Toon posts:

Geheugen upgrade zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p4 2.26GHz (o/c op 2.8Ghz)
2 keer 256MB PC2700 Samsung (198Mhz o/c)
gf4 ti 4600 (+o/c)
Asus P4S533 (3 geheugen bankjes)

Ik wil m'n pc upgraden tot 1GB maar heeft het zin voor games bv?

Zo ja? kan ik beter hetzelfde merk geheugen kopen of mag het ook 1 geheugenmodule corsair 512MB PC3200 zijn?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:00

The Wrecker

Networking Rulez

Ik zou even op de website kijken van asus en dan het type moederbord.

Of je kan de handleiding een doorkijken.
Daar staat meestal wel in wat er max aan Dimm's in past.

Verder is een geheugen upgrade altijd wel handig.
Soms beetje overkill.
Loopt je geheugen nu vol dan? Zo ja -> handig om te doen
zo nee -> Niet direct nodig

En anders gewoon leuk om te showen :9~

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Over het algemeen is voor pure desktop-applicaties en spellen 512 meer dan zat. 1 GB zou alleen maar overkill zijn, en misschien zelfs de snelheid laen stagneren. Ik raad je aan de upgrade niet te doen.

Veel geheugen is alleen maar een voordeel bij servers of stations die veel processen tegelijk draaien. Of een database-server die erg bij caching gebaad is.

Succes ermee verder :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:00

The Wrecker

Networking Rulez

<offtopic>
Moet me sig. ff aanpassen inmiddels 768 MB sdram
</offtopic>

Of 't 't zelfde merk moet zijn?

Het zou mogelijk moeten zijn om meerdere merken door elkaar te gebruiken, maar in de praktijk gaat dit dus niet altijd even goed. :+
Het komt niet vaak voor dat het fout gaat hoor, soms hoor je het wel eens.

Als het geheugen niet gepakt word kan je vaak terug naar de shop waar je 't vandaan heb (geld terug binnen 8 dagen).

Boven staande bied geen garantie. Elke computer boer heeft immers z'n eigen regels!

Waar ik ook op zou letten is welk OS draai je. Win 98 kan niet zoveel geheugen aan of gebruikt dit niet. Windows xp daarintegen weer wel.

Verwijderd

Véél geheugen is altijd handig, vooral als je veel programma's moet runnen die "zwaar" zijn. Zelf heb ik 3 x 128 en heb nog nooit problemen er mee gehad, en ook nog nooit vol gekregen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het is heel simpel: kijk naar je huidige geheugengebruik (taskmanager) gedurende (piek)verbruik en als je nooit boven de 512MB uitkomt is het nagenoeg weggegooid geld. Het grote voordeel wat je er dan alsnog van kunt hebben is een groot Systeemcache (zeg maar een diskcache) maar die moet je nu ook maar eens in de gaten houden w.b.t. groei en omvang (dit cache kan max 980MB worden met de juiste instellingen, ik ga er natuurlijk vanuit dat je W2K of XP gebruikt :+ ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 22:36
512 MB is (lijkt mij) voorlopig wel genoeg. Voor alleen maar spelletjes te spelen heb je er wel genoeg aan hoor.
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:32:

Ik wil m'n pc upgraden tot 1GB maar heeft het zin voor games bv?

Zo ja? kan ik beter hetzelfde merk geheugen kopen of mag het ook 1 geheugenmodule corsair 512MB PC3200 zijn?
Het is inderdaad verstandig om hetzelfde merk geheugen te kopen, want 2 verschillende merken kunnen nog wel een conflicten geven. En als je er PC3200 geheugen in doet gaat dat op PC2700 lopen, dus waarom zou je meer geld daarvoor uitgeven?

The devil is in the details.

• BurnerXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Ja 1 gig is een beetje overdrijven. Ik heb zelf nu 512 SDRAM (PC133). Is meer als genoeg. 1 GIG klinkt wel stoer hoor btw....

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Tja ik heb er nu 768 Mb SD ram inzitten en vooral met grote tekenprogramma's (3D max, Photoshop) Is het wel fijn. Verder draai ik XP pro. MAar als je Windows 98 draait zou ik het zeker niet doen.

Verwijderd

1GB is echt een overkill. Alleen als je DVD's ripped heeft het wel zin maar voor de rest is het echt overkill
Pagina: 1