• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Wie had vroeger een denkbeeldig "vriendje"?
(op 2 jarige leeftij ofzo)

Ik schijn vroeger dit vroeger ook een poosje te hebben gehad. Zijn er meer mensen die dit hadden?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Uh nee niet echt
"k heb wel gevochten tegen allerlei denkbeeldige vijanden toen ik 11 was ofzo, maar dat was samen met iemand anders....zelfs denkbeeldige vriendinnen..maar daar gaat het hier niet over geloof ik :)

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Ik kan me er zelf niets meer van herrinneren, mijn ouders vertelden mij dit.

Verwijderd

Teveel Startrek TNG gekeken ?

;)

-Desecrator

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Geen idee waar je het over hebt

• akakiwi
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

In suske en wiske is dat ook.

In die ene met de sneeuw. Weet niet meer hoe die heet.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een flatgenoot met een denkbeeldige vriend.

Volgens mij is dat voor hem een soort uitlaatklep voor zijn bisexualiteit :).

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 18:51 schreef Servowire het volgende:
Geen idee waar je het over hebt[/quote]Startrek TNG op NET 5 ging vandaag over een meisje met een denkbeeldig vriendinetje. Dacht dus dat je zo aan de topic was gekomen

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik ken zo'n 1,4 miljard mensen met een denkbeeldige vriend... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Dit is nix ranzigs ofzo

Ik was maar 3 jaar oud!

:) :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik heb wel last van een denkbeeldige computer. Dat zeggen m`n ouders tenminste.
In mijn slaap schijn ik in de lucht te typen, en af en toe te schreeuwen: ,,Te gek! Zo`n Pentium VII 18.000 Mhz!!"
Maar da`s niet helemaal wat je bedoelt?
<font color="#df040f">* Blue-eagle</font>

Verwijderd

tja, sommige mensen zijn vanaf hun 3e jaar al ranzig :P

just kidding

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja hoor, ik ook. Ik noemde hem "oompje", ongeveer een meter hoog. Mijn ouders vertelden me er over en later ben ik oompje nog wel weer eens tegen gekomen.

Verwijderd

Feitelijk hebben we allemaal zo'n denkbeeldig vriendje gehad. We hebben er nog steeds een paar. Je spirit guides... Als kind ben je ontvankelijker voor de invloeden van je spirit guides, en heb je het idee dat ze daadwerkelijk daar zijn, ondanks het feit dat andere mensen, zoals je ouders ze niet kunnen zien!
Vooral kinderen met een niet zo druk 'social-life' hebben dit soort ervaringen erg sterk. Zoek je "denkbeeldige" vriendje weer eens op, bedank hem voor de tijd die hij met je heeft willen doorbrengen, en geef hem een cadeautje! (Maakt niet uit wat het is) Zou je best wel eens wat positieve-energie aan over kunnen houden.

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Dan was ik vroeger toch niet gek :) ;) :p

Verwijderd

geef maar toe: je hebt maandagavond naar startrek gekeken :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 11:29 schreef drSinister het volgende:
Feitelijk hebben we allemaal zo'n denkbeeldig vriendje gehad. We hebben er nog steeds een paar. Je spirit guides... Als kind ben je ontvankelijker voor de invloeden van je spirit guides, en heb je het idee dat ze daadwerkelijk daar zijn, ondanks het feit dat andere mensen, zoals je ouders ze niet kunnen zien!
Vooral kinderen met een niet zo druk 'social-life' hebben dit soort ervaringen erg sterk. Zoek je "denkbeeldige" vriendje weer eens op, bedank hem voor de tijd die hij met je heeft willen doorbrengen, en geef hem een cadeautje! (Maakt niet uit wat het is) Zou je best wel eens wat positieve-energie aan over kunnen houden.[/quote]Zweeeef zweeeeef :).

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Ja, ik zat naar startrek te kijken, en herrinerde dat mijn moeder mij wel eens vertelde dat ik vroeger een vriendje had die ik "Kamman" noemde.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Dat meisje op Star Trek TNG had ook een denkbeeldig vriendinnetje, maar dat was een ALIEN!!! GAAAAF!
Wel gaaf dat dat kopje van Troi zomaar omviel enzo.... WICKED!!! :D

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Mijn twee oudste kids hadden ze. 'T is niet ongebruikelijk dat kinderen ze hebben. Doorgaans duurt dat tot ca. hun 4de jaar.
Feit is, dat jonge kinderen véél gevoeliger zijn voor buitenzintuigelijke waarneming. Sommigen beweren dat dit te maken heeft met het nog (gedeeltelijk) open zijn van de fontanel. Dat zou inderdaad verklaren, dat de denkbeeldige vriendjes zo rond de vierde verjaardag verdwijnen.

Mijn zoon was heel consequent:
Als hij boven op z'n kamer speelde en om wat te drinken vroeg, moesten er altijd 2 glaasjes naar boven...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• MicroWhale
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Ik heb ze nog steeds. Ze beginnen alleen wat in opstand te komen. Best irritant. Twee van die stemmen in je hoofd (niet hoorbaar) die je vertellen wat je het best doen kunt, wat je wil en wat je voelt. En daar moet je dan maar wijs uit zien te komen.
Enneh... nee, ik ga niet naar de psych. Die kan me niet helpen. Ik heb gemerkt dat het normaal is. :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• The Jester

The Jester

Logos:
Per ongeluk twee keer gesubmit, of zitten jullie op één lijn ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 14:26 schreef The_Jester het volgende:

Mijn zoon was heel consequent:
Als hij boven op z'n kamer speelde en om wat te drinken vroeg, moesten er altijd 2 glaasjes naar boven...[/quote]ik bestel ook altijd 2 glazen bier :)

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:34
ikke niet, voor zover ik weet

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Per ongeluk twee keer gesubmit, of zitten jullie op één lijn [/quote]LOL, inderdaad.
Ik vroeg ook altijd om een extra glaasje ranja voor oompje. En hield de deur voor hem open. Alstie verlegen was, dan riep ik bemoedigend: "kom maar oompje!" (deze info heb ik van mijn ouders)

Logos:
Je bent baas in eigen lijf hoor. Als je last hebt van "anderen" die ook het stuur willen vasthouden kan je er misschien toch wat aan (laten) doen. (De psych kan daar trouwens niks meer hoor.)
Ik persoonlijk ben graag de kapitein op eigen schip. Oompje was nadrukkelijk een entiteit buiten mij, niet in mij.

• The Jester

The Jester

FF een flauwe opmerking:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Oompje was nadrukkelijk een entiteit buiten mij, niet in mij.[/quote]Gelukkig maar! Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel aan incest.

Wel leuk, deze thread. IRL zullen waarschijnlijk veel minder mensen toegeven denkbeeldige vriendjes (gehad te) hebben. :)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Jaja, inkoppertje ja. hehe Maar Logos schijnt dingen in zijn hoofd te horen, dat is dan andere koek.

• The Jester

The Jester

Da's waar. Zolang hij echter niet tot gekke dingen wordt aangezet kan het m.i. niet zoveel kwaad.

Logos:
Heb je het al lang?
Zo niet: Heb je recentelijk iets als glaasje draaien of Oija gedaan?
(Dit is geen afzeikerij, maar serieus!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Vilenin hoort ook stemmen in zijn hoofd. Hij hoort soms muziek, en daarna een poosje slap gelul. Dan kondigt de DJ een nieuw plaatje aan.

Bloed, zweet & koffie

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05-2025
Dan moet je je gehoorapparaat op een andere zender zetten !?!?!

Jeeesss

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 11:29 schreef drSinister het volgende:
Vooral kinderen met een niet zo druk 'social-life' hebben dit soort ervaringen erg sterk. Zoek je "denkbeeldige" vriendje weer eens op, bedank hem voor de tijd die hij met je heeft willen doorbrengen, en geef hem een cadeautje! (Maakt niet uit wat het is) Zou je best wel eens wat positieve-energie aan over kunnen houden.[/quote]Ow jee, we gaan nu spiritueel doen. Gij zorgt voor betere kharma meneer....
grtz Claudia

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Logos:
Per ongeluk twee keer gesubmit, of zitten jullie op één lijn[/quote]Het schijnt dat je dubbelposts van jezelf kunt deleten. Ik weet dit niet zeker, en kan het ook niet echt controleren, want ik ben mod, dus ik kan sowieso alles deleten :)

Dat heb ik ook gedaan bij die dubbelpost van logos (voor de mensen die zich afvroegen waar dit over ging).

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 19:17 schreef missjump het volgende:
Ow jee, we gaan nu spiritueel doen. Gij zorgt voor betere kharma meneer....
grtz Claudia[/quote]kom met zinnige tegenargumenten ofzo ipv dit lullige gedoe :(

• Ceaser
  • Laatst online: 21-01 20:53
we hebben allemaal een denkbeeldige vriend gehad.

en we noemden hem allemaal hetzelfde.

DE SINT

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ik dacht dat ik gek begon te worden!! Jullie hadden het allemaal over een dubbelpost die ik niet zag... hrm. ff wat minder. :)
(vaag trouwens, want laatst kreeg ik een schermpje waarop stond dat ik voor de tweede keer op die knop had geduwd. Hierdoor ging ik er vanuit dat je geen dubbelposts meer kon maken.

Even terzake:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>>Elvhenk<
Je bent baas in eigen lijf hoor. Als je last hebt van "anderen" die ook het stuur willen vasthouden kan je er misschien toch wat aan (laten) doen. (De psych kan daar trouwens niks meer hoor.)
Ik persoonlijk ben graag de kapitein op eigen schip. Oompje was nadrukkelijk een entiteit buiten mij, niet in mij.[/quote]Hier wil ik twee dingen op zeggen: Ten eerste is het duidelijk niet een persoon buiten mij. Dit weet ik omdat ik de baas ben en blijf. Plus ik hoor geen stemmen. Het zijn enkel de impulsen van mijn gevoel en de impulsieve denkpatronen die mij voeden. Ik zie hen als verschillend werkende machientjes die allebei hun informatiestroom dumpen in mijn bewustere ik. Ik weet dat ze allebei bij mij horen. Ik weet ook dat ik er soms absoluut geen controle over heb en soms super veel. Soms kan ik m'n gevoel bepalen, bijvoorbeeld.
Ik kies er trouwens zelf voor om zo te leven. Het is fijn om NIET alles onder controle te hebben. Mensen die zeggen dat ze precies weten wat ze voelen en alles onder controle zeggen te hebben, liegen volgens mij. Als ze niet liegen, zijn ze zichzelf niet. Ik kies er dus voor om m'n gevoel niet door gedachten te beinvloeden.

Ik geloof dat jullie iets te ver aan het zoeken waren naar "vriendjes". De vriendjes die ik niet in m'n eigen lichaam heb zitten zijn niet denkbeeldig, btw. Dat zijn m'n oma en m'n tante als je het weten wil. Dat heeft hier echter niets mee te maken want die zijn echt. (overleden, maar toch voelbaar aanwezig)

>edit< ff quote rechtgezet

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Wilde alleen maar meedenken hoor.
Maar inderdaad: semantiek wil nog wel eens in de weg zitten bij dit soort discussies.

Wat jij beschrijft als je tante en oma zou ik meer voorzichtig "gidsen" willen noemen, in elk geval gewoon mensen, die toevallig dood zijn.
Veel denkbeeldige vriendjes bij kinderen zijn een soort aardgeesten in diverse varianten. Kortom, ook echt (in geestenwereld dan), maar niet menselijk.

Ik vaar af en toe ook graag op gevoel, alles door verstand laten regeren is niet gezond. Maar het zijn dan wel mijn gevoelens en niet afgeleiden van iets anders. Dat ken ik ook wel en dat vind ik niet aangenaam.
"Iets anders" in wat voor vorm dan ook, is niet geauthoriseerd om op mijn gemoed te werken, daar hou ik niet van. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Ik heb alleen al te vaak meegemaakt dat dat iets werd van: je geeft een vinger en men neemt de hele hand.

Dat wil niet zeggen dat ik een controlfreak ben over gevoelens enzo, ik hou wel graag de boel "schoon".

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Sorry dat ik misschien iets te bot overkwam... Dat was niet de bedoeling. Ik heb ook geen excuus.

Pagina: 1