DVD-writer... Levensduur?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Ik zit erover te denken om een DVD writer aan te schaffen..

ben er alleen nog niet echt over uit..

Aan de ene kant wil ik niet veel geld uitgeven (blijf een nederlander he?)

Aan de andere kant die klotestandaard.. dvd-r? +r?

Nu kan ik een Pioneer A03 overkopen voor 200 euro.. Daarmee zijn zo'n 80 DVDtjes gefikt.

Nieuw kost de Pioneer A04 (opvolger) me zo'n 365 pleur (Pw)

Media (DVD-R) is leuk geprijst, en makkelijk te krijgen in mijn buurt. DVD+R minder gangbaar (moet ik weer online bestellen en wachten, niet handig als ik erom verlegen zit)

Dan is er de Sony DVD+RW drive.. 120nogwattes ofzo.. Kwa prijs redelijk gelijk aan die Pioneer...
Maar die is dus DVD+R.. maar wel weer sneller (2.4x)

Ik heb ook even gedacht aan de nieuwe sony (DVD-R en +R) maar ik schat dat die beetje buiten mn budget komt.. (450 pleuro ofzo) en daarnaast is die pas over ruim een maand in NL leverbaar..

Kom denk ik dus toch uit op die Pioneer.. 200 EUR lijkt me wel wat natuurlijk..
maar hoe lang kan een DVD fikker mee??

M'n eerste 2 writers zaten beide rond de 800 CDtjes toen ze ermee stopten.. hoe zit dit bij DVD? Als die namelijk maar bv gemiddeld 200x meegaat heb ik dus al een half-versleten ding..
en dan koop ik liever een nieuwe, kost in verhouding dan minder....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De MTBF (Mean Time Between Failure) van een goeie DVD writer hangt rond 150.000 uur. Dat betekent dus dat ze na gemiddeld 150.000 uur de geest mogen geven. Dan spreek ik wel over kwaliteitsmerken als HP en Sony :)

Goedkopere merken/modellen gaan zo'n 100.000 uur mee.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk wordt de levensduur van een DVD writer momenteel vooral verkort door het feit dat ze binnen korte tijd voor veel lagere prijzen in de winkel zullen liggen. (Kijk bv eens naar het prijsverloop van de CD writers een aantal jaar geleden) Dat is voor mij genoeg reden om nog even te wachten met de aanschaf hiervan. Ook speelt trouwens mee dat er nog geen eenduidige standaard is :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-03 20:48
Pioneer is ook een goed merk, misschien niet zo bekend als HP/Sony, maar zeker niet minder. Dus ik verwacht dat als je er alleen DVD's mee brand, en niets leest, dat ie ongeveer evenlang meegaat als een CD brander (in tijd, geen aantallen media).

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 22:25

l-burna

2nd place, is the 1st loser

dit stond er ook eerder over de pioneer writer
nieuws: Pioneer DVD-RW drives kampen met oververhitting;

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Verwijderd

DJSmiley schreef op 17 september 2002 @ 21:37:
M'n eerste 2 writers zaten beide rond de 800 CDtjes toen ze ermee stopten.. hoe zit dit bij DVD? Als die namelijk maar bv gemiddeld 200x meegaat heb ik dus al een half-versleten ding..
en dan koop ik liever een nieuwe, kost in verhouding dan minder....
een cd-brander kan heus meer dan 800 cdtjes branden, indien de jouwe na 800 al kapot was, was het zeker ofwel een slecht merk, ofwel een technisch mankement.

Ik heb een cdwriter die ik al 3 jaar heb, en zit zeker al over de 5000 cd's... en ie doet het nog prima.

Voor DVD-branders juist hetzelfde, ik heb een Pioneer A04 (DVD-R dus) en ie doet het ook prima, de schijfjes zijn bijzonder goedkoop (1,5-2€ stuk)

Hierboven wordt er gesproken van 100.000-150.000 uur, dat komt neer op 100.000-300.000 dvdtjes, zou dus zeer goed kunnen.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-03 20:48
Dan zul je ook vast gelezen hebben dat het eigenlijk nergens op slaat.
Oververhitting KAN voorkomen in combinatie met het gebruik van nieuwe 4speed media. En wie gebruikt er nu 4speed media (die flink wat duurder zijn) in een 2speed DVD-R?

Bovendien heeft pioneer al een oplossing.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, die van Sony (+R en -R) lijkt me gewoon een goed ding, alleen de prijs. Verder is er het standaard probleem.

Ik denk dus dat het verstandig is om de kat uit de boom te kijken, omdat je dan een grote kans hebt dat je het juiste type koopt voor een goede prijs. Maar je kunt natuurlijk altijd voor de Sony gaan, maar dan ben je wel 2x zoveel kwijt :)
Pagina: 1