Verknipte IDE kabels bij Abit KT7 Raid ?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18
Ik heb vandaag m'n abit kt7 raid opgehaald, uitgepakt en het viel me op dat bij 1 v/d 2 UDMA 66 kabels op het eind 1 lijn verbroken is
Is dit normaal of kan ik beter een xtra kabel gaan halen ?
Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.renkie.cistron.nl/kabel.jpg

Verwijderd

Das volgens mij normaal,
maar je kijkt er inderdaad
gek tegen aan
De mijne het t ook
maar werkt goed

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18
Maar waarom bij de ene kabel wel en bij de ander niet ?

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
zat waarschijnlijk iemand half te slapen toen ie achter de lopende band zat...of er kwam toevallig net een ontzettend mooie dame voorbij ;)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Mja mensen er bestaat zoiets als 1. manual 2. het internet, niet gelijk van goh was dit?? :)

Anyway ja het hoort...

http://go.to/kt7faq

Why does my 80-way ATA/66 cable have a small hole cut in one of the cables?

The IDE controller uses this notch to identify the fact that an ATA/66 cable is connected and that it is hence safe to run at ATA/66 rather than ATA/33. This is known as "cable select". Other ways of achieving this are to block a hole or remove a pin on the connector.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:23
Ik heb die kabel er ook in hangen, niks mis mee hoor. Is het niet omdat ATA 66 kabels 80 draden hebben, wat moet overlopen naar 40 (je aansluiting). Weet wel dat ik 2 verschillende kabels had.

gok maar wat hoor.

Flickr | Lego collectie

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat gaatje is dus om de kabel als ATA-66 te identificeren... waarom heeft die andere het dan niet??? Beetje vage axi van Abit, nu vraagt iedereen zich af waarom.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1