Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Activetie led hdd klopt dit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok wat ik wil. de harddisk activiteit van de hdd in mijn harddisk bracket MET eigen Activetie led niet meer laten zien op die de act led van mijn moederbord.
een schema gevonden :) wat ik helaas niet correct gepasted krijg..
maar daar stond in dat Pin 39 voor Act is. kan ik deze zonder problemen verwijderen?

zo dat het hddledje van me mainbord alleen de activetie van mijn VASTE schijf weer geeft?

en het ledje in de bracket dat van die schijf?

hieronder een brakke paste van dat schema

SignalName Pin|Pin SignalName Reset IDE 1 2 Ground Host Data 7 3 4 Host Data 8 Host Data 6 5 6 Host Data 9 Host Data 5 7 8 Host Data 10 Host Data 4 9 10 Host Data 11 Host Data 3 11 12 Host Data 12 Host Data 2 13 14 Host Data 13 Host Data 1 15 16 Host Data 14 Host Data 0 17 18 Host Data 15 Ground 19 20 Key (missing pin) DDRQ 21 22 Ground I/O Write 23 24 Ground I/O Read 25 26 Ground IOC HRDY 27 28 Cable select pull-up DDACK 29 30 Ground IRQ 31 32 No Connect Addr 1 33 34 GPIO_DMA66_Detect Addr 0 35 36 Addr 2 Chip Select 1P (1S) 37 38 Chip Select 3P (3S) Activity 39 40 Ground

k hoop dat ik duidelijk genoeg ben k zou het anders ook ff niet weten hoe ik het moet omschrijven

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Jij wilt voor elke schij f activiteit uit kunnen lezen ? dan doe je dat op de mannier zoals in die bay ook is gedaan. Dan verbind je de benodigde pin door aan een apart ledje. En laat je de connector op je mobo gewoon los.

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 17 september 2002 @ 20:28:
Jij wilt voor elke schij f activiteit uit kunnen lezen ? dan doe je dat op de mannier zoals in die bay ook is gedaan. Dan verbind je de benodigde pin door aan een apart ledje. En laat je de connector op je mobo gewoon los.
ik heb dus maar 1 bracket / bay met een ingebouwd ledje

mjin andere hdd moet dus wel via het moederbord

anders had ik het kabeltje er idd wel afgehaald maar dat gaat dus niet

en volgens mij is het weghalen van een pin in me bracket/bay makkelijker :) dan er een draadje tussenvroeten op die pin
Benadski schreef op 17 september 2002 @ 20:31:
Als je je IDE kabel lostrekt, hoe kan je die schijf dan nog gebruiken? :?

Of snap ik het nu niet meer? 7(8)7
hij bedoelt dat ledje van het mobo naar hed ledje in de kast :

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Als je je IDE kabel lostrekt, hoe kan je die schijf dan nog gebruiken? :?

Of snap ik het nu niet meer? 7(8)7

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

eigenlijk moet je dus de ide connector aanpassen zodat je op #39 een led kunt pluggen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op 19 september 2002 @ 07:58:
eigenlijk moet je dus de ide connector aanpassen zodat je op #39 een led kunt pluggen?
als #39 alleen daar voor gebruikt word zou ik hem dan ook kunnen weghalen mij mijn harddisk bracket?

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij kan je hem er gewon uittrekken.

En bij een IDE connector kan je hem er toch gewoon "achter" een draadje in proppen.

Verwijderd

Topicstarter
Xavier schreef op 19 september 2002 @ 13:42:
Volgens mij kan je hem er gewon uittrekken.

En bij een IDE connector kan je hem er toch gewoon "achter" een draadje in proppen.
/me gaat dat maar eens proberen op een antieke hdd :)
Pagina: 1