Radeon 8500 zet computer (spontaan) uit

Pagina: 1
Acties:

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 21:55

nielsj

ondertitel

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in het bezit van een asus a7m266d moederbord met 2 1700+'en (niet over clocked) er in, 512mb ram, en als videokaart een radeon 8500 64mb.

Ik draai linux werkt prima in 2d (ook cpu belasting als bv: }:O )
verder heb ik windows XP geinstalleerd, waar ik last heb van zeer harde crashes.

m'n computer zet zich zelf power down op bepaalde momenten.
ik kan de momenten niet excat reporduceren, maar wel vrij goed. als ik 3dmark2001 SE draai, ben ik nog nooit aan het einde van de bench gekomen. :(

ik heb laatst m'n windows xp herinstalleerd om overblijvselen van m'n vorige video kaart er uit te krijg, ook dat mocht niet helpen.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad ? of wat waar zou ik naar moeten kijken?

Dank

blup blup

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Ander moederbord (Abit KT7A), zelfde videokaart en hetzelfde probleem. Lag bij mij aan het feit dat de AGP op 4X stond

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

nieuwe vid drivers ffies installeren misschien dat ut dan helpt..

of hebbie winXP met ACPI geinstalleerd ;) ??

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
Videokaart die te warm wordt misschien? Hoe is de airflow in je kast? Een dual systeem produceert zowiezo al een berg hitte, misschien net wat te veel voor je videokaart? Hoe zit het eigenlijk met je voeding? Als bepaalde lijnen te laag worden loopt windhoos ook niet echt lekker ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• nielsj

nielsj

ondertitel

Topicstarter
agp 4x uitzetten hielp niet :(

verder heb ik al een hoop drijvers geprobeerd, maar ik zal de nieuwste op zoeken..

airflow in de kast is wel goed te noemen (de ATI core wordt niet zo warm (voelt koeler aan dan de processors bijvoorbeeld))..

over winXP met ACPI:
hoe vind ik dat uit, en .... is dat erg?

blup blup

• nielsj

nielsj

ondertitel

Topicstarter
oh ja, het zou een probleem kunnen zijn met de voeding, tis maar een 300watt voeding, ik heb het crashen ook voorelkaar gekregen zonder andere insteek kaarten / cdspelers en met maar 1 harddisk.

en dan vraag ik me af. trekt een video kaart meer stroom als ie aan het 3d'en is?

blup blup

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
denk het wel
meer kracht nodig als ie op 100% draait dan op 1% :)
bij wijze van spreken dan :P

Check mijn knowledge base!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

300 watt mag geen problemen opleveren, of je radeon moet WAY meer stroom trekken dan een Asus V8440 (GF4 Ti 4400), die heb ik er namelijk in en er zitten ook 4 hd's in en nog allemaal zut...

trekt het allemaal prima, maar het kan zijn dat jij net zo'n brakke voeding hebt :{

Controleer met bijvoorbeeld MBM (MotherBoard Monitor ff je lijntjes en kijk of ze net onder, precies of net boven het normale voltage zitten (let hierbij op de 3.3 (chipset)-, de 5V- en de 12V-lijn).

Als dat allemaal wel goed zit (klein percentage onder het normale voltage mag, maximaal 0,2V) dan zal je videoplank toch te warm worden of het is gewoon een brakke videokaart die je gekocht hebt en dan hoop ik voor je dat je nog garantie hebt :{

Succes :)

Hoi

Verwijderd

ga naar bios en zet Bios Rom , bios caching,video cache uit.
probeer je agp aperture size op 64/128 te zetten misschien helpt dat?
doe je Vsync eens aan of uit.

download eens de nieuwste ATI READON8500 bios (helpt soms)
draai eens op agp2x inplaats van4x (helpt vaak)
zet je SIDEBAND eens uit (helpt vaak)
klok je videokaart eens iets lager
installeer de 4in1 drivers eens op NORMAL AGP SPEED DAN INPLAATS VAN TURBO SETTING..(helpt vaak)

hoop dat ik je heb kunnen helpen :o
anders veel geluk _/-\o_

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
NielsJ schreef op 17 september 2002 @ 23:14:
oh ja, het zou een probleem kunnen zijn met de voeding, tis maar een 300watt voeding, ik heb het crashen ook voorelkaar gekregen zonder andere insteek kaarten / cdspelers en met maar 1 harddisk.

en dan vraag ik me af. trekt een video kaart meer stroom als ie aan het 3d'en is?
Volgens Tyan moet mijn dual mobo minstens een 300W voeding hebben, neem aan dat dat bij jou niet zo gek veel minder is. Zoals gezegd: controleer mbv MBM5 oid hoe je voltagelijnen zijn :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• nielsj

nielsj

ondertitel

Topicstarter
dank voor alle tips, ik ben al lekker aan het spelen

hum, ik zal het eens proberen om een nieuwe video kaart bios te installeren (m'n mobo bios is al de nieuwste)

verder vind ik de voltages niet extreem laag, wat denken jullie er van?
Afbeeldingslocatie: http://home.o2w.net/~nielsj/mbm5.jpg

verder hielp het uitzetten van 4x apg niet... * nielsj gaat verder met testen...

hebben jullie nog verder idee'en?

alvast dank :)

blup blup

Pagina: 1