webserver van buitenaf wel maar niet lokaal te bereiken :S

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:51
ok mijn webserver draait op deze pc achter een getweakte adsl modem / router met nat default server 10.0.0.150 (ip van deze pc) nu is mijn website vanaf andere computers op internet wel te bereiken als ik me ipnr intik, maar als ik datzelfde ipnr in mijn ie intik geeft ie een timeout :S als ik daarentegen 127.0.0.1 intik doet ie t wel... iemand enig idee hoe dit kan?

Verwijderd

misschien omdat je van binnenuit helemaal niet op je externe ip kan komen? dat is vrij normaal hoor :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46
dat wordt routen :P

Verwijderd

http://localhost:port*/

*8080
*800

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34
Heeft met NAT te maken, zie de FAQ over tweaken op http://www.bruring.com/

Verwijderd

gewoon een proxy instellen, ben je van het gedonder af. of als je winblows gebruikt de hosts file aanpassen en daar www.sjaak.com naar je interne ip laten wijzen

Verwijderd

Welk IP adres typ je in op de andere computers (laat het laatste blok maar weg)
ik neem niet aan dat je 10.0.0.150 gebruikte want daar kun je vanaf de andere computers niet mee connecten, als je daar en tegen een werelds IP adress bv 208.122.89.xxx (zomaar wat komt niet eens in de buurt van wat ik heb dus no need to try) dan kun je vanaf je eigen PC daar niet mee connecten omdat je server volgens je OS op 10.0.0.150 draait en niet op het andere IP adress
Levert ook zo'n vreemde route op, connect vanaf 10.0.0.150 naar default gateway met het request om te verbinden met het IPadress van..... de default gateway, die dan weer wordt gevraagt om te routen naar het verzendadres
sluit nog een PC op je router aan (ip adress bv 10.0.0.180) en probeer dan met het werleds IP adress te verbinden, hoogstwaarschijnlijk gaat dat wel omdat daar sender en receiver verschillend zijn

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Dat staat in:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Zie mousehouse en dat had je ook met de search kunnen vinden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.