[Henk] Statistieken Poll wijst uit dat men...

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 19:13
het niet leuk vindt dat Henk verwijderd is uit de frontpage.
Het is natuurlijk niet een professionele mascotte, maar juist vanwege zijn, waardoor jullie waarschijnlijk ooit ook voor dit logo hebben gekozen, uniekheid en herkenbaarheid, zouden wij graag dit logo, hoe klein dan ook op de frontpage terugzien.

[rml]Mastermind in "[ HENK] Moet terug"[/rml]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-03 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zit er nu idd serieus over na te denken om Henk in 3D vorm (als in shop.tweakers.net) en met een gewijzigde gelaatsuitdrukking (niet meer Henk op LSD trip) in de layout te laten terugkeren.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
GoT > Tweakers Huiskamer > [HENK] Moet terug :X

Maar goed, dat shop3D logo is wel stoer iig :)
Wat je ook kan doen is als de pagina aan het laden is, dat hij dan rond draait :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Femme schreef op 18 september 2002 @ 02:29:
Ik zit er nu idd serieus over na te denken om Henk in 3D vorm (als in shop.tweakers.net) en met een gewijzigde gelaatsuitdrukking (niet meer Henk op LSD trip) in de layout te laten terugkeren.
Tja, het logotje van shop.tweakers.net zou een vooruitgang zijn tov de huidige henk-loze situatie, maar gekuised en ont-tripped zou het toch afdoen aan de herkenbaarheid.

Kijk maar naar pakweg THG met de immer blijvende hamer en HardOCP met de [H] en bovenal The Register met die gier, dat zijn zeer herkenbare symbolen van de betrokken (toch wel behoorlijk professionele) sites. T.net heeft altijd de -eh- merkwaardig kijkende Henk gehad en zoals door velen op die thread waar Mastermind naar verwijst gezegd hebben, het is heeft een perfecte 1-op-1 indentificatie met T.net

En dat het 'niet professioneel'zou zijn- wie is ons doelgroep nu, de IT-professionals of hun managers :?

Of mensen Henk er goed uit vinden zien is een kwestie van smaak, maar kijk naar de gemiddelde IT-er (ik denk aan hier petjes met /dev/brain erop, shirts met aangevreten appels enzenz); IT-ers zijn geeks. Geeks hebben (uitzonderingen daargelaten) respect voor strakke vormgeving maar houden in hun eigen omgeving van speelse stompzinnigheid (allicht om de monotonie van het binaire wat te compenseren). En als T.net niet hún eigen omgeving is, tja, van wie is het dan :? :?

Oslik blyat! Oslik!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 09:53
dion_b schreef op 18 september 2002 @ 10:27:
[...]

Tja, het logotje van shop.tweakers.net zou een vooruitgang zijn tov de huidige henk-loze situatie, maar gekuised en ont-tripped zou het toch afdoen aan de herkenbaarheid.

Kijk maar naar pakweg THG met de immer blijvende hamer en HardOCP met de [H] en bovenal The Register met die gier, dat zijn zeer herkenbare symbolen van de betrokken (toch wel behoorlijk professionele) sites. T.net heeft altijd de -eh- merkwaardig kijkende Henk gehad en zoals door velen op die thread waar Mastermind naar verwijst gezegd hebben, het is heeft een perfecte 1-op-1 indentificatie met T.net

En dat het 'niet professioneel'zou zijn- wie is ons doelgroep nu, de IT-professionals of hun managers :?

Of mensen Henk er goed uit vinden zien is een kwestie van smaak, maar kijk naar de gemiddelde IT-er (ik denk aan hier petjes met /dev/brain erop, shirts met aangevreten appels enzenz); IT-ers zijn geeks. Geeks hebben (uitzonderingen daargelaten) respect voor strakke vormgeving maar houden in hun eigen omgeving van speelse stompzinnigheid (allicht om de monotonie van het binaire wat te compenseren). En als T.net niet hún eigen omgeving is, tja, van wie is het dan :? :?
+4 Mee eens :)

Ik denk ook dat het niet de bedoeling moet zijn er zo professioneel mogelijk uit te zien, alhoewel die layout wel :9~ :9~ :9~ is!
En die doelgroep........................die heeft zich zeker niet weg laten jagen door henk, ik vind hem eerder kewl, een restyle van henk is best een optie jah, dat henk meeveranderd met de layout!

* Jorn is dan ook niet professioneel, maar toch...

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dion_b schreef op 18 september 2002 @ 10:27:

het typische is dat zo'n thread opgestart wordt in de HK, en de HK fungeert wmb als broeihok van 'HENK'-manie; nu is mijn idee dat de HK allerminst standplaats van de doelgroep IT-professionals is sterker nog, ik vermoed dat daar eerder de 16-jarige msn-ende scholiertjes rondlopen.

een terugkeer van een tweaky zoals in shop.tweakers lijkt me passend, een beeldmerk ontbreekt inderdaad (en de tekst tweakers.net ziet er ook niet echt 'jofel' uit)
maar ik denk dat dde FP en Tnet als serieuse nieuwssite an sich zich beter enigszins kan distantieren van de 'chat'-uitstraling die die smilie heeft.

ik vermoed dat het grootste deel van de bezoekers in de HK enkel de FP bezoekt voor wat kortzichtig geflame tegen amerikanen of te melden dat ze KaZaA-lite gebruiken, maar weinig toevoegt.
Juist dat gezever over de vormgeving, alsof het 'hun' Tnet is, daar erger ik me aan, zeker aangezien mensen die dat doen mij niet bekend zijn als erg toevoegende gebruikers:
een kwantitatieve groei van pageviews heeft Tnet absoluut niet nodig, dat verhoogt enkel de bandbreedte kosten die sponsoren moeten ophoesten, belangrijk wordt het een kwalitatieve groeisprong te maken, en als ik iets 'kwalitatief' noem, denk ik niet aan het gekwebbel in de HK.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

en toch hebben de 16 jarige msn-ende scholiertjes die allerminst IT profi's zijn ook wat te zeggen, en vindt ik dat ze in dit geval gelijk hebben.

http://www.NUiPhone.nl/

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 09:53
RM-rf schreef op 18 september 2002 @ 12:28:een kwantitatieve groei van pageviews heeft Tnet absoluut niet nodig, dat verhoogt enkel de bandbreedte kosten die sponsoren moeten ophoesten, belangrijk wordt het een kwalitatieve groeisprong te maken, en als ik iets 'kwalitatief' noem, denk ik niet aan het gekwebbel in de HK.
Ik kan er niets aan doen maar ik ben waarschijnlijk ook 1 van jouw 16 jarige msngebruikers(17 dan maar oke) en ik lees wel veel op t.net, posten iets minder.
Maar ik zie niet in waarom wij er niets over te zeggen hebben, denk dat elke tweaker recht heeft zijn mening te noemen!
Ook zie ik niet in waarom je een logo, juist dat herkenbare voor een site, zomaar naar de /dev/null zou doen!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik vat het zowieso niet meer...

Net zoals de rename naar tweaky toen,...

Echt de meerderheid van GoT (de regelmatige bezoekers) had er een hekel aan en wilde Henk terug.

Nu weer zo iets.. je moet toch zorgen dat het aantrekkelijk blijft voor degene die Tweakers gebruiken? Voor mij is het overduidelijk dat de voorkeur toch naar Henk gaat... doe em dan ook gewoon terug... snap niet waarom niet..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Beetje aanmatigend, eigenlijk. Alsof je na je 16e ineens een saaie lul bent en een geintje als Henk niet meer kan waarderen. Henk is Tweakers.net en ik zou het meer dan toejuichen om hem terug te laten keren in de layout. Zou mijn belangrijkste bezwaar over de nieuwe layout (te saai, niet meer het speels dat Tweakers vroeger had) een heel stuk minder maken en misschien wel helemaal wegnemen (want het ziet er zeker gelikt uit).

Dus: Femme, gewoon doen. Mijn steun heb je.

Groeten van een 25-jarige "IT-professional"

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 15:32

bskibinski

Frontend Developer

helemaal met DeMoN mee eens... waar zijn die modjes die dit nou lezen in hemelsnaam? Ik hoop toch echt niet dat ze alleen maar doen wat ze zelf willen en niet letten op wat de meerderheid wil. Of weten ze het gewoon echt niet? kan ook nog... misschien dat iemand het ze moet vertellen?

Accessibility first

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.