Problemen beeldscherm na aansluiten TV op Radeon 8500.

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00
Ik had vandaag een kabeltje gekocht om mijn PC aan te sluiten op mijn TV, en dat werkte ook allemaal perfect, maar toen ik daarna terugging naar mijn 'gewone' monitor had ik vaag beeld (op mijn 2e monitor zie ik wel gewoon mijn desktop, maar dan met een enorme rode gloed eroverheen, en mijn eerste beeldscherm geeft helemaal geen beeld meer en gaat op standby. Tijdens het booten en opstarten van Windows XP heb ik WEL op beide beeldschermen beeld, en ook NORMAAL beeld, zoals het altijd was. Alleen zodra ik in XP kom gaat het fout.

Omdat ik geen beeld heb kan ik niet naar mijn beeldscherminstellingen kijken maar is er een andere manier om terug te gaan naar normale instellingen of de instellingen op mijn 2e monitor te krijgen? En wat kan dit probleem veroorzaken? Ik heb alle stekkertjes en aansluitingen nagelopen en er goed ingedrukt dus dit zal het probleem niet zijn.

Zoals de titel al aangeeft heb ik een Radeon 8500 met daarop aangesloten een Sony HMD-A200 en een Fujitsu e155.

edit:

woei! topic 600000 zie ik nu :P

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Windows XP heeft ook een optie om in 'Safe mode' te booten of met Previous Settings ofzo. Tijdens booten F8 drukken, net als met de oude windows'

Wat dit kan veroorzaken? Misschien buggy drivers voor je Radeon, dat ie niet goed meer weet waar ie nou beeld moet geven. Al geprobeerd de TV weer los te koppelen van je videokaart alvorens WinXP te booten? Sommige videokaarten detecteren of er een 'device' aan een uitgang hangt en beslissen dan welke ze gebruiken.

Blijkbaar is 't toch iets driver-ish, aangezien je normaal beeld hebt TOT je Windows in komt

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:02:
Windows XP heeft ook een optie om in 'Safe mode' te booten of met Previous Settings ofzo. Tijdens booten F8 drukken, net als met de oude windows'

Wat dit kan veroorzaken? Misschien buggy drivers voor je Radeon, dat ie niet goed meer weet waar ie nou beeld moet geven. Al geprobeerd de TV weer los te koppelen van je videokaart alvorens WinXP te booten? Sommige videokaarten detecteren of er een 'device' aan een uitgang hangt en beslissen dan welke ze gebruiken.

Blijkbaar is 't toch iets driver-ish, aangezien je normaal beeld hebt TOT je Windows in komt
Ja ik heb eerst geprobeerd de TV los te koppelen voor het booten en dat werkte inderdaad!! stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb, maar thanks! Het probleem lag waarschijnlijk bij een verkeerd onthouden instelling van de ATi software, die tijdens het booten inderdaad de TV wilde zien. Anyways, problem solved!

Join het GoT Pulse-Team!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
[off-topic]
leuk, topic nr 600000 :P
[/off-topic]