[WinXP] Updates worden niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:21
Sinds een paar weken heb ik het volgende probleem: Als ik naar Windows Update ga en een aantal updates selecteer om te installeren worden ze keurig gedownload maar vervolgens komt Windows Update niet verder dan de melding "Download complete. Preparing to install...". De updates worden dus niet geinstalleerd, zelfs niet na een paar uur de PC aan laten staan.

Als ik de updates en SP1 vervolgens via de MSKB download en vervolgens installeer gaat het allemaal prima. Kortom, erg vreemd...

Heeft iemand een idee wat hiervan de reden is?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29

Duinkonijn

Huh?

illegale versie?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Timmy
Nope, SP1 heb ik zonder problemen kunnen installeren :)

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:28

L0g0ff

omg

Gooi je temporary internet files weg en probeer het eens opnieuw.

(IE>Tools>internet options>delete files>vinkje delete all offline contents>OK)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Arie

One Man Army

Niet alleen daar bestanden opruimen, maar ook de map WUTEMP verwijderen bijvoorbeeld wil wel eens helpen. Daarnaast, heb je wel voldoende rechten op het betreffende systeem?

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Timmy
Hmmm beide tips heb ik uitgevoerd maar nog steeds wordt er niets geinstalleerd, het scherm blijft op "Preparing to install..." staan om vervolgens geen CPU tijd te gebruiken.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Arie

One Man Army

Soms duurt het gewoon even voor er wat gebeurd, wacht dus even geduldig af ook. Maak je gebruik van een proxy server, (personal) firewall of virusscanner, zet deze dan eens uit of ga buiten deze om en probeer het nog eens. Zet de Security settings van Internet Explorer op de laagste stand mocht je dat nog niet geprobeerd hebben. Probeer als het mogelijk is het ook eens van een andere machine. Op deze manier kun je meer zekerheid krijgen of het aan je machine ligt of aan je eventuele netwerktopologie. Zorg er voor dat je alle Temporary Files hebt verwijderd, dus niet alleen de WUTEMP map, maar ook je Temporary Internet Files dus en TEMP directories. Werkte het voordat je Service Pack 1 installeerde wel? En je hebt mijn vraag nog niet beantwoord, of je wel voldoende rechten hebt?

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Timmy
Ik heb wederom al je aanwijzingen opgevolgd en heb vervolgens nogmaals alle updates gedownload. Ruim twee uur later is er niets gebeurd behalve het downloaden en de melding "Preparing to install...". Ovigens heb ik op mijn andere XP machine die op het zelfde netwerk draait niet dit probleem.

Voordat ik SP1 installeerde had ik ook al problemen, SP2 van het .NET framework heb ik bijvoorbeeld via een MSKB artikel moeten downloaden omdat deze het zelfde probleem gaf.

Op mijn systeem heb ik overigens volledige controle (er is ook maar een gebruiker).
Pagina: 1