Toon posts:

[XP] Run-time error '372' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb hier een programma, en als ik het open krijg ik deze foutmelding:

Run-time error '372':

Failed to load control 'Toolbar' from COMCTL32.OCX. Your version of COMCTL32.OCX may be outdated. Make sure you are using the version of the control that was provided with your application.

Ik heb dus COMCTL32.DLL en COMCTL32.OCX gedownload bij MickeySoft, maar hij doet het nog steeds niet. Hoe kan ik dit oplossen, want ik MOET bijna dit programma draaien.

Owja, mijn OS: WinXP Professional Engels

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MickeySoft
Que?

Nieuwe versie downloaden?

Welk OS trouwens? Zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:53:
He, ik heb hier een programma,
Welk programma?
en als ik het open krijg ik deze foutmelding:

Run-time error '372':
Fijn.. welk OS?
gedownload bij MickeySoft,
MickeySoft ken ik niet, wel MicroSoft.

Als je serieus geholpen wil worden raad ik je aan iets minder bijdehand met dit soort termen te gooien, dan zijn mensen eerder geneigd je, mits je je post duidelijk genoeg maakt misschien te helpen.

Hebben wij een deal of hebben wij een deal?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 17 september 2002 @ 22:58:
Welk programma?
Fijn.. welk OS?
1. OK, als je het wilt weten, ConfigEdit, maar ik d8, ik noem het niet omdat het programma niet relevant is met deze fout, maar eerder de ComCTL. Dat is net zo onrelevant als ik nu ga staan vermelden wat mijn GPU is.
2. Zie -> boven

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1. OK, als je het wilt weten, ConfigEdit, maar ik d8, ik noem het niet omdat het programma niet relevant is met deze fout, maar eerder de ComCTL. Dat is net zo onrelevant als ik nu ga staan vermelden wat mijn GPU is.
De fout is gegenereerd door het programma, dus is het relevant.

Heb je een andere versie van comctl geprobeerd te vinden, eventueel op de site van de maker gekeken of daar wat te vinden was qua download/support?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere versie van de ComCTL's gehaald bij Microsoft van de .dll en ook van de .ocx. De maker van het programma weet ik niet omdat die waarschijnlijk in het programma zelf staat. Owja, hier de versies en datums van de 2 files. Heeft misschien iemand een nieuwere van deze 2? Kan iemand deze dan mailen naar edschouten@home.nl?

ComCTL32.DLL
Modified: Thursday, August 23, 2001, 12:00:00 PM
File version: 5.82.2600.0

ComCTL32.OCX
Modified: Friday, February 28, 1997, 04:23:02 PM - Wow! net gedownload en nu al 4 jaar oud...
File version: 5.0.38.28

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2002 23:11 . Reden: fileversies ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sommige oudere progjes proberen wel eens hun eigen spullen over de door Windows FileProtection beschermde system-dir te dumpen, zodat er een té nieuwe versie is, in ieder geval een versie die het prog niet verwacht.
Daar kunje dit soort fouten ook mee krijgen.

Vandaar dat OS en Prog in kwestie wél relevant kunnen zijn.

[edit]

ik heb hier 6.0.80.22 van de OCX in de win2k support tools, en het lijkt me dat ie ook wel ergens moet zwerven.

Is dat ding van jou niet een VB5 runtime geval?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als programmeur heb ik dit wel eens vaker gezien. Probeer voor de gein eens de VB Runtime files (meteen SP5 daarvan pakken, scheelt weer wat updates) te downloaden. Linkje?
http://www.microsoft.com/...28337&area=top&ordinal=23

Ik denk dat je probleem dan is opgelost. Zo niet, pech :)
Probeer dan idd eens de support voor die tool (je hebt het toch legaal he? :) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ow, en WTF is ConfigEdit? Never heard of....

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1