Naar welke sites mag je wel linken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09
Ik begrijp de faq niet helemaal meer. dus vraag ik het maar.

Mag ik naar www.startpag***.nl linken in een post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
yep, startpagina.nl wordt niet moeilijk over gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
SH007 schreef op 17 september 2002 @ 19:51:
yep, startpagina.nl wordt niet moeilijk over gedaan :)
Ohh mag ik dan ook linken naar mp3*****.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Sen schreef op 17 september 2002 @ 19:53:
[...]

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Klippy

Still Game

Sen schreef op 17 september 2002 @ 19:53:
[...]

Why, staat die op startpagina?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
LiquidSilver schreef op 17 September 2002 @ 19:54:
[...]

waarschijnlijk wel.
Maar naar startpagina mag je best linken. Anders zou je ook niet meer naar google enzo mogen linken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Dan begrijp ik het niet :?

Je mag wel naar startpagina linken maar niet naar mp3*****.nu Ze doen beide het zelfde links geven naar sites waar mp3 files staan alleen het ene mag en het andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 19:54:
[...]

Yup die staat gewoon op startpagina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Sen schreef op 17 september 2002 @ 19:55:
[...]

Dan begrijp ik het niet :?

Je mag wel naar startpagina linken maar niet naar mp3*****.nu Ze doen beide het zelfde links geven naar sites waar mp3 files staan alleen het ene mag en het andere niet?
Zie mijn post hierboven.
Als je niet meer naar startpagina.nl mag linken kun je alleen nog maar linken naar microsoft.com ed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
SH007 schreef op 17 september 2002 @ 19:56:
[...]

Zie mijn post hierboven.
Als je niet meer naar startpagina.nl mag linken kun je alleen nog maar linken naar microsoft.com ed :P
Hmm ja zit wat in. Dit had eigenlijk in it moeten staan denk ik maar dan wil ik wel eens weten waarom een startpagina wel gewoon naar een mp3 site kan gaan liggen linken. En een mp3 site verboden is. (Het is toch veel makelijker om de grootte sites aan te pakken door ze er niet meer naar te laten linken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks linken naar een pagina met illegale zaken is in ieder geval verkeerd.

Voor het overige: indien je het niet zeker weet. VRAGEN aan een mod over ICQ of IRC is altijd het veiligste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dit is nu typisch iets waarmee ik een OW heb gehad, hoewel ik vond dat die site die ik toen poste niet illegaal was, die bezitte enkel linkjes naar illegale zooi.

Maar wat nu als ik met de google tag hier een zoek query post, en nu blijkt dat een van de eerste links toevallig over het illegaal downloaden van een programma gaat, wat dan?
dus:
[google=zoekterm]

ik typ dit in, maar heb hem zelf nog niet eens bekeken, en weet dus ook niet wat de resultaten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erkens: indien opgemerkt zal de link verwijderd worden :)

Met google bevind je je in grijs gebied: stel ik zoek naar google met zoekwoorden die duidelijk maken dan men warez aan wil leveren vanuit een search naar google heb je een probleem :)

In alle andere gevallen zal deze link blijven staan of verwijderd worden zonder melding.

Nog sterker: STEL ik laat zoeken op Discus en een paar dagen erna komt er een programma discus op de markt en de eerste post van jouw search levert nu warezlink op. Wat dan?

Zo kan ik er nog wel een paar bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:31:

Met google bevind je je in grijs gebied: stel ik zoek naar google met zoekwoorden die duidelijk maken dan men warez aan wil leveren vanuit een search naar google heb je een probleem :)

In alle andere gevallen zal deze link blijven staan of verwijderd worden zonder melding.

Nog sterker: STEL ik laat zoeken op Discus en een paar dagen erna komt er een programma discus op de markt en de eerste post van jouw search levert nu warezlink op. Wat dan?

idd het grijze gebied, die was ik vergeten :D
maar het beste is toch even overleggen met een moderator, en voordat je een search link post even checken ;)

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 15:24

Het

Het is me er eentje...

erkens schreef op 17 september 2002 @ 20:35:
[...]

idd het grijze gebied, die was ik vergeten :D
maar het beste is toch even overleggen met een moderator, en voordat je een search link post even checken ;)
jaa.. ik vond de opmerking : "ik typ dit in, maar heb hem zelf nog niet eens bekeken, en weet dus ook niet wat de resultaten zijn" daarom ook een beetje raar. Op zich moet je wel weten waar je naartoe linkt. Anders kun je net zo goed aandragen van:

"ah ik linkte wel naar www.ditisvetteillegalezooi.nl maar ik wist niet wat er op stond hooooor O-) "

PS Ik hoop niet dat de site www.ditisvetteillegalezooi.nl nu wordt geregistreerd en gehost door een warezfiguur, want dan heb ik ook ongewild een illegale link gepost :o

Sjongejonge

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

zow, heerlijk potje moeilijk denken? Ik zal het simpel voor je houden, als iemand iemand helpt door naar startpagina te linken, gebeurt er niets en als iemand een post doet met "hier kan je lekker mp3's downloaden", met jou mp3 link, dan krijg je een waarschuwing.

Het is echt zooooooo simpel, we zijn geen uitwisselboard, die link is nergens voor nodig, tenzij je iemand op een plek wil wijzen waar je mp3's kan downloaden. Sorry hoor, maar dit is weer een heerlijk staaltje moeilijk doen en regels zo krom mogelijk interpreteren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sen
JvS schreef op 18 september 2002 @ 10:52:
zow, heerlijk potje moeilijk denken? Ik zal het simpel voor je houden, als iemand iemand helpt door naar startpagina te linken, gebeurt er niets en als iemand een post doet met "hier kan je lekker mp3's downloaden", met jou mp3 link, dan krijg je een waarschuwing.

Het is echt zooooooo simpel, we zijn geen uitwisselboard, die link is nergens voor nodig, tenzij je iemand op een plek wil wijzen waar je mp3's kan downloaden. Sorry hoor, maar dit is weer een heerlijk staaltje moeilijk doen en regels zo krom mogelijk interpreteren.
Maar op betreffende pagina was helemaal geen mp3 te downloaden. Er stonden alleen wat links op naar andere mp3 pagina's.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Sen schreef op 18 September 2002 @ 11:33:
Maar op betreffende pagina was helemaal geen mp3 te downloaden. Er stonden alleen wat links op naar andere mp3 pagina's.

Leg dan eerst eens uit waarom je uberhaubt die link zou willen plaatsen?

't is gewoon heel simpel zoals JvS al zegt.. We willen gewoon geen links met illegale inhoud, en we willen geen uitwisselboard zijn. En dat die ene pagina gebruikt wordt om te deeplinken is geen excuus.
(overigens, als je zo moeilijk wilt denken, dan kun je je ook afvragen of google nog wel mag!)

• Sen
Twynn schreef op 18 september 2002 @ 11:44:

[...]

Leg dan eerst eens uit waarom je uberhaubt die link zou willen plaatsen?
Omdat het mijn webpage is. En die zou ik graag in mijn profiel willen zetten.
't is gewoon heel simpel zoals JvS al zegt.. We willen gewoon geen links met illegale inhoud, en we willen geen uitwisselboard zijn. En dat die ene pagina gebruikt wordt om te deeplinken is geen excuus.
Ik zal het ook niet doen.
(overigens, als je zo moeilijk wilt denken, dan kun je je ook afvragen of google nog wel mag!)
Lees eens voor de grap een paar posts hierboven. Je kan er dus al een waarschuwing voor krijgen (Dus ik neem aan dat het verboden is)

Maar u mag het topic van mij sluiten.

Verwijderd

Als je homepage naar niet legale dingen linkt dan kun je 2 dingen doen:

1) je laat je homepage-veldje leeg

2) je verwijderd die links van je homepage

It's so simple ..

Verwijderd

Iedere website is met 10 klikken te bereiken heeft men ooit berekend.

Dus hou maar aan: als er links op een website staan die naar illegale content verwijzen met de intentie die illegale content te verspreiden is een OW. Is het niet de intentie die illegale content aan te wijzen zal het alleen een verwijdering van de link zijn (denk aan een google of indirekte site). En het is aan ons om te beoordelen of het opzettelijk is en ja dat kan dus per moderator verschillen (in Hardware Overige moet je niet met een MP3 d/l link komen als we het over hardware hebben, in NSTM(uziek) zou dat wel eens kunnen gebeuren)

Jouw website wijst naar illegale dingen en is alleen maar daarvoor bedoeld. Dus nee niet toegestaan.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bij sommige sites druipt het er vanaf zoals mp3***.nu
er is ook zoiets als common sense (wat is het neerlands hiervoor ook alweer :? )

maar voor hetzelfde geld wordt er ook op de fp gepost over gekraakte sp1 versies, blijkbaar is de grens nogal dynamisch en wordt gezet naargelang het (lees hier event. "bepaalde personen") uitkomt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

Kortom:

Het ligt er (ook) een beetje aan hoe het bedoeld is / overkomt. Directe linkjes naar ongewenste meuk lijkt me opzich wel duidelijk: Niet echt slim :P

Dubieuze linkjes worden meestal wel weggehaald, het ligt eraan hoe het gebeurd wat de verdere gevolgen zijn.

Veel duidelijker kan ik eigenlijk niet zijn wil ik een volledig antwoord geven, zo ongeveer elke situatie is wel anders enzo :P Reken op een OW en wees blij als je um niet krijgt is denk ik wel een redelijke insteek ;) :+

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:31:

Wij verkopen het product Discus :D 8)7

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 18 september 2002 @ 12:19:
er is ook zoiets als common sense (wat is het neerlands hiervoor ook alweer :? )

maar voor hetzelfde geld wordt er ook op de fp gepost over gekraakte sp1 versies, blijkbaar is de grens nogal dynamisch en wordt gezet naargelang het (lees hier event. "bepaalde personen") uitkomt.

FF voor alle duidelijkheid: de FP is niet GoT.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 18 september 2002 @ 12:19:
gezond verstand ;)
Dat moet je dan met de mensen van de FP opnemen ;) Want het is illegaal zolang het niet officieel is uitgebracht.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 12:24:

[...]

FF voor alle duidelijkheid: de FP is niet GoT.
Strip dan de FP gerelateerde forums op GoT eraf!
Of heeft GoT een andere crew dan de FP en als ze het wel hetzelfde zijn is het dan niet achterbaks?
Beetje flauw dat men zich hierachter blijft verschuilen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 18 september 2002 @ 12:29:
[...]

Of heeft GoT een andere crew dan de FP en als ze het wel hetzelfde zijn is het dan niet achterbaks?

Ten eerste: jij bepaald hier niet hoe de tent gerund wordt!

En de GoT crew runt niet de FP, en de FP crew runt GoT niet.

En zelfs dan .. als wij op de FP andere regels willen hanteren dan op het forum,. dan is dat ons goed recht.

Edit: 't is niet dat ik nou persé bot uit de hoek wil komen maar ik krijg nogal jeuk van het feit dat volgens jou wij de zaken moeten doen zoals jij het vindt .. :{

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
En hoe zit het dan met mensen die heel trots hun divx-verzameling in hun sig setten, waar vervolgens uitgebreid bij staat hoe deze uit te wisselen :?

Verwijderd

Azrael schreef op 18 september 2002 @ 13:05:
En hoe zit het dan met mensen die heel trots hun divx-verzameling in hun sig setten, waar vervolgens uitgebreid bij staat hoe deze uit te wisselen :?

Wie? Waar? :)
Ik weet namelijk van niks
over een verzameling met divx :)

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 18 September 2002 @ 12:35:
Ten eerste: jij bepaald hier niet hoe de tent gerund wordt!

En de GoT crew runt niet de FP, en de FP crew runt GoT niet.

En zelfs dan .. als wij op de FP andere regels willen hanteren dan op het forum,. dan is dat ons goed recht.

Edit: 't is niet dat ik nou persé bot uit de hoek wil komen maar ik krijg nogal jeuk van het feit dat volgens jou wij de zaken moeten doen zoals jij het vindt .. :{
:D kzal maar geen water erm ik bedoel benzine op het vuur gooien :X

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 18 september 2002 @ 12:29:
[...]

Hoezo? Het zijn nog steeds 2 compleet andere groepen. We hebben wel intercrewelijk overleg dus er zijn wel lijntjes over en weer maar we hebben ieder een eigen .plan en een eigen visie cq. invulling van wat wel mag en wat niet. :)

Voordeel van een website is dat users zelf geen dingen kunnen neerzetten.
Voor een forum is er het nadeel dat iedereen dat kan.
Waar men op FP vooraf zelf kan beslissen wat men toelaat moeten wij het achteraf doen. En zoals overduidelijk is gebleken: aan de users kun je niet overlaten wat wel en wat niet een (c) kent: iedereen geeft daar een eigen invulling aan en dus telt onze invulling ;)

• Azrael
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 13:08:

[...]

Wie? Waar? :)
Ik weet namelijk van niks
over een verzameling met divx :)
Je mag er wel een paar van mij hoor >:)

-1 |:( offtopic

Verwijderd

Azrael schreef op 18 September 2002 @ 13:13:
[...]

Je mag er wel een paar van mij hoor >:)

-1 |:( offtopic
+1 lollig

Maarre serieus: wie :? want dingen als "illegaal en niet gewenst" worden beoordeeld aan de hand van het betreffende item ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

ff over de frontpage en het forum. Op de frontpage bepaalt een redactie wat er wel en niet komt. Op het forum laten we het gewoon helemaal niet toe, omdat het dan een "jamaar die crack mocht wel en die niet" drama gaat worden en daarna "jamaar als die gecrackte versie mag, dan mag je ook om warez vragen".

Op de frontpage is dus een goeie controle over wat er komt te staan en de meuktracker is bedoeld om softwareupdates uit te wisselen. Het forum is slecht controleerbaar (alleen achteraf modereerbaar) en het forum is een discussieforum waar een vraag als "waar kan ik zus en zo downloaden" zowiezo niet echt tot het doel van het forum hoort.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Azrael
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 13:42:

[...]
+1 lollig

Maarre serieus: wie :? want dingen als "illegaal en niet gewenst" worden beoordeeld aan de hand van het betreffende item ;)
joa, heb zo geen voorbeeld voor de hand, kan moeilijk ff van 60.000 nummertjes de sigs gaan bekijken :P
Pagina: 1