Wine - Cannot run on windows 95

Pagina: 1
Acties:

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb de laatste cvs versie van wine geinstalleerd (sourceforge;winex). En ook de laatste rpm van codeweavers geprobeerd.

Bij beide installaties krijg ik bij een aantal spellen (GTA3 en Tranport Tycoon Deluxe voor Windows) de melding (in een popup):

[spelnaam] cannot run on Windows95

Ik heb nog steeds windows98 geinstalleerd (dualboot) en in winesetup(tk) kan ik niet veel kiezen om dit aan te passen. Ook heb ik de config file bekeken maar daar kan ik ook niets vinden. Staat er in het registry soms mogelijk een verkeerde instelling?

Ik gebruik Mandrake 8.2, Gnome 1.4
XFree86 4.2
NVidia drivers

Notepad en een heel simpel spelletje werken wel. Railroad Tycoon 2 ook enigzins. Maar verder is het mij nog niet gelukt om een 3D-windows spel te spelen.

Ook kan ik nergens op internet of op forums ook maar iets over "cannot run on windows 95" vinden.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Bij een oudere versie van wine (winex heeft dat ook nog d8 ik) moest je dan een app met --winver win98 starten

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:33
Wine heeft een switch om te kiezen welke Windows versie je wilt emuleren:
code:
1
wine -winver <versie>

Volgens mij krijg je een lijstje van beschikbare opties als je gewoon wine -winver intypt, maar ik weet in ieder geval zeker dat wine -winver win98 werkt.

[edit: te laat 8)7 ]

• ArmEagle
Ok bedankt!.

Nu draaid gta3 nog steeds niet door een foutmelding die ik nu wel krijg. Maar dat ligt aan wine (niet aan mij).
FF TTDXWin opnieuw installeren en misschien doet hij het wel.

Verwijderd

Solarsparc schreef op 18 september 2002 @ 04:04:
Wine heeft een switch om te kiezen welke Windows versie je wilt emuleren:
Wine = Wine Is Not an Emalator

Wine emuleert helemaal niet. Maar is in een volledige implementatie van de windows api op Unix.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:32:
Wine emuleert helemaal niet. Maar is in een volledige implementatie van de windows api op Unix.
[miereneukmodes]
Wine heeft als doel een volledige implementatie te worden....
[/miereneukmodes]

• ArmEagle
Wine emuleert helemaal niet.
Dr moest ook gewoon iemand over vallen he? ;)
Maar je hebt helemaal gelijk. Nu maar hopen dat Wine(X) snel uit beta komt. Want er werkt nog heelveel niet. Maar ik heb geduld, hoewel ik toch heel graag niet meer naar windows wil hoeven booten om even een spelletje te spelen.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:33
In deze context betekende het niet dat Wine Windows emuleert, maar de versie van Windows emuleert, en da's een wezenlijk verschil (mierenneukerij, ik weet het :) )
Pagina: 1