Toon posts:

Zalman cooler vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil morgen een kooler halen die weinig geluid maakt B)

en ik zit nu tussen 2 te twijfelen:

1. http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000alCu.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/6000cuala.gif

2. http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/6000cua.gif

Ik ga ook best wel veel naar lans... de eerste weegt maar 250 gram en de 2e iets in de 450 :?
De prijs maakt me niet zoveel uit..... (welke zouden jullie dan nemen)

En is de montage wel een beetje stevig? ( gebruikt maar 1 klip )

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/6000part.gif

En dat "thermal grease" ... wat voor spul is dat? (een soor artic silver) :?
en als iemand 1 van deze koolers heeft... zou je dan wat "temps" kunnen posten?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
termal grease is koelprut

ik heb de 3100plus
athlon 1700 op 55 graden stressed

www.kuiphuis.nl

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
-Als je je kast veel verplaatst kun je beter de minder zware versie nemen. Dan heb je minder risico dat de clip van je socket afbreekt, en de cooler eraf valt.
-montage is wel normaal, maar montage dmv 4 bouten door de 4 gaten rond je socket(als je een socket A mobo hebt) is wel veiliger.
-thermal Grease is idd net zoiets als AS3, een warmtegeleidingspasta dus :)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het nou met die stevigheid?

-edit-
thx voor de reacties ... en mischien kan iemand nog wat temperatuurtjes posten :P

En zal er veel verschil inzitten tussen tussen die 2 koolers? (koolprestaties)

Verwijderd

de AlCu bestaat ook uit aluminium (duh :) ), en dat geleidt minder dan alleen koper. Je kan ook de 5100Cu nemen, of de 5700Cu, die staat nu op het nieuws van t.net. De 5100 heeft iig 4 bouten rond de socket, dus die zit wel goed vast. Ik denk dat de 5700 dat ook heeft, maar ik weet het niet zeker.

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik ben zeer tevree met mijn 6000CU :P

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

ik heb de 6000 cu gehad en goed getest enkel het was tijd voor een volgende
ik was er zeer tevreden over maar wil nou 1 maal altijd meer
de montage is super van dat ding tot nu toe de beste die ik mee gemaakt hebt
1 advies zet er een spacer tussen geen core breken meer en beter voor e.v.t vervoer

Verwijderd

Topicstarter
Spacer ... ;( die verkopen ze niet in leeuwarden (denk ik)
en dan moet ik weer onder rembours op laten sturen :( (word weer lekker duur)

Verwijderd

op tweakers.net staat nu een review over de bovenste ik zou maar even snel die review lezen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:36:
op tweakers.net staat nu een review over de bovenste ik zou maar even snel die review lezen
dat is een hele andere hoor :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De 6000Cu is de beste en stilste. Hier met XP 1800 38 graden idle met fan op 2000 toeren, heerlijk stil. Voor vervoer weet ik niet, doe ik nooit, maar hij zit via de clip behoorlijk stevig. Een liggend mobo zal zeker geen probleem zijn, een staand (bij tower) wellicht wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50

TeeDee

CQB 241

* TeeDee een CNPS6000 CU en athlon xp1700 is +/- 51 graden stressed!

Heb niet te klagen.. en hij is nog eens flink stil ook!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

ik heb die 6000 alcu die is wel goed die houd mijn thunderbird1.4ghz @1540 stabiel met 40 graden

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00

Wallie

Herr

Ik heb de 6000cu, prima ding.. wel afhankelijk van een goed airflow. Houdt mijn 1800+ op 45 graden stressed op de laagste fanstand.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

6000 AlCU
XP 1600
Idle 42/43 graden
Stressed 47-48 graden

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Centaur
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:15:
ik heb de 6000 cu gehad en goed getest enkel het was tijd voor een volgende
ik was er zeer tevreden over maar wil nou 1 maal altijd meer
de montage is super van dat ding tot nu toe de beste die ik mee gemaakt hebt
1 advies zet er een spacer tussen geen core breken meer en beter voor e.v.t vervoer
Wtf is een "spacer" als ik vragen mag ?
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= <---- vind nix :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Centaur
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

never mind, heb al bij tweakers gevonden.....soz ppl

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Mijn Zalman 6000CU bevalt me echt beter dan welke cooler ik ook gehad heb. _/-\o_

Verwijderd

Check your mail

Verwijderd

Microkid schreef op 17 september 2002 @ 21:42:
De 6000Cu is de beste en stilste. Hier met XP 1800 38 graden idle met fan op 2000 toeren, heerlijk stil. Voor vervoer weet ik niet, doe ik nooit, maar hij zit via de clip behoorlijk stevig. Een liggend mobo zal zeker geen probleem zijn, een staand (bij tower) wellicht wel.
stilste euhhh wat denk je van een pal 8045 met papst 950 rpm
idle 40 graden 1800+@1900+

een spacer is een koperen /alluminum plaatje wat je op je cpu doet er zitten uit sparingen voor je core en de rest waar het voor nodig is dit ding vult de ruimte tussen je cpu en koeler zodat het bijna onmogenlijk word om je core te kraken en het zal wel iets helpen in de temp

Verwijderd

Topicstarter
heb geen mail gekregen :?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:54

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb een goudkleurige versie hiervan, maar zonder die luxe speedregelaar (dus met een gewoon weerstandje). Wereldding. Lekker stil. Goed te monteren. Vervoer valt ook mee, maar je moet niet met je PC gaan gooien (wandelen gaat prima, maar haal wel die zwevende Fan van de beugel af, anders knalt ie steeds tegen je koeler op)

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 17:10
Ik zit dus ook te twijfelen tussen deze twee, zit er veel verschil tussen de koelprestaties?
Hij zal bij mij in de stilste stand gaan draaien op een tbird 1400@1400. Ik ben een beetje huiverig over dat gewicht, hij zal niet naar lans meegesleept worden mar afentoe wordt de kast wel stuk verschoven.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
sebastius schreef op 18 September 2002 @ 19:18:
Ik heb een goudkleurige versie hiervan, maar zonder die luxe speedregelaar (dus met een gewoon weerstandje). Wereldding. Lekker stil. Goed te monteren. Vervoer valt ook mee, maar je moet niet met je PC gaan gooien (wandelen gaat prima, maar haal wel die zwevende Fan van de beugel af, anders knalt ie steeds tegen je koeler op)
Moet je je beugen goed vastzetten slim :) bij mij moet je hard drukken wil die bewegen. Maar ik heb mijnes net verkocht. Had op 1800+ palomino temp van rond de 60 graden. Ik vervoer hem vaak naar vrienden nog nooit iets gebeurd. Maar ik zet hem ook heel voorzichtig neer. Ik wil geen gecrushte cpu. Ik heb had trouwens de 6000CU, helemaal koper.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Het mooie van de AlCu is dat het dus van allumium is en dat dit wel iets minder geleid, maar wat wel zo is , is dat het wel de warmte sneller verplaatst (loslaat). Ik heb dit een keer gelezen in een review tussen deze 2. Correct me if i am wrong :)

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01
ik heb die 6000 alcu op mijn TB 1200 zitten en in silent mode word mijn cpu 48 idle en 58 stressed... niet echt mega laag maar is goed te doen :) Ik gaat ook es proberen de fan te vervangen door een papst 120 mm :P moet een stuk beter koelen iig :)

tja...

Verwijderd

49 idle
58 stressed

xp2000 ( wel ingebouwd in houten kast) dezelfde temp als temp gestuurde coolermaster die klonk als stofzuiger.

oh ja, dit is op laagste stand

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hmm, dan doen jullie iets niet goed: XP2200@XP2400, 34 graden idle... :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
check temps in sig...
maar de omstandigheded doen veel hoor!
ik zit hier nu een grote max scene te renderen in een kamer die verwarmt is (duh)
en hij is nu maar 53 graden
en ik heb geen Tbred core, gewoon een palmino... en die zijn best heet jah!
dus hij doet het goed
(je zult niet snel echt andere temps zijn die veel lager zijn, misschien dat het met andere 3 graden scheelt, maar deze is wel stil (en mooi voor je window)

Verwijderd

Al eens aan een Spire Falconrock gedacht. Koelt beter en is stiller. Koop daar evt. nog een zalman fanmate bij.
Duron 1100 1 uur gestresst zonder fan , dus passief gekoeld , 30 gr. !!!
Met fan 26/27 gr.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:24:
Al eens aan een Spire Falconrock gedacht. Koelt beter en is stiller. Koop daar evt. nog een zalman fanmate bij.
Met fan 26/27 gr.
ja met tig case fans, want zonder airflow ben je nergens...
mijn case heeft dus een extreem brakke flow, vandaar die temps...
maar zonder fan kan bij XP's dus echt niet

Verwijderd

Helaas, verkeerd ingeschat. Geen xtra fans. en de fan van de voeding draait ook errug langzaam.
't enige dat je hoort is de hdd

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:44:
Helaas, verkeerd ingeschat. Geen xtra fans. en de fan van de voeding draait ook errug langzaam.
't enige dat je hoort is de hdd
Dit is totale onzin hoe houd jij een amd cpu zonder fan (alleen voeding) op kamer temperatuur :?
Volgens mij lul je gewoon zwaar uit je nek want dit kan totaal niet

Verwijderd

Wil je komen kijken ?

• sarlo
wtf ik doe geen moeite maak maar screens weet zkrz dat het niet kan anders kon ik me duron 800 mhz ook passief koelen
Dit werkte niet al heb ik erg goede airflowe

Verwijderd

Doe je geen moeite ? Ja ik snap het al , een grote smoel opzetten is makkelijker.
Als je maar weet dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/brake_mbm.jpg

Ik heb een behoorlijke puinhoop in m'n kast, en de airflow zuigt daardoor dus flink :)

Officieel is het een P4 1900. De kachel staat hier trouwens ook aan!

Als ik 's ochtends de ramen openzet, wordt de processor stressed 20 oC >:)

• sarlo
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 21:11:
Doe je geen moeite ? Ja ik snap het al , een grote smoel opzetten is makkelijker.
Als je maar weet dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn.
Ik zet geen grote smoel open (ik typ :P)
maar jij zegt dingen zonder bewijzen te geven dus jij bent de gene die stil moet zijn ;)

Verwijderd

nou meneer Carlo, ik kan natuurlijk niks bewijzen op afstand.
Maar jij bent degene die mij voor een leugenaar aanziet , dus maak hard wat je zegt, zit niet uit je nek te lullen en kom kijken. (omg. Breda)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 20:24:
Met fan 26/27 gr.
bullshit en nee ik heb geen zin om te kijken

ik weet uit eigen ervaring dat dit onmogenlijk is zeker zonder airflow laat staan je zegt dat ie 30 graden word stressed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 20:24:
Met fan 26/27 gr.
No offence, maar dat lijkt me nogal sterk, ben je zeker dat ie achteraf nog werkte :+ ? Ik zou zo denken dat er dan vuur uit die processor komt :9

Verwijderd

Ja natuurlijk, ik vind het ook ongelooflijk. Maar ik heb de test een paar keer uitgevoerd ! En die temp wil niet echt (echt niet) stijgen.
Normaal loopt hij met een Zalman fanmate inde laagste stand op 26/27 gr.
Bedenk wel dat het maar een Duron is die niet geoc'd is, dat hij in een bigtower staat waar weinig inzit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:24:
Met fan 26/27 gr.
wat deze kerel hier verteld is wel waar
ik heb dezelfde test gedaan met een duron 800@1000
en wilde niet hoger dan 32 graden

met de koeler op 0 ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
'k Zat zelf ook te kijken naar deze 2 koelers, maar de specs van de AlCu zijn maar iets minder goed dan die van de Cu, maar ondertussen is hij wel de helft lichter. Nu zal het niet zo'n heel groot probleem zijn, maar 'k heb zelf al 's een ongelukje gehad met afgebroken pinnetjes op de socket, dus 'k doe liever niet meer aan die zware koelers :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Volgens mij zijn die coolers heel gevoelig voor een goede airflow in je kast.
Heb de 3000plus serie hier draaien. Bij mij is ie 55/33 graden op een duron 1200 en bij mijn vriendin 42/32 open een TB700 (in silent mode). :)
Moet dus nodig iets aan mijn airflow doen.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik heb die zalman 6000CU gehad maar die fan kwam niet mooi boven mijn CPU. Toen ik ik mijn kast ging modden en er een window in zette heb ik die fan in het raam gebouwd zodat ie mooi boven mijn CPU uitkwam.
Helaas na verloop van tijd was die fan naar zijn grootje :'( en moest ik een andere fan aanschaffen. De maat van de fan is alleen van dat formaat dat er niet zomaar een andere inpast. Toen heb ik maar een standaard koelertje gekocht van €7,- en die tijdelijk op mijn CPU gezet. Werkt perfect zolang ik nog bezig ben met mijn Chieftec kassie waar waterkoeling in komt. _/-\o_
Om een lang verhaal kort te maken, ik vond het het geld niet waard voor die Zalman koeler en schaf daarom ook niet meer gauw zoiets aan.

Verwijderd

Je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen, daarom vanochtend weer getest.
Voeding fan laag , proc fan laag , kamertemp. 19 gr. proc temp 20 gr.
Na 30 minuten stressen proc. temp. 25 gr. Vervolgens de kabel van de fan losgetrokken en na weer 30 minuten , : 25 gr.

Verwijderd

Wat een geneuzel !!!!...misschien klopt je temp uitlezing gewoon niet.

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
heb zelf ook zon 6000CU en bij mij wordt me proc (2000+) 60 graden idle op silent mode :S

[ Voor 3% gewijzigd door Silva op 10-01-2003 12:12 ]

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Microkid schreef op 09 January 2003 @ 20:11:
Hmm, dan doen jullie iets niet goed: XP2200@XP2400, 34 graden idle... :9~
hmmm, een paar reacties terug posstte je nog dit:
:? :? :?

enne, op 2000 toeren vind ik hem niet echt stil. Elk moederbord leest ook weer anders af, dus echt goed vergelijken kan je volgens mij niet.

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 10 januari 2003 @ 05:33:
'k Zat zelf ook te kijken naar deze 2 koelers, maar de specs van de AlCu zijn maar iets minder goed dan die van de Cu, maar ondertussen is hij wel de helft lichter. Nu zal het niet zo'n heel groot probleem zijn, maar 'k heb zelf al 's een ongelukje gehad met afgebroken pinnetjes op de socket, dus 'k doe liever niet meer aan die zware koelers :)
de 6000 serie van zalman is zeer goed en makkelijk te monteren core kraken is er bijna niet bij , om te monteren is het bijna een super koeler ,enkel vervoer kan een probleem opleveren .

Verwijderd

OOOOPSSS...is dat stressed ???

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

artec schreef op 10 January 2003 @ 12:11:
heb zelf ook zon 6000CU en bij mij wordt me proc (2000+) 60 graden idle op silent mode :S
Sinds 2 dagen een CNPS6000Cu , en hij rockt :). Superstil op 2200 toeren. Over het koelen zelf: ik heb een XP 2000+ Palomino, heet ding blijkbaar? Anywayz, die heb ik overgeklockt naar 1850 mhz, bijna 200mhz derbij (stabiel). Idle temp: 42. Stressed: 47.

Best goed dacht ik zo. Over het monteren, dat ging gewoon vloeiend, handleiding is duidelijk zat. Het gewicht ben ik ook minder happy mee (440gram ofzo) maarja, ik sleep dat ding ook niet van hot naar her, het is een Chieftech Server tower (DA-01BD). Dat ding weegt van zichzelf al 19 kilo ofzo, en dan komt nog alle zooi IN m'n kast erbij hehe :).

[ Voor 1% gewijzigd door Remy op 10-01-2003 12:21 . Reden: typo ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:23:
Ja natuurlijk, ik vind het ook ongelooflijk. Maar ik heb de test een paar keer uitgevoerd ! En die temp wil niet echt (echt niet) stijgen.
Normaal loopt hij met een Zalman fanmate inde laagste stand op 26/27 gr.
Bedenk wel dat het maar een Duron is die niet geoc'd is, dat hij in een bigtower staat waar weinig inzit.
ik bedenk gewoon dat ik zelf een duron 800 in me bezit heb voor me firewall ,en die met ik verschillende koelers getest hebt en ik je kan zeggen passief koelen is mogenlijk maar niet die temp .
ik zou zeggen stress die cpu nog eens een x eens uurtje een keer en voel eens met je handen hoe warm dat koel blok word .

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, temperaturen in de 20 graden zonder fan met een Duron of Tbird lijken me echt onmogelijk :) Dan klopt je temperatuuruitlezing echt niet, OF je moet toevallig 1 of 2 fans op die heatsink van Zalman gericht hebben? Dan zou het heel eventueel kunnen, maar dan nog zou ik temperaturen in de 30 graden verwachten. Een case-temp van 26/27 graden kan goed :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Heatsink van de Zalman, haha. Eerdere berichten niet gelezen ?Ik heb het over mijn Spire Falconrock 2 !! van 11.50 euro.

• JT

JT

VETAK y0

Tis onmogelijk. Zelfs met waterkoeling haal je zulke temps niet makkelijk Even logisch nadenken en je komt tot de conclusie dat het niet kan.

Ik heb trouwens zitten kloten met mijn Zalman fan en door een nieuwe positie issie stressed 1 graden gezakt :) Doe nu 45-46 stressed, XP1600 en fan op z'n laagst.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

O.K. laatste bericht.
"t is onmogelijk en niet te geloven voor Zalmangebruikers.

• JT

JT

VETAK y0

Dus jij wil zeggen dat je Spire blokje beter presteert dan waterkoeling ?

Ecodan warmtepomp

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

De volledige kopere versie is eigenlijk de enige die de moeite waard is. Als je geld niet uitmaakt, dan koop gewoon die Cu6000 die alcu is gewoon om geld te besparen een deel in aluminium vervaardigd. Dus ga voor de Cu6000.

• JT

JT

VETAK y0

Waarom is de AlCU niks waard ? Ik vind 43idle/47max op een XP1600 bij een kamertemp van 22 graden toch echt wel netjes. En tis stil.

Ecodan warmtepomp

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Nowhere schreef op 17 september 2002 @ 20:58:
termal grease is koelprut

ik heb de 3100plus
athlon 1700 op 55 graden stressed
lol!
xp1700+ met 6000cu op 43C stressed op hete kamer. (5V)
de cpu fan op 12V geeft 36C :Y)

zoals ik al zei hete kamer. waar ik gewoon in zit haal ik 32~39 (ook stressed)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

mijn 2000+@ 1750 mhz 30 graden idle en 43 stressed (met vcool).
Das een 6000cu. Op 5,5 volt.

Die raadt ik je aan, maar koop er dan voor de zekerheid ook een coppershim bij ( http://www.oc-shop.com/we...group=-&nav=tweaking gear

hmm, command "url" werkt niet , zal wel door de ='jes komen)

Verder gewoon rustig doen als je naar lans gaat, leg je pc gewoon dwars in de auto :)

[ Voor 37% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-01-2003 17:39 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1