Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Profielwerkstuk]Laser figuren tekenen, natuurkunde

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 22:28
Ik en een vriend van me zitten nu op 5 Havo, en hebben voor ons profielwerkstuk natuurkunde gekozen. Toen we gingen bedenken waar we het over wilde houden kwam ik op het idee om het over lasers te doen.

Nu heb ik dus laatst al die 3 laser topics oriënterend door gebladerd en op linkjes geklikt. Nu weet ik al een aantal dingen. Je kunt het doen via een scanner, maar daar zijn we te lang mee bezig om die te maken (zo'n echte) of je kunt het doen door de 2 motortjes op geluid aan te sturen. Nu begrijp ik daar nog niet alles van, ik weet dat de spiegels op die motors schuin staan en dat de motor een stappenmotor moet zien (waarom eigenlijk :?).

Nu zit ik dus met de volgende vragen:

1. Draaien die motors hard?
2. Waar moet ik op letten?
3. Ik heb ook ene linkje gehad van hoe je twee gewone boxen kon gebruiken , en daar op het midden stuk spiegeltjes doen maar ik kan dat artikel niet meer vinden. Dit leek me namelijk nog wel wat makkelijker.

Is er misschien ene generale pagina van informatie over het aansturen van laser, want er zijn al 3 topics over geweest en er is niet echt duidelijk een overzicht gemaakt.?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Huiswerk + niet-computer-gerelateerde elektro + search = op slot.

Dit topic is gesloten.