Toon posts:

DVD gaat het niet redden???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst een college aan het volgen toen een "leraar" vertelde dat de DVD binnen een paar jaar zou worden vervangen door een iets nieuws. Wat dat iets was, zei hij niet. Hij vertelde dat de DVD het dus niet zou redden.

Natuurlijk was ik nog half aan het slapen maar dit maakte mij even wakker. Daarna viel ik weer in een rustige slaap :z

Was het allemaal een droom of heb ik echt iets gemist in het nieuws van de laatste tijd? :7

Verwijderd

dat zeiden ze ook van de cd...18 jaar geleden of zo...
het zal dus wel meevallen...toch is het jammer dat er nooit een minidiscrom is uitgebracht...
das pas een mooi concept!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Ehm, 't is een docent. Docenten zijn mislukte mensen in de echte maatschappij. Deze man bewijst dat door zo'n uitspraak. Alsof de consument die masaal op de DVD is overgegaan over drie jaar nog zo'n afspeelapparaat in de huiskamer zet. Dat nieuwe medium moet wel superieur zijn aan de DVD zoals DVD dat is t.o.v. VHS. En dat is dat nieuwe medium dan misschien wel, maar wij kunnen dat gewoon niet meer waarnemen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Mischien bedoelt ie de "blauwe" DVD, maar ja dat is in principe ook een DVD, alleen je hebt een ander kleur laser nodig. Maar alles is relatief, zeker in deze wereld. de DVD komt er wel.

Verwijderd

Arjan A schreef op 18 september 2002 @ 01:19:
Ehm, 't is een docent. Docenten zijn mislukte mensen in de echte maatschappij.
Ik weet niet waar jij het kleine hoopje kennis dat je bezit vandaan hebt........ik iig van een docent. |:(

Wat die DVD betreft; ik heb niet het idee dat er heel veel mensen nu een stand alone DVD speler hebben. De meeste mensen doen het nog gewoon met VHS i suppose. Een mogelijke opvolger van DVD ken ik niet en het lijkt me voorbarig om te zeggen dat de DVD het niet gaat halen ten opzichte van die nieuwe opvolger.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58
DVD zal te snel worden ingehaald door een betere techniek, daarom zou je leraar wel eens gelijk kunnen hebben. Maar daarentegen is de DVD nu wel ongeveer alles wat je nodig hebt. Veel meer als een film heb je niet nodig. De fabrikanten hebben het nu voor het zeggen als Philips sony en andere grote spelers nog lang wachten met het introduceren van nieuwe techniek zal het wel een iets kunnen worden. (het is al iets maar nog niet helemaal alles).

daarnaast hebben ze een grote fout begaan door DVD-r en DVD+r te maken, daardoor onstaat er verwarring en dit heeft zeker een negatief effect op de koop van DVD branders hierdoor twijfelen veel consumenten nog als ze het geld voor en DVD brander over hebben zouden ze dit niet hebben gedaan dan zouden er zeker meer branders verkocht zijn. (branders is een goede afzetmarkt op het moment). Maar ja dit komt doordat meerdere bedrijven zelf hun standaard hebben bepaald.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 01:21:
Maar alles is relatief, zeker in deze wereld. de DVD komt er wel.
Relatief, ook in de zin dat dan alle huidige dvd-speler-bezitters een andere laser in hun dvd-speler kunnen planten? Als dat "te doen" is, kan het misschien nog wel iets worden.

Ik denk inderdaad dat de leraar in kwestie de "Blu-Ray disc"bedoelde.

Verwijderd

Heel veel mensen zijn nog te "lui" om een standalone te kopen, waarom als je er toch een in je PC hebt en je een 19" of 21" scherm hebt. En de DVD heeft het al lang gehaald. Iedereen is bereid om er een hele smak geld voor uit te geven en dat de VHS er nog altijd is, komt toch wel door al die prijsdumpingen van oudere films.

PS kijk eens naar je huidige DVD speler in je PC, deze kan alle oude formaten CD-roms aan. Hetzelfde zal dadelijk tijdens de overgang van een nieuw type DVD ook gebeuren. In die nieuwere zal dan denkelijk wel sprake zijn van 2 lasers. Relatief is het ook omdat in 5 a 10 a 15 jaar de oude generatie er dan al weer voor een groot gedeelte uit is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 01:33:
Heel veel mensen zijn nog te "lui" om een standalone te kopen, waarom als je er toch een in je PC hebt en je een 19" of 21" scherm hebt. En de DVD heeft het al lang gehaald. Iedereen is bereid om er een hele smak geld voor uit te geven en dat de VHS er nog altijd is, komt toch wel door al die prijsdumpingen van oudere films.
En aangezien het met video makkelijk opnemen is voor de gemiddelde huisvrouw die GTST niet wil missen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 01:33:
Heel veel mensen zijn nog te "lui" om een standalone te kopen, waarom als je er toch een in je PC hebt en je een 19" of 21" scherm hebt. En de DVD heeft het al lang gehaald.
[off topic]
Klopt, een aantal mensen die ik ken, zijn de hele dag films aant downen, om deze vervolgens aan hun bureau te kijken. Snap ik persoonlijk niks van, maar goed.
[off topic]

Ik denk ook dat de DVD het al lang heeft gered.
Toch hoop ik dat die nieuwe types DVD wel op 1 of andere manier te zien zijn op de huidige dvd-spelers. Hoe ze dat gaan doen, zal de vraag zijn.

Verwijderd

Mischien bedoelt ie de "blauwe" DVD, maar ja dat is in principe ook een DVD, alleen je hebt een ander kleur laser nodig. Maar alles is relatief, zeker in deze wereld. de DVD komt er wel.
CD=DVD=Blueray-disc Allemaal exact dezelfde techniek. Alleen was het een paar jaar geleden nog niet zo eenvoudig om een laser te ontwikkelen die blauw licht produceert en ook nog relatief klein is. Blauw licht heeft namelijk een behoorlijke energie (meer dan rood en infrarood) en dat moet allemaal door een klein lasertje verwerkt worden.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Je hebt tegenwoordig chips waar steed meer op kan en die makkelijk zijn mee te nemen. Daar is men al jaren mee bezig om die te ontwikkelen. Ik had verwacht dat ze al eerder uit zouden komen ....t is maar wachten. En ik denk trouwens niet dat ze de DVD gelijk van de markt af stoten. Denk ook aan de HD's die steeds kleiner worden in frmaat maar wel meer ruimte bieden kwa opslag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 01:50:
[...]

CD=DVD=Blueray-disc Allemaal exact dezelfde techniek. Alleen was het een paar jaar geleden nog niet zo eenvoudig om een laser te ontwikkelen die blauw licht produceert en ook nog relatief klein is. Blauw licht heeft namelijk een behoorlijke energie (meer dan rood en infrarood) en dat moet allemaal door een klein lasertje verwerkt worden.
Even anders geformuleerd, om blauw licht op te wekken (met een halfgeleider) heb je meer energie nodig dan om rood licht op te wekken, vroeger was het probleem zelfs dat je blauw licht alleen kon opwekken bij zoveel graden onder 0 (met exotische halfgeleiders).

Blauw is gewoon moeilijker en heeft een lager rendement, wat door verbeteringen nu hoog genoeg is om nu te gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 13:21:
[...]

Even anders geformuleerd, om blauw licht op te wekken (met een halfgeleider) heb je meer energie nodig dan om rood licht op te wekken, vroeger was het probleem zelfs dat je blauw licht alleen kon opwekken bij zoveel graden onder 0 (met exotische halfgeleiders).

Blauw is gewoon moeilijker en heeft een lager rendement, wat door verbeteringen nu hoog genoeg is om nu te gebruiken.
En welke verbeteringen zijn dat zoal? Weet wel wat van laserwerking af, maar heb ze nog nooit in elkaar gezet :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:27:
[...]

En welke verbeteringen zijn dat zoal? Weet wel wat van laserwerking af, maar heb ze nog nooit in elkaar gezet :).
Verbetering:
Levensduur
Minder exotische halfgeleiders
Hoger rendement (geen Watt er in om maar 10 uW er uit te krijgen)
etc.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Tuurlijk zal er iets nieuws / beters komen.
Maar dat product zal nooit slagen als het niet backwards compatible is.
MAW: je kunt je huidige dvd's altijd nog op zo'n nieuwer generatie apparaat afspelen.
(Zie nu cd, vcd, svcd op de huidige dvd spelers) :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel grappig om dan te weten dat de leraar die het zei, een leraar marketingtaktiek is op de universiteit van Tilburg :z

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

KBDE schreef op 18 september 2002 @ 22:45:
Tuurlijk zal er iets nieuws / beters komen.
Maar dat product zal nooit slagen als het niet backwards compatible is.
MAW: je kunt je huidige dvd's altijd nog op zo'n nieuwer generatie apparaat afspelen.
(Zie nu cd, vcd, svcd op de huidige dvd spelers) :)
Wel te hopen, anders zit je weer met met een stapel onbruikbare 'dvd's :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 10:25:
Misschien wel grappig om dan te weten dat de leraar die het zei, een leraar marketingtaktiek is op de universiteit van Tilburg :z
Dat verklaart een hoop, marketing is gewoon een prut studie.
Veek gebakken lucht net als bij international business.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Ik denk dat het niet zozeer van de technologie afhangt maar meer van de content-aanbieders (filmhuizen/platenhuizen etc). Als namelijk straks door een truukje blijkt dat DVDs zeer gemakkelijk te kopiëren zijn en deze nieuwe technologie een verbeterde beveiliging biedt, dan zal deze actiever worden gepromoot door de content-aanbieders.

Het succes hangt namelijk allemaal af van wat er te krijgen is (denk maar aan VHS Betamax verhaal).
Persoonlijk denk ik dat DVD prima in de content zit, en zichzelf dus best succesvol kan noemen.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33
LIgt eraan wat de meerwaarde wordt. Voor Tv is er voorlopig geen behoefte aan een beter medium dan DVD. Voor de pc industrie is blauwe laser misschien wel interessant door de hogere opslagcapaciteit. Een ander probleem met blauwe lasers is de gevoeligheid voor stof CD had er geen last van DVD al iets meer (niet echt merkbaar) maar bij gebruik van een Blauwe laser zal toch weer richting cleanroom condities gegaan worden, dus een soort hardeschijven (dit weet ik nog van mijn periode bij Philips, maar dat is alweer een jaar geleden dus misschien is dat ook alweer verbeterd).
Pagina: 1