[IDE] Kabel verlengen...

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb misschien wel het stomste id ooit, maar proberen kan altijd.

Ik wil mijn pc aan de andere kant van de muur zetten (dat gaat gelukkig bij mij), en zo wil ik van het storende geluid af komen. Maar nu wil ik toch nog mijn CD-RW besturen, want om nou elke keer 5m te gaan lopen voor een cd-tje te verwisselen...

Nu is mijn vraag, of de IDE kabel verlengt kan worden, want ik red het denk ik niet met de lengte die standaard is.

Ik snap dat het niet slim is, omdat je dan prestatieverlies krijgt. Maar gaat het? Ik heb een 40×12×48 Lite-on CD-RW, en die hoeft alleen maar verlengt te worden. 60 cm zou al voldoende zijn...
Kan de CD-RW dan nog op volle toeren branden, en heeft hij dan ook nog volle datatraffic, of is dit mij ten stengste af te raden?

En mocht het niet gaan, beweeg ik tenminste nog wat :P

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er zijn zelfs ide kabels van 90 cm te koop. (zowieso rounded, flat weet ik niet)
Kijk eens in de pricewatch, daar staan ze wel tussen.

Zelf verlengen zal moeilijk gaan, en data verlies opleveren.

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan ook ata133 cables nemen, die zijn beter afgeschermd, of zef afscherming + hoge kwaliteit kabel nemen

Electronics development

• bgever
Maar bij 90 cm heb ik dus géén dataverlies? En gaat het nog net zo snel als bij standaard lengte?

• bgever
Nu zit ik te twijfelen tussen een:
1. ATA100 90 cm
2. ATA133 75 cm

Wat moet ik pakken, ik wil natuurlijk het liefst zo lang mogelijk, maar snelheid gaat (tussen die twee) natuurlijk voor...

Verwijderd

Je brander werkt met ata-33 of ata-66 geloof ik, dus je kan zonder problemen de 90 cm nemen

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
er zijn ook van die IDE verlengkabels, ik heb hier eentje liggen, eentje waar je een IDE kabel in kan stoppen en dan weer 2 uitgangen heeft...

• bgever
K, dat wordt dan dus mooi verlengen. 90 cm zal zeker goed genoeg zijn.
Nu nog een console maken, waarop mijn HD en Poweled komen, en natuurlijk niet de power en reset button vergeten :P
Pagina: 1