Clients werken niet over Win2k router

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb de volgende opstelling:

Server 10.10.1.1 Win2k DNS/DHCP/RRAS (Routing Remote Acces Server ;))
Client1 10.10.1.2 WinXP
Client2 10.10.1.3 Win98
Client3 10.10.1.4 Win98

De server draaid dus DHCP en DNS en dient daarbij ook als router van mij Wanadoo Cable verbinding. Om die verbinding aan de praat te krijgen heb ik RASPPPoE gebruikt. Alles netjes ingesteld. Als ik verbinding maak kan ik gewoon het internet op met me server. Toen heb ik een NAS verbinding aangemaakt bij RRAS, en die kon ook gewoon connecten, maar toen kon ik met geen van alle pc's (ook niet de server) op internet komen :( Ik heb 100% zeker wel verbinding, want ik zie mijn wanadoo IP staan.

De clients krijgen wel netjes een ip toegewezen, en er staat ook netjes bij dat 10.10.1.1 de DNS server is, ik kan me server op via de clients etc etc. Alles werkt dus, behalve het internet.

Moet er misschien iets worden ingesteld op de clients? Of zit er toch iets mis op de server?

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Waarschijnlijk staat het puntje nog in je DNS die moet je dan ff weghalen zodat alleen je domein naam overblijft

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

en een kleine aanvulling op "zuig"

daarna natuurlijk een forwarder instellen naar de dns van je provider, of root hints gebruiken.

• LeonM
Nou ik heb die punt bij de DNS weggehaald, maar dat helpt ook niet veel, en die forwarder begrijp ik niet helemaal wat je daarmee bedoeld :? Ik heb immers nog nooit een router opgezet met win2k (good old FreeSco did the job :)) Ik heb iig wel bij forward lookup zonde de DNS'en van me provider ingevult, maar iedere keer als ik op ok klick vergeet hij de adressen weer :(

Ik was nog vergeten te melden dat de pc's in een domain zitten (lan.local)

En nog wat vreemds: als ik op mijn server probeer te internetten dan probeerd hij telkens localstart.asp te openen.
Dus www.tweakers.net wort dan www.tweakers.net/localstart.asp
En die router progsel maakt ook geen verbinding zodra ik op een van de pc's een website probeer te openen (clients geven direct aan dat de page niet kan worden geopend :()

Misschien zie ik zelf iets simpels over het hoofd? Misschien moet ik gewoon wat instellen op de clients?

Please help want ik heb een puberige zus die al 3 hele dagen zonder MSN zit (en dat is niet alleen vervelend voor haar :()

• LeonM
Dubbelpost :? :? Ik dacht dat dat niet meer kon met Parse?

[ Voor 0% gewijzigd door LeonM op 19-09-2002 22:47 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

heb je je gateway wel goed ingesteld?
misschien is dat het probleem dat je geen gateway krijgt via DHCP van je server
kan je wel op je clients op ip adres brouwsen ?

of ander proggie proberen ?
ik ben hier heel tevreden met winroute
nooit geen problms

• LeonM
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:12:
heb je je gateway wel goed ingesteld?
misschien is dat het probleem dat je geen gateway krijgt via DHCP van je server
kan je wel op je clients op ip adres brouwsen ?

of ander proggie proberen ?
ik ben hier heel tevreden met winroute
nooit geen problms
De gateway moet toch gewoon de ip van je server zijn? Althans, zo was het wel altijd met mijn FreeSco bak :?

Verwijderd

jep ip adres van je server interne dan
wat voor i-net sharing proggie gebruik je eigelijk ?

• LeonM
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:55:
jep ip adres van je server interne dan
wat voor i-net sharing proggie gebruik je eigelijk ?
RRAS (Routing & Remote acces server) de ingebakken win2k router dus :)
Pagina: 1