Toon posts:

[asp/SQL] insert string in een function

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even weten of het volgende kan:

Normaal doe je dit:
Insert into tabel (Iets,nogiets) Values ('" & waarde_iets& "'," & waarde_noiets& ")"

Ik wil een loopje maken om een hele zooi dingen te inserten dus zou het mooi zijn als ik het volgende kan doen:

SQL = "Insert into tabel "
'1e loop
SQL = SQL &"(Iets) Values ('" & waarde_iets& "'),"
'2e loop
SQL = SQL &"(nogiets) Values ('" & waarde_nogiets& "'),"
' etc

Kan of mag dat?
Of een andere oplossing

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ik gok dat je dan een heel lange SQL variabele krijgt ;)

Als je nou iets intelligenter met je vars omgaat kan het wel, maar voor zo'n klein stukje query zou ik er geen moeite voor doen.
En gewoon de queries elke keer in je loop bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit was natuurlijk maar een klein stukje van wat ik eigenlijk wil. Ik moet iets van 26 variabelen per pagina in een db gooien. Dus daarvoor een functie gebruiken zou wel handig zijn.
Hoe bedoel je de queries in je loop bouwen.
Ik wil de functie voor meerdere pagina's gebruiken. zodat ik niet elke keer de SQlstring hoef te bouwen.
Dat is wat overzichtelijker, alleen even de functie aanroepen en de rest gaat vanzelf.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je moet dan je velden rij en value rij appart opbouwen en die aan het eind samensmelten tot 1 grote insert string.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Nee, dat mag niet.
Je moet er zo iets van maken.

ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
SQL = "Insert into tabel "
'1e loop
SQL = SQL &"(Iets, nogiets) "
'2e loop
SQL = SQL &"Values ('" & waarde_iets & "', '" & waarde_nogiets& '")"
' etc

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Ah toevallig pas een keer gedaan. Kleeft wel een nadeel aan. Ik wil namelijk sommige input controleren (zeker als het de database ingaat). Als het allemaal soortgelijke velden zijn, kan je er een functie bij verzinnen.

Wat heb ik gedaan?
Als je request.form aanroept krijg je zoiets als:
code:
1
bla=waardebla&meuk=waardemeuk

Dus als je je inputvelden in je form overeenstemt met je databasevelden kan je die waarden uit elkaar plukken en in een array knallen en dan in een simpel for-next loopje zetten.

Beetje freubelen met je request.form arrays en for .. next dus (8> Heb de code hier niet echt bij de hand, dus kan je er niet mee helpen

And Bob's your uncle ...

Pagina: 1