Toon posts:

[NW]Netwerkkaart rode LED brand wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een klein netwerkje...

Maar op mn ene computer geeft de netwerkkaart een rood Lampje :?

Dit heb ik allemaal geprobeerd:

- Internetten: Kan gewoon nog
- Pingen: Kan gewoon nog
- Net senden: Kan gewoon nog
- Ander PCI slot gedaan
- TCP/IP ge uninstalled en weer geinstalled en de goeie instellingen

NOTE: Het rode lampje brand zelfs ook al heeft ie geen UTP in zich en is ie afgesloten van het netwerk :?

- Net view: Kan bijvoorbeeld niet meer :?
- Workgroup doorzoeken en andere computers benaderen kan allemaal niet meer :?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Verwijderd

Wat wel zou helpen is wanneer je even aangeeft om welk type netwerkkaart het gaat... En heb je al in de handleiding gekeken wat de betekenis van dat rode lampje is? Of even op de website van de fabrikant gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
het is een 10 mbit kaart van Realtek:

De RTL8029AS

Maar Dit netwerk heeft altijd goed gewerkt, tot ik de workgroups had veranderd toen ik terug kwam van een LAN party... maar die zijn nu ook weer de oude, het probleem ligt echt bij de netwerkkaart/computer en niet in het netwerk zelf lijkt me

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
probeer eerst echt ff uit te zoeken waar het probleem is het kan zijn dat je kabel geknapt is ofzo. Als je het getest hebt en zeker weet kunnen we je helpen. anders is het zoeken naar een olifant in een zwembad.

Verwijderd

Een paar simpele tips:
1 Kijk even op www.realtek.com.tw naar de docs van je kaart en zoek de betekenis van het rode lampje
2 Vervang het kabeltje eens

Verwijderd

Topicstarter
ja :) lol

ik heb idd de kabel getest, maar ja werkt ook al gewoon (anders ook geen internet)

Maar zou het bijv. kunnen dat een gedeelte vande netwerkkaart stuk is?
en dat bijv het internet relied gedeelte nog leeft en dat de rest stuk is ofzo?
echt elk PCI slot geprobeerd en zonder kabel erin of met, maakt niet uit ==> rood lampje en geen netwerk...

Het is ook geen iRq probleem net ff in de bios gekeken :?

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand nog helpen pleasE?

Verwijderd

Op de site staat een link naar de specs, en als je die zou lezen dan zou je zien dat het de bedoeling is dat je rode ledje brandt, alleen bij collisions gaat dat ledje 10 ms uit (6.5.4, pagina 30). Dit had je dus zelf ook kunnen vinden, vooral omdat je na een voorzetje de url al gevonden had, maar gewoon niet zoekt/leest...

Verder kan het zijn dat je een ander / verkeerd ip nummer hebt, mischien wel meegenomen vanaf je lan-party. Je netwerkkaart is iig prima in orde. Omdat je kunt pingen, internetten, etc. is dat gedeelte aangetoond. De rest is software/instellingen. Succes!

Verwijderd

Zo zie je maar weer dat je door te lezen het antwoord kan vinden he....
next time READ ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:59:
Zo zie je maar weer dat je door te lezen het antwoord kan vinden he....
next time READ ;)
Gefeliciteert met je allereerste post, maar in de toekomst zou het prettig zijn indien je posts iets toevoegen aan het topic. Welkom op GoT ;)

Verwijderd

Topicstarter
lol en soz sepans en tegelijkertijd bedankt... maar ik snap nog steeds niet waar het aan ligt... de ip adressen kloppen gewoon.... ik snap et niet meer.

O en wat is collision precies?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

collision heb je als 2 paketjes "botsen op de draad" maw als nic1 probeert te zenden terwijl nic2 dat ook doet, het betreft hier een erg normaal verschijnsel in ethernet.

And again gebruik google ofzo, dit is megabasic ethernetstuff, tik collision in en je hebt 123456 links naar sites die de basis van ethernet uitleggen.

verder moet je niet zoveel je topic omhoogschoppen (help?)

*zucht 8)7

You don't need eyes to see, you need vision

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Daaf, voor de laatste maal:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
Je topic omhoog schoppen doe je maar na minimum 24h.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet zo kicken inderdaad, dat is nergens goed voor, en wekt alleen maar irritatie op. Als je nog iets toe te voegen hebt mag je daarvoor je vorige berichtje even editten, daarvoor kun je Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif (de editknop) gebruiken.

=[edit]=

Hmm, die gekke belg was me weer te snel af :P
Pagina: 1