Tijdens mijn installatie van windows nt 4(jaja) zegt hij op een gegeven moment dat de schijf tijdens de msdos sessie al is gecreerd, en dat hij hem niet kan istalleren,maar ik heb nix met ms gedaan?
wil je hem misschien op een fat32 partitie installeren? Ik kan me voorstellen dat NT daar niet mee overweg kan.
Geef anders ff wat meer informatie (beter te veel dan te weinig) over specifieke foutmelding, gebruikte harde schijf, partities etc. etc. etc. etc. etc. ... . .
Geef anders ff wat meer informatie (beter te veel dan te weinig) over specifieke foutmelding, gebruikte harde schijf, partities etc. etc. etc. etc. etc. ... . .
ik heb er geen partitie opgezet. een fat partitie.. vanalles..
maar hoe krijg ik m dan wel aan de praat??
maar hoe krijg ik m dan wel aan de praat??
fat of fat32 partitie? fat32 en nt4 werk gewoon niet, en als je fdisk van win98 gebruik en Y zegt op 'grote schijven gebruiken' dan pakt ie dus fat32..
zonder partitie start de installatie ook niet. (tenzij je van cd boot natuurlijk)
zonder partitie start de installatie ook niet. (tenzij je van cd boot natuurlijk)
A wise man's life is based around fuck you
Ik vrees dat je memory brak is..
dan gaat de install meestal de mist in. (ik gebruik het soms als test hihihi)
check eerst je hardware voor je verder gaat
dan gaat de install meestal de mist in. (ik gebruik het soms als test hihihi)
check eerst je hardware voor je verder gaat
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
kan niet van cd booten.. maar hoe zou ik hem dan wel aan de praat kunnen krijgen?
Wat voor partitie heb je nou gemaakt?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
wat dacht je van 3 bootdisks maken (winnt /? voor meer uitleg)... (of waren het 4 diskjes...naja is alweer een tijdje geledenUnExPeCtAbLe schreef op 17 september 2002 @ 21:49:
kan niet van cd booten.. maar hoe zou ik hem dan wel aan de praat kunnen krijgen?
A wise man's life is based around fuck you
had ik ook gedaan.. nt werkte ook niet zonder bootdisks.. maar tijdens die installatie, als ie de hardware gaat verifieren, dan zegt ie dat op een gegeven moment
Beetje basiskennis opdoen over het OS wat je installeren gaat is niet weg.UnExPeCtAbLe schreef op 17 september 2002 @ 21:50:
EN een fat32 EN gewoon, geen
NT heeft GEEN native FAT32 support.
jah, sp6 geeft fat32 read, maar niet als bootschijf
Maak een fat16 of een NTFS partitie aan.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
dus fat16 pakt ie wel? en hoe zoe ik dan een ntfs aan kunnen maken zonder os?
zwelgje schreef op 17 september 2002 @ 21:50:
wat dacht je van 3 bootdisks maken (winnt /? voor meer uitleg)...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
NT maakt er zelf op een gegeven moment NTFS van, die keuze krijg je. Zorg eerst dat je een fat16 partitie hebt dan gaat het vanzelf
was ik rustig aan al mee bezig.. kijken of het nu wel lukt
bedankt
bedankt
*tipje*
Zou je de volgende keer zo vriendelijk willen zijn om
Dat knopje te willen gebruiken?
Dit had makkelijk bij je vorige post gekund
Wat gebeurt er niet dat je wel verwacht had?
Zou je de volgende keer zo vriendelijk willen zijn om
Dat knopje te willen gebruiken?
Dit had makkelijk bij je vorige post gekund
Wat gebeurt er niet dat je wel verwacht had?
ok dan! eehm.. ik doe zo'n diskette in die weldaarvoorbedoelde sleuf, zet m aan.. loop een of ander proces door, disk. 2 erin.. gaat allemaal geweldig, disk 3 erin, zoekt naar cdrom, hd, en dan zegt ie letterlijk:
setup is unable to locate the hd partition prepared by msdos portion of setup. en dan nog iets...
setup is unable to locate the hd partition prepared by msdos portion of setup. en dan nog iets...
Hm, en helemaal geen partities aanmaken? (Dus niet geformateerd wat doet hij dan?) en anders via een dos boot disk naar mapje winnt en dan winnt.exe (Naar mijn idee) starten en dan moet hij het ook gewoon moeten doen.
offtopic:
Moet en`s een nieuw toetsenbord kopen, op dit ding maak ik alleen maar fouten
Moet en`s een nieuw toetsenbord kopen, op dit ding maak ik alleen maar fouten
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik maak zelf gewoon een DOS partitie aan, < 2gig, fat16. (MS dos 6.22!)UnExPeCtAbLe schreef op 17 september 2002 @ 22:27:
ok dan! eehm.. ik doe zo'n diskette in die weldaarvoorbedoelde sleuf, zet m aan.. loop een of ander proces door, disk. 2 erin.. gaat allemaal geweldig, disk 3 erin, zoekt naar cdrom, hd, en dan zegt ie letterlijk:
daar kopieer ik de i386 map heen, sys c: , reboot, en run setup
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Kun je ook nog zinnig antwoord geven, of zullen we je gewoon maar laten zwemmen?
Jij mag het zeggen
Jij mag het zeggen
duh? als jij van te voren (in je openingspost bijv.) nou ff duidelijk neerzet wat je allemaal gedaan hebt dan hoeven wij er ook niet naar te vragen.... ik probeer alleen maar te helpen hoef je niet met duh te antwoorden.
* eensch met BackSlash32 en Palomar.
Ik raad je aan dit nog even te lezen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
en misschien is Windows Operated Systems - Policy ook geen slecht plan, aangezien je topictitel daar niet aan voldoet.
Daarna kan je het op een duidelijkere manier proberen...
Ik raad je aan dit nog even te lezen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
en misschien is Windows Operated Systems - Policy ook geen slecht plan, aangezien je topictitel daar niet aan voldoet.
Daarna kan je het op een duidelijkere manier proberen...
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()