Toon posts:

Wlan en satelliet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Samen met een paar buurtgenoten delen wij een 24Hour connect internet verbinding (128 kb) m.b.v. wireless accesspoint en externe omnidir-antennes.
We hebben op 1 lokatie een server welke als dhcp server en als domeincotroller draait voor het hele team.
We hebben geen mogelijkheid tot ADSL en Kabel, helaas ...2019 ?
We zaten te denken om als extra een satellietschotel erbij te hangen voor de grote downloads.
We hadden begrepen dat er single versie abbonnementen verkrijgbaar zijn waarbij de upload via je eigen ISP verbinding kan lopen en de download via de satelliet.
Echter vroegen wij ons af of er misschien een configuratie denkbaar /mogelijk is waarbij een stukje managment gebruikt kan worden dat de satellietrouter pas aangresproken wordt bij vraag naar meer bandbreedte over netwerk ?
We zij geen experts en hadden gekeken naar complete oplossingen als de Nexland Pro 8000 turbo router welke 2 externe wan aansluitingen kan delen.
wie heeft hier ervaring mee of kan ons technisch op de hoogte brengen van de mogelijkheden of onmogelijkheden?

Toombs

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 00:16:
Samen met een paar buurtgenoten delen wij een 24Hour connect internet verbinding (128 kb) m.b.v. wireless accesspoint en externe omnidir-antennes.
We hebben op 1 lokatie een server welke als dhcp server en als domeincotroller draait voor het hele team.
We hebben geen mogelijkheid tot ADSL en Kabel, helaas ...2019 ?
We zaten te denken om als extra een satellietschotel erbij te hangen voor de grote downloads.
We hadden begrepen dat er single versie abbonnementen verkrijgbaar zijn waarbij de upload via je eigen ISP verbinding kan lopen en de download via de satelliet.
Echter vroegen wij ons af of er misschien een configuratie denkbaar /mogelijk is waarbij een stukje managment gebruikt kan worden dat de satellietrouter pas aangresproken wordt bij vraag naar meer bandbreedte over netwerk ?
We zij geen experts en hadden gekeken naar complete oplossingen als de Nexland Pro 8000 turbo router welke 2 externe wan aansluitingen kan delen.
wie heeft hier ervaring mee of kan ons technisch op de hoogte brengen van de mogelijkheden of onmogelijkheden?
Dit moet mogelijk zijn denk ik ja, maar ik denk dat je wel bij linux/freebsd uitkomt, misschien dat w2k (adv)server icm routing het ook kan?

Maar waarom wil je dit?
Betaal je per gigabyte data ofzo?
Anders zou ik ze gewoon alle 2 gebruiken, tegelijk, omdat je zelf al aangeeft dat je niet veel ervaring hebt!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad niet echt duidelijk geweest....eerder stoppen savonds..

We hebben dus een isdn route en een satelliet router en willen dus inderdaad dat er een manager tussen komt (hardware/software) die regelt dat als er een aanvraag is voor grote download dat de download voor rekening komt van de satelliet router aangezien deze een downloadspeed van 640 kbits aankan.
de ISDN router is een 24Hour Connect 128/128 van Demon, en deze moet t.a.v de pingtijden als vaste lijn dienen.

En inderdaad we zijn leken op dit gebied....wie kan ons helpen ?

Toombs

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Wat dacht je van HSDI? www.hsdi.nl Ze kunnen al aanleggen bij 25 aanmeldingen in je woonplaats :) Er zijn 3 abbo's 440Kbit, 2Mbit en 6 Mbit. De kosten vallen mee :) €25,- voor de goedkoopste variant en €65,- voor de 6Mbit versie >:)

Ik woon ook in een klein gehucht, maar in maart 2003 krijgen we waarschijnlijk ook HSDI :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Er blijven mensen dat HDSI serieus nemen.....

dit is helaas een onvoorziene grote hobby uitrol geworden ..waarvan op voorhand niet verwacht was dat het een dusdanige grote belangstelling zou krijgen.

ik hoop dat de heren heel snel echte wireless professionals in de hand nemen met gedegen kennis en ervaring zodat het geen flop wordt wat het heeft echt wel de toekomst.

Echte professionals : introweb-introcom Hengelo en WDS uit amersfoort.

Deze bedrijven hebben inmiddels laten zien wat professioneel WLan opzetten inhoud.Gedegen kennis aanwezig en een keurige dienstomschrijving welke keurig technisch onderbouwd wordt.

Helaas lukt dat onze heren van HDSI bekend vanuit de LAN partys nog niet echt...

Moet wel toegeven dat ze lef hebben ,maar het is link werk zoals het momenteel gaat ik had liever wat meer tijd voor expertise en kennisoverdacht genomen...

Maar wie ben ik....