Toon posts:

Cdrw werkt niet, PC te sloom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat deze PC te sloom is voor mij 8x4x32 cdrw?

het is een COMPAQ presario 2274 met een AMD K6 3d prosessor

er zit 44 mb ram in.

ik kan mooi 1 nummer op een cd branden, als hij vervolgens de buffer (10mb :) ) weer wil vullen met een nieuw nummer slaat hij vast met een write error.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 08:46

TwoR

Gekleurde stippen

Zou kunnen dat je PC te sloom is maar kan natuurlijk ook aan de software liggen kan je ook ff proberen de brander overnieuw te installeren en anders even ander software proberen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
44mb ram is erg aan de krappe kant, verder moet het wel kunnen als de HD en de brander niet op 1 IDE kanaal zitten en de HD niet al te sloom is.
Verder moet je zorgen dat er helemaal geen andere processen bezig zijn onder het branden.

Verwijderd

Topicstarter
HD is 5400rpm en er zit maar 1 IDE in deze compaq

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk OS staat erop?
als je win2k erop draait zal het slechter gaan dan met 95 ofzo (gezien het geheugen gebruik)

Verwijderd

Topicstarter
98, met aleen de OS aan gebruikt hij 47% Ram

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:02

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

ik denk dat je te weinig ram hebt

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:59

Barca

In Search Of Sunrise

Als je meteen na een frisse reboot brand en je start ook niet (automatisch) (veel) processen op, en 't werkt nog steeds niet, dan is het idd waarschijnlijk helaas echt een kwestie van te weinig kort geheugen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
imthecool1 schreef op 17 september 2002 @ 20:41:
ik denk dat je te weinig ram hebt
Mwah, vergis je niet. Ik heb op een 32MB RAM win98 bakje nog een cdtje kunnen fikken (dat was wel een 32x writer, maar wegens de HD duurde 't best lang). 22MB geheugen vrij zou eigenlijk wel genoeg moeten zijn denk ik.

Verwijderd

Ik kan op m'n pentium PRO 200 Mhz ook op 10X branden met 32 MB ram, dus aan je hardware zal het niet echt liggen

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het me ide is, alles op 1 kabel, hd te sloom, etc

maarja, never mind, pc is nu dood (foutje bedankt)

Verwijderd

hier maken er denk ik veel de fout met ik kan het wel en die hebben dan een burn-proof brander en die kunnen ertegen om een tijdje geen data te krijgen. maar je moet dus ff checken of je brandertje brun-proof is zoniet extra ram als ie het wel is ff opnieuw installe en ander brandproggel
Pagina: 1