Speaker geeft signaal weer van bakkie v/d buurman

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Topic klinkt misschien nogal vaag, maar het zit zo:

Als ik naar buiten kijk zie ik links de antenne van het bakkie oid. v/d buurman, deze antenne zit op de goot gemonteerd van het dak.
Nu staan in mijn kamer 5 speakers waarvan de rechter achter speaker het dichst bij die antenne staat.
Nu wil het zo wezen dat daar af en toe plops uitkomen en wat stemmen...
Nu geloof ik graag in aliens enzo maar ik mag aannemen dat de antenne hier de veroorzaker van is.

Iemand anders zoiets vaags gehad?Hoe kan ik dit verhelpen?

Dit sux nogal als je net een film aan het kijken bent. ;)

Verwijderd

goeie kabels gebruiken en die gast meppe dat z'n bak stoort :?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

lachuh >:)

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

edit: DOH! Mijn eerste dubbelpost. :(

Verwijderd

IIG iets regelen met afscherming van speaker(s)

I believe!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Hu9o

Schokkend

Zou een metalen plaat tussen de box en antenne ook helpen?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
tja een questie van teveel watt... (denk ik)
en als dat zo is is hij in overtreding dus..,
ik zou dat ff navragen en ff vragen ofdat hij z'n antene ergens anders kan hangen....

• Redje
Kan je dat nog meten oid?

Het rare is dat die antenne er al een jaar hangt, maar ik er pas last van heb sinds ik mijn receiver (Sony 930QS) heb verplaatst. Maar ik weet niet waarop hij nu stoort, zijn hem me speakers, is het me receiver, de kabels...

Verwijderd

Helpt misschien zo'n ringkern blokje wat vaak ook bij voedingen en monitor-kabels zit misschien? Just a thought....

Verwijderd

Het signaal van dat bakkie wordt door je versterker opgevangen en versterkt aan de speakers doorgegeven. Het kan zijn dat de luidspreker kabel als antenne werkt, je zou dan een stukje van de kabel achter de versterker om een stuk ferriet moeten wikkelen werken, verkrijgbaar bij een goede radio onderdelen zaak. Dat ploppen is als hij zijn mike indrukt of loslaat en die stemmen wijst erop dat hij illegaal bezig is want het moet dan AM zijn en alleen FM is toegestaan hier voor zover ik weet. Als het een onverstaanbare brei van geluid is dan is het SSB dat mag al helemaal niet

Verwijderd

Volgens mij is je buurman aardig bezig.... Het kan zijn dat ie gewoon legaal bezig is en dat je gewoon last heb van de verschillende frequenties waarmee je buurman zend(dankzij goedkope versterker krijg je meerdere frequenties) (ik heb van mijn leraar gehoord dat je zelf een sateliet signaal kan ontvangen met je radio....dus kijk ik kijk nergens vreemd van op)

Een oplossing is zorgen dat je speaker is afgeschermt. Kwestie van speaker openschroeven en metale plaat aanbrengen en of aluminium folie. Het gebruik van een dikkere kabel of een afgeschermde kabel naar je speakers is ook een oplossing. Mischien een betere kwaliteit coaxkabel gebruiken? (dikker is beter, minder dB demping per meter)

Verwijderd

maakt je speaker ook dat geluid als ie niet aangesloten staat? anders ligt het gewoon aan je versterker/ander betrokken apparaat en niet aan een gigantische hoeveelheid energie die de antenne van je buurman verspreid.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:21

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:51:
Het signaal van dat bakkie wordt door je versterker opgevangen en versterkt aan de speakers doorgegeven. Het kan zijn dat de luidspreker kabel als antenne werkt, je zou dan een stukje van de kabel achter de versterker om een stuk ferriet moeten wikkelen werken, verkrijgbaar bij een goede radio onderdelen zaak. Dat ploppen is als hij zijn mike indrukt of loslaat en die stemmen wijst erop dat hij illegaal bezig is want het moet dan AM zijn en alleen FM is toegestaan hier voor zover ik weet. Als het een onverstaanbare brei van geluid is dan is het SSB dat mag al helemaal niet
Sinds kort mag je ook in AM op de 27mhz uitkomen , welliswaar met 1 watt en 4 watt FM :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:20:
goeie kabels gebruiken en die gast meppe dat z'n bak stoort :?
Daar kun je ook een stuk goede 4 mm^2 kabel voor gebruiken

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hier kun je de regelgeving zien voor de nederlandse 27 MHz wet. (ga naar tabel 13 CB)
Als je last van je buurman hebt is nog lang niet zeker dat hij illegaal bezig is, het kan gerust zo zijn dat hij netjes FM 4 Watt doet of AM 1 Watt.
Maar wie zegt nou dat 't 27Mhz is...? Misschien is hij wel een gelicenceerde zendamateur die sinds kort weer eens aan het hobby-en geslagen is...

Je kan 2 dingen doen:
1.vraag hem om z'n antenne te verplaatsen. Ik weet het antwoord wel voor je: Nee.
en of dat helpt kun je je ook afvragen (metalen dakgoot??)

2.ga afgeschermde speaker kabel(s) gebruiken en/of verplaats je versterker.

Overigens kan een storing erger worden door een misaanpassing van zijn antenne.
Als je slim bent neem je ff contact met 'm op en je verteld hem dat je last hebt van wat storing. Vraag hem of hij z'n SWR verhouding van zijn antenne wil controleren en eventueel aanpassen. Wie weet los jij voor hem een groot probleem op waarvan hij nog niet wist dat die er was. en jij bent (hopelijk) ook van de rotzooi af.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:21:
Volgens mij is je buurman aardig bezig.... Het kan zijn dat ie gewoon legaal bezig is en dat je gewoon last heb van de verschillende frequenties waarmee je buurman zend(dankzij goedkope versterker krijg je meerdere frequenties) (ik heb van mijn leraar gehoord dat je zelf een sateliet signaal kan ontvangen met je radio....dus kijk ik kijk nergens vreemd van op)

Een oplossing is zorgen dat je speaker is afgeschermt. Kwestie van speaker openschroeven en metale plaat aanbrengen en of aluminium folie. Het gebruik van een dikkere kabel of een afgeschermde kabel naar je speakers is ook een oplossing. Mischien een betere kwaliteit coaxkabel gebruiken? (dikker is beter, minder dB demping per meter)
Inderdaad kan zelfs een legale 27 Mc bak storen op een stereo installatie. Niet alleen moet je qua afscherming kijken naar de kabels en speakers, maar denk ook eens aan de versterker/radio zelf, en in veel gevallen de antennekabel. Kijk dan niet alleen naar de dikte, maar vooral of de afscherming wel contact maakt met de stekkers. Vaak zie je het juist daar fout gaan... Lang geleden heb ik overigens het hele probleem eens bij een kennis opgelost door een aardverbinding naar de versterker te maken. Al aangedacht?

Scipio, goede post en nogmaals welkom op GoT

• Redje
Zit hele handige info tussen, ik ga zeker het één en ander proberen ;)

_/-\o_
Pagina: 1