Toon posts:

scsi hdd, wil maar 1 partitie, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd met fdisk, maar zoals ik al vermoedde werkte dat niet. Ik heb wat op google gezocht, maar daar stond niet echt een duidelijk antwoord. Partition Magic zou dat werken met scsi? of kan ik een ander freeware ;) tooltje downloaden hiervoor?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm met een scsi hdd kun je wel meer als 1 partitie maken hoor, ook met partition magic (gebruik het zelf ook op scsi hdd's)

met fdisk kun je maar 1 primaire partitie maken, mischien is dat je probleem wel, je moet dan een extended partition maken en daarin een logisch station

overigens is dit fdisk FAQ werk..

A wise man's life is based around fuck you

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:00:
geprobeerd met fdisk, maar zoals ik al vermoedde werkte dat niet
Kun je dat wat nader toelichten? Wat lukte niet? Wat had je allemaal al geprobeerd? Hier heb je vast de FDISK FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
fdisk ziet scsi schijf niet :(

Verwijderd

Topicstarter
(kan niet editten :?)

ik heb nu dus 2 partities onder w98 en ik wil er 1, met fdisk kan ik de hdd niet benaderen dus dat schiet dan niet echt op.

Verwijderd

Als je in een "kale" dosprompt opstart worden de drivers misschien niet geladen voor je SCSI disk, als je een windows 98 opstartdisk maakt via start, instellingen, software, opstartdiskette maken, dan werkt het volgens mij wel.

Mocht dit niet helpen geef dan eens wat info over je OS, SCSI kaart

Verwijderd

Topicstarter
k ff proberen, brb

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:16:
Als je in een "kale" dosprompt opstart worden de drivers misschien niet geladen voor je SCSI disk, als je een windows 98 opstartdisk maakt via start, instellingen, software, opstartdiskette maken, dan werkt het volgens mij wel.

in principe heb je geen drivers nodig voor een scsi hdd's (wel voor een cdrom natuurlijk) scsi hdd access geschied dan via de scsi bios.

topicstarter: welk merk kaart, en welke hdd? hdd word wel in het scsi bios herkend? en terminatie is ook goed ingesteld?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:16:

fdisk moet gewoon werken, nix drivers voor nodig..

of topicstarter moet een niet-bootable scsi kaart hebben (zonder eigen bios).
In dat geval kan het probleem verklaard worden: oplossing: vanuit windows partitioneren, of drivers+fdisk/pqmagic

Edit: zwelgje was weer eens sneller... zodra ie scsi ziet post ie ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou dat werkte dus idd niet..met bootflop. Scsi kaart is een oud beestje, komt uit een pentium 90 server, een adaptec pci kaartje. Dit zou dan eventueel inhouden dat ik drivers moet gaan downloaden :? :(

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:29:
nou dat werkte dus idd niet..met bootflop. Scsi kaart is een oud beestje, komt uit een pentium 90 server, een adaptec pci kaartje. Dit zou dan eventueel inhouden dat ik drivers moet gaan downloaden :? :(
is het een 2904 kaartje? (zonder bios) volgens mij konden die dingen ook geen hdd's aan maar alleen maar cdrom spelers (corrigeer me als ik ernaast zit)

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 17 september 2002 @ 21:30:
[...]

is het een 2904 kaartje? (zonder bios) volgens mij konden die dingen ook geen hdd's aan maar alleen maar cdrom spelers (corrigeer me als ik ernaast zit)
correctie ;) er heeft 10 jaar lang een hdd aan gehangen, nu alleen in een andere kast. Ik kan de hdd wel gebruiken enzo daar niet van, maar ik heb 2 partities en ik heb er maar 1 nodig. vanuit dos niet benaderbaar iig.

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of t een 2904 kaart is...kan t nu niet zien, pentium 90 server komt ie uit...dus t is een oud geval (adaptec)

Verwijderd

onder windows 98 wordt de disk wel herkent?, alleen wil je nu van 2 partities er 1 maken?
volgens mij kun je dat dan het beste via partition magic doen of anders in een dosbox met fdisk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:33:
weet niet of t een 2904 kaart is...kan t nu niet zien, pentium 90 server komt ie uit...dus t is een oud geval (adaptec)
Schroef je bak eens open en zet hier alle nummertjes neer die op de kaart staan.
Tenzij je het model op een makkelijkere manier kan bepalen natuurlijk ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
miessie, alvast een suggestie: maak in het vervolg gewoon een zo uitgebreid mogelijk openingspost, zo voorkom je dat er allerlei vragen naar je worden toegegooid, zoals je hierboven vast al merkt. Dus gewoon gelijk alle relevante specs vermelden, wat je allemaal al had geprobeerd cq uitgesloten, wat voor foutmeldingen je exact krijgt, wat er allemaal precies gebeurt, etc..
Details staan ook op FAQ Forumgedrag

Verwijderd

BalusC schreef op 17 september 2002 @ 21:57:
offtopic:
miessie, alvast een suggestie: maak in het vervolg gewoon een zo uitgebreid mogelijk openingspost, zo voorkom je dat er allerlei vragen naar je worden toegegooid, zoals je hierboven vast al merkt. Dus gewoon gelijk alle relevante specs vermelden, wat je allemaal al had geprobeerd cq uitgesloten, wat voor foutmeldingen je exact krijgt, wat er allemaal precies gebeurt, etc..
Details staan ook op FAQ Forumgedrag
miessie dacht vast: Tief op met je geneuzel en haalde de scsi zut uit het systeem ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
boot met een windows 2000 bootable cd, dan laad je de drivers, als die er al niet bij zitten, en dan kun je met de setup partitioneren en formateren.

specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud topic en een overbodige schop imo.. miessie start maar een nieuw topic indien nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.