[Win2k Server] netwerk vertraging

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:33
Ik heb sinds kort als ik een bestand kopieer naar mijn server dat hij er een heel stuk langer over doet dan voorheen. Ook als ik bezig ben met een word excel of ander office applicatie die gebruik maakt van een bestand van de server, dat ze er minstends 30 sec over doen om het bestand op te slaan. Lokaal (zowel server als client) werkt alles prima. Ook het browsen op mijn server gaat prima.

Ik heb hier last van met alle 4 de clients (winxp en 98).

Ik heb geen gekke dingen gedaan op de server dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Ook heb ik de event viewer doorgenomen maar dat ziet er ook allemaal normaal uit. Verder heb ik nog gekeken over bepaalde processes de boel ophouden maar dit is helaas ook niet het geval. En hij is virusvrij.

Zijn er misschien nog tools waarmee ik bepaalde dingen kan achterhalen of kunnen jullie mij tips geven waar ik eventueel kan kijken :?

Os
Win2k Adv Server Sp2

Geheugen
1024 Mb

Vrije ruimte
4 gig

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SP3 al geprobeerd?

Nieuwste NIC-drivers erop gezet?

Virussen? Scan ze hier!

• L0g0ff
tja waarom zou hij "plotseling" trager worden door de nic :? en met sp3 wacht ik liever nog ff voordat ms m officieel uitbrengt. Verder staan wel gewoon alle windows update's erop.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
SP3 is toch al officieel uit ? Dus daarvoor zou je het dan niet hoeven laten.

http://www.microsoft.com/...vicepacks/sp3/default.asp

Verwijderd

Ik zou Network monitor ff aanzetten. (en dan iets gaan saven)

Verwijderd

klinkt als netwerkprobleempje... performance monitor en netwerkmonitor gebruiken idd...

• L0g0ff
Bij nader inzien heb ik het toch een beetje verkeerd uitgelegt.... Een bestand kopieeren gaat wel gewoon net zo snel alleen als ik een word, excel, access of powerpoint document save op de server dan doet hij daar zo'n 30 of langer over seconden over. Soms (1 op de 10 ongeveer) zit het mee en dan is het bestand binnen enkele seconden weg. Verder gaat het wel goed bij bijvoorbeeld de pakketten ms project, visio notepad wordpad.

Jah ik weet het het probleem word er niet duidlijker maar op, maar heeft iemand misschien een keer zoiets soortgelijks meegemaakt. En hoe heeft hij/zij dit dan opgelost :?

Iemand suggesties want ik kom er echt niet meer uit :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Misschien ligt het aan het backwards resolven. Dit was (en is misschien nog) een probleem van win2k. Het is op te lossen door een registerkey te verwijderen middels regedit. Het gaat dan om de volgende key:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Hoop dat dat het is. Anders heb ik geen idee.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

zit er niet toevallig een virusscan op server die altijd client pc scant ?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1