Toon posts:

fsb xp2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
op hoeveel mhz moet die fsb in m'n bios,de plaatselijke computerboer zei op 133 dan gaat gaat ie van 1240 naar 2000+ volgens de bios(maar het is eigenlijk dus 1670)en als ik m'n bios in wil dan piept die computer en dan kijk ik in die fsb en dan staat ie weer op 100 :? iemand een idee waarom?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2002 00:22 . Reden: gaat om een msi mobo kt3 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
xp2000 op hoeveel fsb?

Lees de sluitmessage even ajb :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op deze manier is je topic kansloos. (sorry da'k zo hard zeg) ;)

Post eerst 'ns wat specs en leg 'ns beter uit wat je bedoeld.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
kben ook maar een n00b :) mobo is een msi kt3 ultra 2(zonder raid)..kijk toen ik die xp2000 + mobo kocht draaide die cpu op 1240 mhz..toen zei een vriend van me(echte die-hard)dat er jumpers op me mobo zitten die je moet verstellen om die host clock te verstellen naar 133..die jumpers zitten er niet op want dan gaat software matig zei de plaatselijke computer boer maar ik kan die host clock mhz niet veranderen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wees wat duidelijker met je openingsposts; de vorige ging dicht om een duidelijke reden. Maar heb je de FSB nu wel of niet middels het BIOS op 133MHz gezet?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb 'm op 133 gezet...maar die host clock zit nog steeds op 100 mhz en als ik m'n bios gaat boot ie op met en piep en staat m'n fsb weer op 100

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

PCR

* PCR heeft ook xp2000+, gewoon bios op Optimal Settings doen :Y)

werkte bij mij tenminste

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

Wok

Dakloos...

Je hebt een MSI mobo. Als ik mij niet vergis zit er een jumper op je mobo waarmee je je default FSB op 100 of 133 MHz kunt zetten. Ik zou zeggen: staat die jumper wel goed (met andere woorden: FSB 133 MHz enabled). Als dat niet het geval is zal de computer logischerwijs geen FSB van 133 MHz accepteren.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• PCR

PCR

wokmaster schreef op 18 september 2002 @ 01:07:
Je hebt een MSI mobo. Als ik mij niet vergis zit er een jumper op je mobo waarmee je je default FSB op 100 of 133 MHz kunt zetten. Ik zou zeggen: staat die jumper wel goed (met andere woorden: FSB 133 MHz enabled). Als dat niet het geval is zal de computer logischerwijs geen FSB van 133 MHz accepteren.
Ik heb een mobo waarop een jumper zit die de volgende opties heeft:

0-1 = Bios Automatic
1-2 = 133 Mhz

Dus misschien zit er ook wel zoiets op, maar in dit geval en in het geval wat wokmaster zegt, moet je toch even proberen om hem 'hardhandig' op 133 te zetten! :)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Je hoeft helemaal nix aan de jumpers te veranderen alleen ff de fsb naar 133 MHz zetten. :)

• PCR

PCR

htol schreef op 18 september 2002 @ 01:14:
Je hoeft helemaal nix aan de jumpers te veranderen alleen ff de fsb naar 133 MHz zetten. :)
Ja, zo heb ik het dus ook. De jumper waar ik het een paar posts hier boven over heb, staat op Bios Automatic.

En dan moet het allemaal werken.

Verwijderd

heb je wel save and exit setup gedaan anders slaat hij de wijziging niet op :o :o

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 01:48:
heb je wel save and exit setup gedaan anders slaat hij de wijziging niet op :o :o
ja heb ik gedaan hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
wokmaster schreef op 18 September 2002 @ 01:07:
die jumper is er niet en staat ook niet aangegeven in de handleiding...

Verwijderd

Topicstarter
ja die fsb zit nu op 133 mhz en die host clock ook..bedankt voor de tips _/-\o_

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6593.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/mobo.jpg

Doe ik moeite met zoeken heeft ie het al de n00b :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2002 03:12 . Reden: DOH !!! ]

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
:D wel goed antwoord hierboven btw

Verwijderd

Dit is een ander mobo. De MSI KT3 Ultra2-C is een ander mobo dan de gewone MSI KT3 Ultra2. De gewone heeft geen jumper want op de plaats van die jumper zit een jumper om de CMOS te clearen.

Verwijderd

Op de website stonden 2 versies KT3 mobo's.
1 versie met raid en 1 versie zonder raid.

Die pics die ik laat zien zijn die zonder raid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2002 @ 03:11:
[afbeelding]
[afbeelding]

Doe ik moeite met zoeken heeft ie het al de n00b :(
deze is het niet :? ...mijn ide sloten zitten anders erop en op die plek waar die jumpers zitten zit bij mij een jumper voor m'n bios...ja sorry :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 09:01:
Dit is een ander mobo. De MSI KT3 Ultra2-C is een ander mobo dan de gewone MSI KT3 Ultra2. De gewone heeft geen jumper want op de plaats van die jumper zit een jumper om de CMOS te clearen.
klopt als een bus :D

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
heb je wel je geheugen ook op 133?
bij iemand sloeg die ook vast en naar 100mhz weer omdat het geheugen niet op 133 stond
zet ze beide dus op 133

Tweakers Discord

Verwijderd

Je kan het ook zien aan het aantal PCI sloten op het plaatje, namelijk 6. De gewone MSI Kt3 Ultra2 heeft er maar 5. (8>
Pagina: 1