Alle IP adressen van Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64503

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een site die alleen beschikbaar moet zijn vanuit nederland. (.com bezoekers enzo hebben dus pech).

Is ergens te vinden hoe ip-adressen geografisch zijn verdeeld? Ik bedoel: nedstat lijkt het te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

kun je niet een naam v/d host opvragen ipv. z'n ip adres? Kun je dat vervolgens checken op ".nl". Zo doet netstat dat ook naar mijn weten!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 18:06

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kan de hostname opzoeken van het ip dat je pagina opvraagt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
if ($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"] != ""){
     $proxy = $REMOTE_ADDR;
     $ip = $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"];
 }else{
     $ip = $REMOTE_ADDR;
    }
$host = @gethostbyaddr($hostip);

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm.... begint goed te klinken... werd al hopeloos... iemand in ASP ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je moet gewoon de HTTP variabelen benaderen waar bovenstaand voorbeeld de hostnaam ook uit haalt. Gewoon even zoeken in een FAQ ofzo....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx so much.... hope its gonna work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
hmm, kan zoiets niet via htaccess ook
ik dacht eigenlijk van wel :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3706

Let er even op dat sommige adressen van nederlanders op .net of .com eindigen.
Dit was voor casema-gebruikers altijd een groot probleem bij dit soort oplossingen. Ik weet niet zeker of er nog mensen met *.home.com of *.casema.net rondlopen, maar let daar eventjes op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zal vast geen interresante site worden >:)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 23:29

Bergen

Spellingscontroleur

Heerlijk gebruiksvriendelijk als ie alleen vanuit NL beschikbaar mag zijn... Doet me denken aan Chinese Google-praktijken.

Topicstarter
Hahaha... het is een hele nette site hoor. Ik heb (in asp) nog een goede oplossing gevonden: Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")
Als daar nl uitkomt mogen zij hem zien. Ok ok ... ook mensen uit suriname kunnen er op komen, maar het lijkt mij zo het beste.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

vergeet niet dat er legio mensen zijn die een engelstalig OS willen - vooral omdat MicroSoft zo graag de engelse updates als eerste klaar heeft.
Maakt het er niet makkelijker op.
Ik heb helaas te weinig ervaring met websites bouwen voor een oplossing

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• The Bad Seed
  • Laatst online: 18-06 18:06

The Bad Seed

Chaotic since 1983

bwt schreef op 18 september 2002 @ 01:47:
vergeet niet dat er legio mensen zijn die een engelstalig OS willen - vooral omdat MicroSoft zo graag de engelse updates als eerste klaar heeft.
Maakt het er niet makkelijker op.
Ik heb helaas te weinig ervaring met websites bouwen voor een oplossing
Dat is geen probleem hoor :) Zolang je regio settings op be-nl of nl staan kan je die site nog bekijken. Ik heb een engelstalige 2k pro en xp, maar http_accept_language geeft netjes be-nl aan(voor mij als belg dan).

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Topicstarter
inderdaad, zo kwam ik er ook op.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 23:29

Bergen

Spellingscontroleur

Dus als Windows hier niet op NL staat en ik niets van die instellingen snap (of als ik op school zit en geen rechten heb om ze te veranderen :/) kan ik niet op jouw site?

Dus als ik Duitser ben en de regio ff op NL zet kan ik wel op jouw site?

LOL! :+

Anoniem: 14845

iew, nl :X ik kan je site dus niet bezoeken? :X

Topicstarter
tja..... er zit niks anders op.... maar echt veel mis je er niet aan, hoor. Het gaat mij er om dat ik bepaalde groepen bezoekers uit bepaalde landen buiten moet sluiten.. dan is dit de beste oplossing denk ik. Iemand een beter idee?

Anoniem: 4729

Als ik t vragen mag, wat voor site is het? (url ;)). Een helemaal waterdichte oplossing is er niet maar ik denk dat die regiosettings nog de beste is.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 17:05

slaay

Natuurbeleven.com

NLIP bellen?

Dich bis echt unne foëzen haas

• OxiMoron
  • Laatst online: 12-06 13:33
Via proxy's zou je er nog steeds in komen :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je dit eigenlijk willen :?

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Anoniem: 25471

ik snap ook niet waarom je zo moeilijk wil doen om alleen maar nederlanders op je site te laten komen... Elke bezoeker is toch weer een bezoeker?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 11:14
Maak je site in het Nederlands, dan komen er vast niet veel buitenlanders op :P

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08
stormfront :?

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

http://www.realmapping.nl/services/geopoint.html volgens mij zoek je dit :))

Grtz, google gebruiker

Daar naast kan ik het me goed voorstellen dat je gebruikers uit andere landen niet wilt toestaan op je website.

Voordat je het weet. heb je iets op je site staan wat b.v. in de VS illegaal is(ook al is het in het nederlands). Dan kan jij als eigenaar van die site er last mee krijgen

[ Voor 0% gewijzigd door wica op 18-09-2002 14:09 . Reden: toevoeging/typo ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Anoniem: 64503 schreef op 18 september 2002 @ 01:36:
Hahaha... het is een hele nette site hoor. Ik heb (in asp) nog een goede oplossing gevonden: Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")
Als daar nl uitkomt mogen zij hem zien. Ok ok ... ook mensen uit suriname kunnen er op komen, maar het lijkt mij zo het beste.
Dus ik als Nederlander in Amerika heb gewoon vette pech? Waarom eigenlijk?

Stuur de URL eens... ik wil wel eens weten hoe makkelijk ik er evt. omheen kan komen >:) Bovendien wil ik wel eens weten waarom IK niet op die zite mag.... wat is de reden?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Anoniem: 3706 schreef op 17 september 2002 @ 23:16:
Let er even op dat sommige adressen van nederlanders op .net of .com eindigen.
Dit was voor casema-gebruikers altijd een groot probleem bij dit soort oplossingen. Ik weet niet zeker of er nog mensen met *.home.com of *.casema.net rondlopen, maar let daar eventjes op :)
En bij mijn weten zijn de *.home.com IP adressen in eerste instantie niet eens door @Home Nederland geregged.... Hoe dat nu zit met de failliette @Home USA weet ik niet.

Er zijn trouwens een aantal andere providers in Nederland van "buitenlandse" afkomst, zoals Sonera en UPC. Er zijn ook Nederlandse providers die een .com of .net gebruiken. Kijk bijvoorbeeld naar casema.net, planet.net, etc...

Een andere groep die je eventueel blokkeerd is een grote groep internationale bedrijven die een kantoor hebben in Nederland. De IP adressen van hun wereldwijde netwerk kunnen wel eens niet in Nederland staan geregistreerd, en hun domain kan wel eens een .com of .net zijn....

Als je die site nou gewoon in het Nederlands doet, dan kunnen alleen Nederlanders em lezen? Toch?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Anoniem: 64503 schreef op 17 september 2002 @ 22:57:
Beste Mensen,

Ik heb een site die alleen beschikbaar moet zijn vanuit nederland. (.com bezoekers enzo hebben dus pech).

Is ergens te vinden hoe ip-adressen geografisch zijn verdeeld? Ik bedoel: nedstat lijkt het te lukken.
Dit vind ik wel een hele foute ontwikkeling :/

Het spijt me zeer hoor, maar de gedachte van het internet is dat iedereen waar ook ter wereld informatie kan verkrijgen. Dat die chinezen een regering hebben die dat niet zo waardeert okee... Maar als dit een nieuwe ontwikkeling zou worden, vind ik het wel een hele foute ontwikkeling.

Als een website niet interessant is voor mensen gaan ze er vanzelf wel weg, als ze er überhaupt op komen... Jouw plan lijkt me dus volkomen nutteloos en ook redelijk stompzinnig :/

Anoniem: 28310

Een veiligere manier is het ipadres door de whois van RIPE te gooien (http://www.ripe.net/perl/whois?searchtext="iptje") en dan op de regel "Country" zoeken.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
http://www.ipindex.net/a/

ajb alle ip adressen volgens de a klasse. Voor B en C even doorklikken.

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Spider.007 schreef op 17 september 2002 @ 22:59:
kun je niet een naam v/d host opvragen ipv. z'n ip adres? Kun je dat vervolgens checken op ".nl". Zo doet netstat dat ook naar mijn weten!
Helaas heeft niet elke provider een reverse DNS, zodat er dus geen hostname wordt gekoppeld aan je ip adres. Dit was ook een hele tijd het geval bij quicknet (inmiddels weer Multikabel geloof ik).

Dit is volgens mij ook het "Overige" bij Nedstat.

En inderdaad, zoals al eerder genoemd, er zijn ook nog mensen met .home.com, van @home.

[ Voor 0% gewijzigd door Rolandow op 19-09-2002 12:44 . Reden: typo ]

Koffie met thee is minder lekker.

Pagina: 1