Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Voltages zijn gewoon default. De cpu is ook niet overclocked ofzo. Verder heb ik het bios ook al ge-update.Pollewob schreef op 17 september 2002 @ 20:35:
Staan voltages etc allemaal goed ingesteld? En als het bord op 133 x 133 staat.. op welke momenten loopt ie dan vast?
Hij loopt vast tijdens het booten van de Windows XP cd en soms nog eerder, of in het bios menu zelf.
Ik vrees dat hij simpelweg te warm wordt,ze worden ook ontzettend warm bij de mosfeds ,die zwatre gevalletjes naast je elco's
[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-J op 17-09-2002 23:21 . Reden: Ik heb ook een van die bordjes lopen ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
dit probleem heb ik ook
512 2700 Samsung + athlon 1700
loopt vast op 133x133
100x133 loopt alles als een tiet
dacht eerst aan mijn cheapo raid kaartje. maar nu ik dit hoor...
weet ook niet wat oplossing is.. maar heb in eerst instante aan bios flashen gedacht, nog niet aan toegekomen.
Ik heb de lan versie, maar er zijn heel veel verschillende biossen.
(oa een overclock-editie, waar extra functies inzitten die ook handig zijn)
zal het raid kaartje er ook eens een keer uitslopen. (ALS ik tijd heb)
[ Voor 0% gewijzigd door Nowhere op 17-09-2002 23:26 . Reden: extra optie ]
www.kuiphuis.nl
Ik zie wel een verband tussen de samsung dimms ,voor de rest zijn het 2 totaal andere bordjes ,ik denk dat je dat wel weet van OCworkbensh..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
49 graden vind ik anders vet heet op die frequentie ,volgens mij zit daar toch wel de fout .Nowhere schreef op 17 september 2002 @ 23:28:
aan de warmte kan het denk ik toch niet liggen
Stressed is hij nu op 1100 Mhz 49 graden.
En bij de POST loopt hij al vast.
Daarnaast heb ik een Zalman 3100+ erop zitten. Die voeren de warmte best wel ver van die elco's af
correct me if i'm wrong
Het lijkt me sterk dat daar de fout inzit.. Er zit een goeie cooler op die tot een AMD2600+ aan moet kunnen. Wat echter wel zo is, is dat als de pc een tijd uit heeft gestaan hij pas later vast loopt. Ik heb trouwens al eerder een vergelijkbaar systeem gebouwt wat wel goed werkte.Speedy-J schreef op 17 september 2002 @ 23:33:
[...]
49 graden vind ik anders vet heet op die frequentie ,volgens mij zit daar toch wel de fout .
correct me if i'm wrong
hmmmSpeedy-J schreef op 17 september 2002 @ 23:31:
Het gaat om de K7S6A ,niet de 5A
Ik zie wel een verband tussen de samsung dimms ,voor de rest zijn het 2 totaal andere bordjes ,ik denk dat je dat wel weet van OCworkbensh..
netjes dat je ff in m'n profiel gekeken heb
ik had het niet gezien.
Daarnaast ik heb die athlon 1700 wel werkend gehad. (hoe is me ff ontgaan) maar stressed met de
www.kuiphuis.nl
ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case
Je ken hooguit even aan de chipset koeling voelen of het blokje wel warm wordt,zoniet wordt de chipset te warm en moet er wat pasta tussen in plaats van dat plak stikkertje.
Ze staan er om bekent heel brak te koelen ,of zelfs helemaal niet zodat die heatsink als isolator gaat werken.
[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-J op 17-09-2002 23:43 . Reden: Ik ga naar me nest.... ]
Tja, er zit al koel pasta tussen. En in de 40 graden lijkt me niet teveel aangezien je in je bios pas vanaf de 60 graden in kunt stellen dattie dan uit schakelt. (dan lijkt me dat toch een cruciale temp)Speedy-J schreef op 17 september 2002 @ 23:41:
Dat duid erop dat er toch iets warm loopt ,en na een koel periode weer goed op gang ken komen.
Je ken hooguit even aan de chipset koeling voelen of het blokje wel warm wordt,zoniet wordt de chipset te warm en moet er wat pasta tussen in plaats van dat plak stikkertje.
Ze staan er om bekent heel brak te koelen ,of zelfs helemaal niet zodat die heatsink als isolator gaat werken.
Vreemd ja ,ik ken je hooguit een BETA bios aanbieden op eigen risico .Kogando schreef op 17 september 2002 @ 23:43:
[...]
Tja, er zit al koel pasta tussen. En in de 40 graden lijkt me niet teveel aangezien je in je bios pas vanaf de 60 graden in kunt stellen dattie dan uit schakelt. (dan lijkt me dat toch een cruciale temp)
Het is een bios gebruik bij een review van het mobo ,bestandje heet kgood4.
Hier een lelijk linkje van me ISP..
http://members.home.nl/ethanol/kgood4.zip
En hoe weet jij of dat helpt? En wat is het risico dat ik het moederbord verkloot?Speedy-J schreef op 17 september 2002 @ 23:49:
[...]
Vreemd ja ,ik ken je hooguit een BETA bios aanbieden op eigen risico .
Het is een bios gebruik bij een review van het mobo ,bestandje heet kgood4.
Hier een lelijk linkje van me ISP..
http://members.home.nl/ethanol/kgood4.zip
het flashen op zich geeft geen problemen ,of het help is een 2e...Kogando schreef op 17 september 2002 @ 23:51:
[...]
En hoe weet jij of dat helpt? En wat is het risico dat ik het moederbord verkloot?
Hij is wel een van de beste die er te krijgen is voor de plank,dus take it ore leave it
Verwijderd
maar dat flachen gaat bijna niet fout hoor
zelf heb ik de k7s5a (vind ik beter dan de k7s6a)
deze heeft een overclok bios van een derde persoon
deze bord loopt stabiel
deze bord had ook problemen met raid en tvkaarten
zelf heb ik nu een raid kaart er in zitten zonder problemen
Hmmz, eerst nog even een beetje proberen. Ik denk dat ze er bij de leverancier ook niet zo blijk mee zijn i.v.m. garantie. Als ik nou zeker zou weten dat het werkt...Speedy-J schreef op 17 september 2002 @ 23:54:
[...]
het flashen op zich geeft geen problemen ,of het help is een 2e...
Hij is wel een van de beste die er te krijgen is voor de plank,dus take it ore leave it
AMD Athlon XP 1700+ @ 147MHz FSB, 768MB Samsung PC2100 CL2.5
AMD Athlon XP 1800+ @ 133MHz FSB, 256MB Samsung PC2100 CL2.5
AMD Duron 700 @ 133MHz FSB, 128MB TwinMos PC2100 CL2.5
wat me opvalt aan die K7S6A borden is dat de chipset heatsink veel minder warm wordt als bij de K7S5A, kan je ook eens naar kijken.
Wat is daarmee dan? Dat is toch juist mooi dat de chipset heatsink koel blijft? Ik heb vorige week een vergelijkbaar systeem gemaakt, en toen zonder problemen. Qua specs is het dus ok. Nog een idee?_JGC_ schreef op 18 september 2002 @ 10:28:
Heb hier afgelopen week 3 borden ingebouwd, specs:
AMD Athlon XP 1700+ @ 147MHz FSB, 768MB Samsung PC2100 CL2.5
AMD Athlon XP 1800+ @ 133MHz FSB, 256MB Samsung PC2100 CL2.5
AMD Duron 700 @ 133MHz FSB, 128MB TwinMos PC2100 CL2.5
wat me opvalt aan die K7S6A borden is dat de chipset heatsink veel minder warm wordt als bij de K7S5A, kan je ook eens naar kijken.
ECS gebruikt een stukje dubbelzijdig tape om de warmte over te brengen van chipset naar dat heatsinkje. Veel mensen hadden hier problemen mee op de ECS K7S5A, ik toevallig dus niet. Dat die heatsink koel blijft, kan op twee dingen wijzen:Kogando schreef op 18 september 2002 @ 10:33:
[...]
Wat is daarmee dan? Dat is toch juist mooi dat de chipset heatsink koel blijft? Ik heb vorige week een vergelijkbaar systeem gemaakt, en toen zonder problemen. Qua specs is het dus ok. Nog een idee?
1. warmteoverdracht naar heatsink is niet goed
2. chipset maakt niet zoveel warmte als z'n voorganger
Denk persoonlijk dat het een combo van beide punten is wat het verschil tussen de K7S5A en de K7S6A in mijn geval bepaalt.
Misschien dat het aan mijn voeding ligt?
Flippy_00 <--Die heeft geen problemen, maar die heeft dan ook een 350W voeding...Ikke 300 dus, zoals je in me sig kan lezen...
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Hij had er al pasta tussen gedaan had ik al begrepen in een eerdere reply_JGC_ schreef op 18 september 2002 @ 11:37:
[...]
ECS gebruikt een stukje dubbelzijdig tape om de warmte over te brengen van chipset naar dat heatsinkje. Veel mensen hadden hier problemen mee op de ECS K7S5A, ik toevallig dus niet. Dat die heatsink koel blijft, kan op twee dingen wijzen:
1. warmteoverdracht naar heatsink is niet goed
2. chipset maakt niet zoveel warmte als z'n voorganger
Denk persoonlijk dat het een combo van beide punten is wat het verschil tussen de K7S5A en de K7S6A in mijn geval bepaalt.
Waar ik persoonlijk aan zit te denken is gewoon de combinatie mobo+geheugen. Heb hier zelf al tijden PC2100 CL2.5 Samsung geheugen, en dat werkt tot nu toe best. PC2700 vond ik onzin, bord kan er toch niets mee.
www.kuiphuis.nl