Hallo,
heb eens even gesearched maar kan niets vinden hier wat overeenkomt met mijn probleem. Alleen die topic van win95 en winXP maar das wat anders dan 2k.
Mijn probleem:
Heb een Win2K server->
Twee netwerkaarten.
1e)Krijgt een IP-adres toegewezen van @home. Deze deelt internet.
2e)Heeft IP adres 192.168.0.1. Deze kabel gaat naar een HUB.
Workgroup=HOME
Heb een 98 bak (gast)->
Een netwerkkaart.
1) Automatisch IP adres verkrijgen. Deze kabel gaat naar dezelfde HUB.
Workgroup=HOME
Heb een winXP bak (gast)->
Een netwerkkaart.
1)Automatisch IP adres verkrijgen. Deze kabel gaat naar dezelfde HUB.
Workgroup=HOME
Op alle twee de "gasten" kan ik gewoon internetten. Geen probleem. Echter vanuit mijn win98 pc kan ik wel op de server's gedeelde HD's rondneuzen en vanuit die winXP pc niet. De winXP pc kan de server pc niet vinden. Andersom ook niet.
Eerst had ik alleen die win98 pc aan de HUB hangen, maar nu dus ook de winXP pc.
Nu hoor je weleens dat als de server een "ouder" os heeft dat dan het delen weleens problemen oplevert.
Owja: op de server heb ik users aangemaakt. User=henk, pass=henkie
De win98 pc logged bij het starten in op het MS-netwerk in met henk,henkie.
Iemand een idee hoe ik die winXP pc toch gebruik kan laten maken van de gedeelde HD's van de server?
alvast bedankt.
heb eens even gesearched maar kan niets vinden hier wat overeenkomt met mijn probleem. Alleen die topic van win95 en winXP maar das wat anders dan 2k.
Mijn probleem:
Heb een Win2K server->
Twee netwerkaarten.
1e)Krijgt een IP-adres toegewezen van @home. Deze deelt internet.
2e)Heeft IP adres 192.168.0.1. Deze kabel gaat naar een HUB.
Workgroup=HOME
Heb een 98 bak (gast)->
Een netwerkkaart.
1) Automatisch IP adres verkrijgen. Deze kabel gaat naar dezelfde HUB.
Workgroup=HOME
Heb een winXP bak (gast)->
Een netwerkkaart.
1)Automatisch IP adres verkrijgen. Deze kabel gaat naar dezelfde HUB.
Workgroup=HOME
Op alle twee de "gasten" kan ik gewoon internetten. Geen probleem. Echter vanuit mijn win98 pc kan ik wel op de server's gedeelde HD's rondneuzen en vanuit die winXP pc niet. De winXP pc kan de server pc niet vinden. Andersom ook niet.
Eerst had ik alleen die win98 pc aan de HUB hangen, maar nu dus ook de winXP pc.
Nu hoor je weleens dat als de server een "ouder" os heeft dat dan het delen weleens problemen oplevert.
Owja: op de server heb ik users aangemaakt. User=henk, pass=henkie
De win98 pc logged bij het starten in op het MS-netwerk in met henk,henkie.
Iemand een idee hoe ik die winXP pc toch gebruik kan laten maken van de gedeelde HD's van de server?
alvast bedankt.