Toon posts:

[RH] Apache 2.0.40 uninstall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke normaal doe ik het meeste in RPM vorm maar deze keer niet. Het is helemaal gelukt en er is geen probleem. Ik wil nu alleen apache removen van mijn systeem. Ik ben een newbie en alle tutorials voor Apache/PHP/MySQL gaan uit van RPM.

De locaties van RPM installs zijn gewoon anders. Ga niet aankomen met RPM zijn crap of van die argumenten. Het moet toch mogelijk zijn om een compiled programma te verwijderen!? 8)7

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
make uninstall (in de dir van waaruit je het gecompileerd hebt).

Als dat niet bestaat of je die dir weg hebt gegooid, yep, dan is het toch onmogelijk om een compiled programma te verwijderen (of je moet alle files uit je hoofd weten? :P )

Da's ook precies waarom er package-managers zijn uitgevonden (zoals RPM), dus je zult mij niet direct horen beweren dat die dingen zuigen (nou ja...RPM...oh nee dat zouden we dus niet doen :+ )

Verwijderd

Probeer eens vanuit de source dir ' make uninstall' , dat werkt bij veel programma;s wel. Of het met apache ook werkt weet ik niet ...

Verwijderd

Topicstarter
Nee er is dus geen #make uninstall :-(
Ho ekrijg ik zoiets netjes weg? Plz help me. Ik ben toch niet de enige die dit problem heeft.

Verwijderd

Ehm, nog een keer source installeren (met zelfde opties) en daarna "make uninstall" doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die dir met de source nog wel maar toen is er ook geen make uninstall gedaan.
Ik heb toen gewoon het volgende gedaan:
#./configure
#make
#make install

moet ik nog een optie megeven om een make uninstall te krijgen? :?

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13
Nee, nu alsnog make uninstall in die dir typen...

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik het volgende doet krijg ik het volgende.
#make uninstall
make: *** No rule to make target `uninstall'. Stop.

wat doe ik fout of moet ik anders doen. ik voer dit uit in de root van de httpd-2.0.40 dir. Hier voer ik ook de ./config enz... uit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
doe eens ./configure --help
kijk dan waar de prefix standaard naar verwijst, dit is de rootdir van apache. Verwijder de startup scripts uit je /etc/init.d en de symlinks ernaar (zal Redhat wel met chkconfig doen), vervolgens kan je na het vermoorden van het apache process gewoon die dir weggooien die standaard als prefix voor apache staat ingesteld.

Verwijderd

code:
1
2
3
cd apache-x.y.z
./configure --prefix=/tmp/tijdelijke/apache/install/dir
make && make install

nu heb je in /tmp/tijdelijke/apache/install/dir een apache install. Aan de hand van deze install moet je kunnen achterhalen welke files apache geinstalled heeft, en kun je ze verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke en het bleek dus alleen in de dir /usr/local/apache2 te staan.Ik heb alles maar weggegooit. Het is goed gegaan ik hield geen links over :D in #ntsysv
en dat was mijn prob.
Thnx voor de support _/-\o_
Pagina: 1