Radeon 9700 Pro heeft geen 32 Bit Z-Buffer

Pagina: 1
Acties:

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Ik heb Bij 3d mark gekeken en daar kan ik met mijn Radein 9700 Pro geen 32 bit z-buffer kiezen.
Bij mij oude radeon 8500 kon dat wel.
Ik gebruik gewoon de Catalyst 2.3 drivers.

Iemand enig idee wat dit is ?

Bij andere mensen met deze kaart is dit ook het geval dat hebben hun ook getest dus licht niet aan mijn sys.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan ik ook niet met me 8500 :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik ook niet
heeeeee das vaag ;)

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Ach de ene keer kan dat wel andere keer niet. Ligt aan je driverset.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Nee, de R9700 ondersteunt geen 32 bits Z-buffer meer, ook geen W-buffer.

Niet op voorraad.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
edward2 schreef op 18 september 2002 @ 00:35:
Nee, de R9700 ondersteunt geen 32 bits Z-buffer meer, ook geen W-buffer.
Ik las op een 3D developers forum dat de maker/programmeur van Battlecruiser 2000AD, die nu met een geavanceerde opvolger daarvan bezig is, ERG boos is over het ontbreken van de W-buffer. De W-buffer staat veel grotere waardes toe voor de diepte van ruimtes, dus kunnen omgevingen veel groter worden waarbij je tot veel verder weg nog details kunt waarnemen. Alle Radeons t/m de 8500 hadden die W-buffer wel hardwarematig, maar de 9xxx kaarten hebben die niet meer. Volgens ATI wordt die W-buffer te weinig gebruikt in games waardoor het de moeite niet loonde om die feature op de chip erbij te zetten.

Tsja, RTSen, RPGs, FPSen, Racespellen enzo hebben die W-buffer allemaal niet nodig. Maar games die met ECHT grote ruimtes werken waarbij je enorme afstanden kunt afleggen hebben blijkbaar wel behoefte aan die W-buffer. Ik vraag me af of bv. WW-II Online van de W-buffer gebruik maakt. Dat spel schijnt ook erg grote maps te hebben...

• pagani
  • Niet online
Hij ondersteund het wel, je moet alleen in je beeldopties (control panel noemen ze dat) bij direct3d en opengl de vinkjes bij disable weghalen :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja Derek Smart, hehehe, ik heb z'n rants op beyond3d gelezen, wat een vent zeg en toch vind ik het wel leuk z'n stukjes te lezen, want hij neemt geen blad voor z'n mond iig.

Maar volgens anderen zit hij er vaak naast wat ATIextensies betreft, als alternatief voor W-buffer kunnen de Z-buffer en de pixelshader gebruikt, vraag me niet hoe maar ik heb het gelezen van een ATI engineer.

Niet op voorraad.

• BurnerXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
De ATI Radeon 9700 Pro heeft btw ook een AGP 8x bug 8)

* BurnerXL heeft GF4Ti600 :9

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

BurnerXL schreef op 18 september 2002 @ 09:51:
De ATI Radeon 9700 Pro heeft btw ook een AGP 8x bug 8)
welks dan?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

ATI heeft intels AGP8x standaard gevolgd en Sis en Via wijken af, je kan ook zeggen dat het aan de mobo fabrikanten ligt ;)

Bovendien is het alleen stepping 02, 03 doet het overal op.

Niet op voorraad.

Verwijderd

[b][message=15203441,noline]BurnerXL schreef op 18 September 2002 @

* BurnerXL heeft GF4Ti600 :9
Nieuw soort gf4? Hij lijkt me wat oud. :)

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:03:
[...]

Nieuw soort gf4? Hij lijkt me wat oud. :)
Hij is inmiddels ook al oud :P

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
edward2 schreef op 18 September 2002 @ 09:48:
Ja Derek Smart, hehehe, ik heb z'n rants op beyond3d gelezen, wat een vent zeg en toch vind ik het wel leuk z'n stukjes te lezen, want hij neemt geen blad voor z'n mond iig.

Maar volgens anderen zit hij er vaak naast wat ATIextensies betreft, als alternatief voor W-buffer kunnen de Z-buffer en de pixelshader gebruikt, vraag me niet hoe maar ik heb het gelezen van een ATI engineer.
Ja, Derek Smart. Wat een figuur zeg! Enige arrogantie is hem ook niet vreemd. En hij heeft op zich wel gelijk, dat als hij bij ATI klaagt over een bug in de 9700 drivers het bij ATI op de grote hoop gegooid wordt, terwijl als John Carmack een bugje vindt alle werk stil gezet wordt en eerst de bug van meneer J.C. opgelost wordt voordat ze weer verder gaan met de andere issues.

Als Derek nou slim was zou hij vriendjes worden met J.C. en vervolgens hem de bugs laten submitten die hij vindt, ha ha! Maar ik denk dat D.S. en J.C. waarschijnlijk niet samen door één deur zullen kunnen. Botsende ego's enzo...

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HAHAHAHAHHAHAA hebben we het hier over de enige echte nam-ng of iets in die richting? Die prutser is KEER op KEER op KEER aan het zeiken op ATi maar wat de achterlichende gedachte is dat die kerel gewoon niets kan, want ALLE uitspraken die hij gedaan heeft zijn in de loop van de tijd weerleegd of onjuist gebleken. Het is gewoon dolkomisch om de topics met die gast te gaan lezen op Beyond3D kan je het verschil zien tussen mensen die er wat van denken te weten en degene die het ook echt nog doen ook.

Achja zulke mensen blijf je houden, maar neem hem niet serieus. En over die driver bugs en JC, kan ik je zeggen dat dat niet geheel de realiteit is, alleen hij heeft werkelijk ALLE kruit verschoten bij ATi en dat is waarom ze hem lekker in zn sop laten gaarkoken.

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1