Zie andere PC niet via Edimax Router

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb sinds kort mijn kabel-internetverbinding gedeelt via en Edimax BR6104 router.
Aan deze router heb ik 2 pc's hangen PC1 (winXP) en PC2 (win98). Beide pc's hebben een goede verbinding met internet. En krijgen hun ip via dhcp van de router. Het probleem is dat ik vanaf een van deze pc's de andere pc niet kan zien. Alleen als ik ping dan krijg ik wel een reply. Maar in windows krijg ik geen reactie.

Beide pc's hebben mappen gedeeld staan, dus dit is het probleem zeker niet.

Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen zodat ik vanauit windows ook de andere pc zie?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

noot101 schreef op 17 September 2002 @ 20:09:
Ik heb sinds kort mijn kabel-internetverbinding gedeelt via en Edimax BR6104 router.
Aan deze router heb ik 2 pc's hangen PC1 (winXP) en PC2 (win98). Beide pc's hebben een goede verbinding met internet. En krijgen hun ip via dhcp van de router. Het probleem is dat ik vanaf een van deze pc's de andere pc niet kan zien. Alleen als ik ping dan krijg ik wel een reply. Maar in windows krijg ik geen reactie.

Beide pc's hebben mappen gedeeld staan, dus dit is het probleem zeker niet.

Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen zodat ik vanauit windows ook de andere pc zie?
• usernames bekent?
• firewall die wat blokt?

• noot101
met usernames heb ik verder niks te maken want beide pc's draaien stand alone. Ofwel de win98-bak logt niet in bij winXP. Maar de usernames zijn wel bekend als dat nodig is.
Verder heb ik op winXP Norton Firewall draaien. Maar normaal geproken geeft deze wel een melding als er een verbinding met buiten gemaakt moet worden. en dat krijg ik niet

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 13:52
ik mag aannemen dat je de netwerkfaq hebt doorgelezen. Probeer eens om via de XP computer een networkingdiskette te bouwen. Deze maakt dan alle instellingen voor je.
Je moet ook ff kijken of je de workgroupname op biede pc'n gelijk hebt staan.
suc6

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Frank_DE schreef op 17 september 2002 @ 20:23:
ik mag aannemen dat je de netwerkfaq hebt doorgelezen. Probeer eens om via de XP computer een networkingdiskette te bouwen. Deze maakt dan alle instellingen voor je.
Je moet ook ff kijken of je de workgroupname op biede pc'n gelijk hebt staan.
suc6
:?
noot101 schreef op 17 september 2002 @ 20:16:
met usernames heb ik verder niks te maken want beide pc's draaien stand alone. Ofwel de win98-bak logt niet in bij winXP. Maar de usernames zijn wel bekend als dat nodig is.
pardon, voor filesharing moet de username+pass die je gebruikt om "inteloggen" gelijk zijn aan die van de pc van welke je de resources wilt hebben.
Verder heb ik op winXP Norton Firewall draaien. Maar normaal geproken geeft deze wel een melding als er een verbinding met buiten gemaakt moet worden. en dat krijg ik niet
zet hem eens uit

Verwijderd

de volgende dingen die moeten juist zijn bij de XP machine:
-Je GUEST account moet AAN staan, staat deze uit kun je NIET inloggen/sharen
-Zet Eenvoudig delen/simpel filesharing aan (verkenner, extra, mapoties, weergeven, daar staat ie ergens tussen)
-Run bij Norton 2002 firewall de wizard en dan de optie home networking.
-Zet natuurlijk de standaard Firewall van windows UIT.
-Zorg dat je in dezelfde werkgroep zit, dit kan veel schelen.

Suc6

• noot101
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:58:
de volgende dingen die moeten juist zijn bij de XP machine:
-Je GUEST account moet AAN staan, staat deze uit kun je NIET inloggen/sharen
Dit is al het geval.
-Zet Eenvoudig delen/simpel filesharing aan (verkenner, extra, mapoties, weergeven, daar staat ie ergens tussen)
-Run bij Norton 2002 firewall de wizard en dan de optie home networking.
Bovenstaande 2 dingen heb ik eigenlijk nog niet bekeken. Ik zal ze eens uitproberen.
-Zet natuurlijk de standaard Firewall van windows UIT.
-Zorg dat je in dezelfde werkgroep zit, dit kan veel schelen.
Deze staan al goed.
Pagina: 1