Toon posts:

P4S8X, welk reepje 512MB beste keus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 1 oktober weer eens shoppen en nu wil ik de P4S8X van Asus eens gaan proberen, hierop komt een 2,53 Ghz P4 (533) en een LeadTek A250TD ultra ti 4600 GF4. Maar nu de vraag:

welk geheugen kan ik het best kiezen als ik een super stabiel systeem eis en geen overklok acties wil gaan doen (vraag nu niet waarom of roep niet meteen wel doen, dit systeem moet max prestaties leveren op default settings)?

Wie o wie helpt mij uit de brand? _/-\o_

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
PC2700 spul, dat staat ook gewoon in de specs van dat bord. Neem sowieso merkgeheugen, als je niet gaat overclocken of geen timings met het handje wil bijstellen maakt het verder geen donder uit welk merk je neemt. Je zou evt. voor een CL2 DIMM kunnen gaan (als je die zo kunt vinden) alleen zou ik daar niet 'tig Euro extra voor neerleggen t.o.v. een 'gewone' CL2.5 DIMM; da's gewoon zonde van het geld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet i.i.g dat een CL3 echt trager is, maar die worden nauwelijks gebruikt op DDR333 vermogens.

Ik wil alles via PC Prive doen en ik kan dat overal doen, maar bij de meeste moet ik dan eerst voorschieten en de baas betaald dan terug, ben ik te lui voor ;)
Informatique is een van mijn vaste leveranciers en daar kan de rekening direct naar mijn bedrijf. alleen hebben zij Dane Elec en Kingston. Ik heb altijd DE gehad, maar zie overal in tests dat performance geheugen van Mushkin of Corsair komt..

• Abbadon
Dat 'performance geheugen' performed pas extra als je het overclocked. DE is goed en probleemloos spul, alleen als je flink wil overclocken zijn er merken (zoals Corsair en Mushkin) die daar meer geschikt voor zijn; ze kunnen naar hogere kloksnelheden overgeclocked worden. Op default snelheden (dat wat jij wilt) zit er geen merkbaar en verwaarloosbaar meetbaar performance verschil tussen de diverse merk DIMM's :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik dacht al zoiets..

dan nog enkel uitzoeken welke het meest stabiel is en de laagste CAS heeft... DE of Kingston..

in ieder geval dus geen PC3200 gebruiken als ik je antwoorden zo goed begrijp..

• Abbadon
Nee, 'PC3200' is geen eens een officiële standaard. Nu hoeft dat niet zoveel uit te maken maar je mobo zal 'm standaard als een PC2700 DIMM herkennen, je zal zelf 't zaakje boven specs moeten instellen om er alsnog DDR400 snelheid uit te krijgen. Als je 100% stabiliteit wil zou ik het je niet aanraden; het is niet voor niets dat (zie o.a. bericht frontpage) dat chipbakkers VIA en SiS hun handen van 'PC3200' aftrekken, als er geen standaard voor is wordt er alleen maar mee gerommeld en kan zo'n chipsetfabrikant nooit garanderen dat hun chipsets stabiel draaien met zo'n DIMM.

Verwijderd

Topicstarter
dit soort antwoorden zit ik op te wachten ;)

het wordt PC2700, maar nu nog welke? niet hoger dan 2,5 CL (of zeg ik nu weer iets doms? want er zijn geen PC2700 CL3?? )

ik weet het allemaal niet meer, op dit gebied ben ik aardig achterop geraakt ;(
Pagina: 1