb te installeren eerst naar Windows update gaan?

Ik vind alles best, als het maar gaat werken :)

Sjonny.nl

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 10:14
misschien zit er in die versie van jouw gedownloade driver wel een bug o.i.d.
Windows Update is ook een optie. Lijkt me wel een driver probleem

Verwijderd

Nog even voor alle duidelijkheid: Het probleem doet zich dus echt alleen voor nadat je de videokaart installeert?

• 4ice

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Volgens mij wel, na de installatie is er geen driver voor de videokaart geinstalleerd en lijkt het qua layout wel veilige modus (resolutie e.d.). Volgens mij kan ik dan gewoon alles doen, het enige waar ik nu over twijfel is of ik ooit heb geprobeerd gelijk te rebooten om te kijken of het dan nog wel werkt...

Ook dat moet ik dan nog eens proberen, ik weet het gewoon niet meer. Ben hier al een lange tijd mee bezig, maar heb Tweakers pas net "ontdekt" :)

Sjonny.nl

• 4ice

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Nou, ik ben weer het een en ander aan het proberen geweest...

In veilige modus doet tie het gewoon goed, dus is het inderdaad een driver probleem zoals jullie al zeiden. Vanuit de veilige modus heb ik toen de driver verwijderd en ge-reboot, ook toen ging het goed alleen heb ik dan natuurlijk geen fatsoenlijk beeld.

Vervolgens ook vanuit de veilige modus windows update uitgevoerd, maar na de installatie moest ik toen weer rebooten en toen liep hij na het inloggen weer vast :(

Ook heb ik op de driver-site gekeken, maar daar kon ik uit zoveel verschillende kiezen dat ik echt niet weet welke ik moet nemen.

Ik word er echt gek van 8)7

Sjonny.nl

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:50

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Oke, ik heb dus exact hetzelfde probleem gehad. Heb namelijk praktisch dezelfde laptop (alleen een Cellie 500 erin en nu 192mb maar goed). Het probleem ligt in het feit dat je NTFS gebruikt. Installeer Windows op een Fat32 partitie, dit zal je probleem ws oplossen.

Het heeft mij ook een hele dag en +/- 5 W2k installaties geduurd tot ik er bij toeval op kwam.

Ik heb eerlijk gezegd nog niet getest wat er gebeurd als ik de partitie achteraf naar NTFS converteer... dat mag jij doen ;)

Oh ja, upgraden naar 128 of meer MB zou ik zeker doen... vind W2k echt een stuk leuker. Ik heb zelf gewoon SO-Dimmetjes gehaald bij de lokale computerboer, dus je hoeft ook geen speciale Toshiba meuk te hebben ofzo.

Als je nog drivers zoekt, mail me maar.

[ Voor 0% gewijzigd door MrTinux op 18-09-2002 22:24 . Reden: extra blaat ]

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• 4ice

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Dat extra geheugen komt er inderdaad op, mits Win2k erop komt. Maar volgens mij had ik het juist eerst op een FAT32 geprobeerd en vandaag dacht ik eens NTFS te gebruiken. Maar ik heb dus meer kans (in de Staat Loterij :)) om hem op een FAT32 te zetten?

Sjonny.nl

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ook hier een Toshiba Satelllite Pro 4260 DVD (6gb, 256mb S3 kaart). :P

Toshiba raadde aan om bios op te graden naar bios 2.70. Ik draai alle drivers van www.toshiba.com stabiel op een W2K Pro UK install ;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• 4ice

4ice

Strength and honor

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 18 september 2002 @ 23:28:
Ook hier een Toshiba Satelllite Pro 4260 DVD (6gb, 256mb S3 kaart). :P

Toshiba raadde aan om bios op te graden naar bios 2.70. Ik draai alle drivers van www.toshiba.com stabiel op een W2K Pro UK install ;)
Nog een oplossing om te proberen, ik hoop maar dat er eentje werkt...

HET IS EINDELIJK GELUKT OM HET WERKEND TE KRIJGEN!!!! :*) :*)

Bedankt allemaal voor de reacties _/-\o__/-\o__/-\o_

Het was inderdaad een driver probleem. Ik had wel op de goede driver soort gezocht maar aangezien die laptop al 2 jaartjes oud is, moest ik bij de zoekacties ook aangeven dat ik er meer dan 2 jaar terug gezocht moest worden.

Maar ik ben in ieder geval helemaal happy :):):)

[ Voor 0% gewijzigd door 4ice op 22-09-2002 16:26 . Reden: Jaaa, het is eindelijk gelukt!!!! ]

Sjonny.nl

Pagina: 1