Toon posts:

Niewe nVidia drivers en 3dmark...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers van nVidia gedownload (version 30.82) en daarna de 3dmark demo gedraaid. Tijdens het landschap gedeelte is er van muziek geen
sprake meer, het verspringt aan alle kanten. Met de drivers die standaard bij XP
zitten heb ik dit probleem niet... ik dacht dat het altijd beter is om de drivers van nVidia te nemen.... mmmm kent iemand dit probleem? De sound is onboard van c-media en ik denk dat daar het probleem niet ligt.

Verwijderd

maybe geen demo draaien.....of natuurlijk de standaard drivers gebruiken welk vidieokaart heb ie overigens :D

Verwijderd

nou. De conclusie lijkt me dan duidelijk, lees eerst eens de FAQ op Madonion en daarna de FAQ hier. En als je er dan niet uit komt. Stel dan je vraag hier in het forum

En als je over systeem prestaie praat. Hangt dit echt niet af van hoeveel 3DMarks je wel niet haalt hoor. Want dat is dus echt triest.... :'(

Verwijderd

Als je dan ook gewoon echt de nieuwste NVIDIA drivers neemt: 40.41
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_40.41

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:50

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb nog nooit geluid gehoord bij de 3dMark, vond ik niet belangrijk genoeg om uit te zoeken :)

De nieuwste drivers zijn trouwens 40.41 en die zijn hier te downloaden.
Niet vergeten eerst de oude drivers volledig te verwijderen voordat je nieuwe installeert!

[ Voor 0% gewijzigd door Twee Dee op 18-09-2002 08:58 . Reden: Stomme tracer! ;) ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Hoi Dually.

1.) De standaard WinXP drivers ondersteunenover het algemeen helemaal geen OpenGL, dit word gebruikt in de meeste games, dus toch even drivers installeren.

2.) De demo van 3dmark is een filmpje, hierbij word er eigenlijk helemaal niets door je VGA-kaart ge-rendered, je kan je kaartje het beste testen door i.p.v. "Demo" het knopje "benchmark" te klikken, bij het benchmarken hoort overigens helemaal geen geluid!

groet,

Redeamer

Verwijderd

Ik heb da ook gehad, en bij de nieuwste drivers (40.42) was het weer weg.
Gewoon foutje kan gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik wist niet dat er al een nieuwe driver te krijgen was. Ik ga deze eens proberen... ;) Het probleem was bestond ook alleen in de demo, die heeft namelijk wel geluid erbij.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 08:57:
Als je dan ook gewoon echt de nieuwste NVIDIA drivers neemt: 40.41
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_40.41
|:(
Version: 40.41 Beta
Beta de echte drivers, ja, je hebt gelijk :/

Verwijderd

Ik heb net 30.30 erop gegooid. 400 punten hoger dan met 30.82.. Die 40.xx zijn echt ruk bij mij. Alles is 60Hz, echt alles.. Plus dat mn spellen er gewoon niet uitzien.

Overigens word ik doodziek van al die Detonators... Er is er niet 1 die normaal werkt.

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:59:
Ik heb net 30.30 erop gegooid. 400 punten hoger dan met 30.82.. Die 40.xx zijn echt ruk bij mij. Alles is 60Hz, echt alles.. Plus dat mn spellen er gewoon niet uitzien.

Overigens word ik doodziek van al die Detonators... Er is er niet 1 die normaal werkt.
60 Hz bug is makkelijk op te lossen, maar het blijven idd brakke drivers, maar daarvoor zijn het ook beta's. En ik lach iedereen uit die zegt dat ze er op vooruit gaan. Er wordt bij de 40.xx drivers een functie standaard uitgezet wat daarvoor altijd aan stond. Je beeldkwaliteit wordt minder maar je krijgt wel betere score. Als je de functie weer aanzet dan dezelfde score dus ik vind het wel grappig dat iedereen denkt dat ze er op vooruit gaan :D

En alle detenators werken bij mij 100% hoor, alleen die 60Hz, maar daar is een fix voor

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als je ook een via chipset hebt mag je daar ook de driver van installeren :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 18 september 2002 @ 11:21:
als je ook een via chipset hebt mag je daar ook de driver van installeren :)
Ik heb een VIA chipset op mijn chaintech 7vjl apogee mainbord, bedoel je met driver de drivers die ik van chaintech gekregen heb? Of misschien nog extra drivers?

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:45:
[...]

Ik heb een VIA chipset op mijn chaintech 7vjl apogee mainbord, bedoel je met driver de drivers die ik van chaintech gekregen heb? Of misschien nog extra drivers?
Hij bedoelt de via 4in1 drivers (zie faq)....Tenminste, ik denk dat hij dat bedoelt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies...

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 09:00:
Hoi Dually.

1.) De standaard WinXP drivers ondersteunenover het algemeen helemaal geen OpenGL, dit word gebruikt in de meeste games, dus toch even drivers installeren.

2.) De demo van 3dmark is een filmpje, hierbij word er eigenlijk helemaal niets door je VGA-kaart ge-rendered, je kan je kaartje het beste testen door i.p.v. "Demo" het knopje "benchmark" te klikken, bij het benchmarken hoort overigens helemaal geen geluid!

groet,

Redeamer
Huh!? Je wilt dus zeggen dat de demo een .mpg of .avi is!? :D

Ik hoop dat je dit anders bedoeld, want de demo word net zoals de benchmarks gewoon live gerenderd hoor! Het is gewoon alle benchmarks achter elkaar en zonder een "score teller"

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De nature test wordt in de demo niet door je videokaart gerenderd maar door je CPU (als je een GF1, 2 of 4MX hebt). Denk dat daar het probleem zit.

• Vimana
Ik heb trouwens ook (hetzelfde?) probleem, in demo bij de nature scene en een stukje daarvoor blijft het geluid een paar seconden hangen.

Hier had ik voorheen nooit last van met 2001

Specs;

XP 1700+
256MB DDR
Epox 8KHA+
MSI GeForce 4 Ti 4200

Verwijderd

Milly schreef op 18 september 2002 @ 12:17:
De nature test wordt in de demo niet door je videokaart gerenderd maar door je CPU (als je een GF1, 2 of 4MX hebt). Denk dat daar het probleem zit.
waarom doet die nature demo het niet bij mij dan? maar wel als ik een andere videokaart erin doe.. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 12:43:
[...]

waarom doet die nature demo het niet bij mij dan? maar wel als ik een andere videokaart erin doe.. :?
Right on the spot :D

• Milly
  • Niet online
Ik mis het even geloof ik...

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Milly schreef op 18 september 2002 @ 12:17:
Wat je even mist --> Intelligentie :)

De demo wordt door laten we zeggen meerdere onderdelen in je pc gerendered, daarom draait de demo op veel pc's.

Nature in tegenstelling is afkomstig uit ruwe GPU kracht met zijn pixel en vertex shaders. Dus wat jij hier zegt klopt niet helemaal :P

De meeste mensen deugen!

• Milly
  • Niet online
marzzman schreef op 18 september 2002 @ 13:33:
Wat je even mist --> Intelligentie :)

De demo wordt door laten we zeggen meerdere onderdelen in je pc gerendered, daarom draait de demo op veel pc's.

Nature in tegenstelling is afkomstig uit ruwe GPU kracht met zijn pixel en vertex shaders. Dus wat jij hier zegt klopt niet helemaal :P
Eh ja, en dat is dus precies wat ik wel zeg: in de benchmark wordt de nature test door je GPU gerenderd, en krijg je 'm dus niet te zien als je een GeForce hebt die dat niet aankan (GF1, 2, 4MX, die laatste in het geval van de topicstarter). In de demo neemt de CPU de nature scene voor zn rekening.

• Vimana
Milly schreef op 18 september 2002 @ 13:40:
[...]

Eh ja, en dat is dus precies wat ik wel zeg: in de benchmark wordt de nature test door je GPU gerenderd, en krijg je 'm dus niet te zien als je een GeForce hebt die dat niet aankan (GF1, 2, 4MX, die laatste in het geval van de topicstarter). In de demo neemt de CPU de nature scene voor zn rekening.
Dit kan kloppen; toen ik nog een GeForce 2 Ti had kreeg ik in de benchmarks geen Nature test, maar in de demo mode was de nature scene wel gewoon te zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Milly schreef op 18 september 2002 @ 13:40:
[...]

Uhhh dus ik hoef me geen zorgen te maken, het ligt gewoon aan mij langzame amd processor 8)7 ....

Verwijderd

Milly schreef op 18 september 2002 @ 13:29:
[...]

Ik mis het even geloof ik...
Lees dan de draad nog een keer..

• Milly
  • Niet online
Allemachtig, ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest gezien het aantal fijne replies :P

Komtie: DUALLY begint met klagen dat hij problemen heeft met het nature gedeelte van de DEMO van 3dmark. Ik realiseer me dat ik ergens had gelezen dat het nature gedeelte in de DEMO door de CPU wordt berekend en niet door de GPU (dit in tegenstelling tot de BENCHMARK waarin nature wel door de GPU wordt berekend), in het geval van een DX8.1 incompatible videokaart. En dit kan ik me idd herinneren van de tijd waarin ik nog een GF2MX had. Dus ik check zijn videokaart en zie daar staan Creative Geforce 400MX, dus ik ga ervan uit dat dat een GF2MX400 is, ofwel een kaart die niet DX8.1 compatible is. Heee dacht ik toen :) Misschien is het wel zo dat de combi nature, DEMO van 3dmark en een GF2 problemen kan opleveren. Dus dat suggereer ik. Niets meer en niets minder. Lezen mensen! :P

En nu aan de koffie...

• Vimana
Dat zeg ik net... Gamma :P
Pagina: 1