Windows XP gebruikt (erg) veel geheugen.

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Klopt het dat ik bij mijn 512 mb ram er 349 gebruik als ik in xp niets aan het doen ben??? :/ of is er dan iets niet helemaal in orde?

Verwijderd

ja dat klopt wel.

(je kan je geheugen optimaliseren met bijv. tweak xp, als je minder wilt gebreuken)

Verwijderd

Wat staat er bij in je opstart? (start/uitvoeren/msconfig/opstarten)

Verwijderd

wat heb je dan allemaal openstaan (icq, msn, kazaa enz.)?

Of helemaal niks?

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 09:02
Taskmanager starten (control+shift+escape tegelijkertijd induwen).
Bij het tabblaadje "processes" kun je zien welk programma hoeveel geheugen gebruikt.

Whatever..

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

het lijkt mij eigelijk wat veel...ik hou van mijn 256 mb altijd zo'n 130 mb over....

public void ik()

Verwijderd

heel normaal toch, windows probeert optimaal gebruik te maken van je geheugen. Hoe meer jij vrij hebt hoe meer windows het zal gebruiken.

512 zou een beetje nutteloos zijn als windows er net zo mee om zou gaan als met 256, dan zou je er alleen wat aan hebben als je aan het fotosoepen bent ofzo.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

tweak xp zal ik je niet aanraden, maar een schone windows kan je zonder tools tweaken naar 90 mb na de opstart, die visule gijntjes enzo vreten heel erg.

Verwijderd

Of neem win2k, even snel en stabiel als xp, ik heb op het moment msn en pulse en 1 internet venster aanstaan en gebruik 90 ram 8)

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

kom je nog goed weg, bij mij wordt er standaard al meer dan 230MBb gebruikt direct na het opstarten. (ik weet het, heb nog meer programma's lopen dan alleen "windows")

Windows XP is gewoon veel zwaarder dan bv. Win98

/k Beetje trage reactie

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
XP gebruikt nu van de 256 mb, 110 mb,
ik heb windows media player (cdtje), outlook express, sygate router, Lil' http server,
msn en 2x intern explore aanstaan !!!
Niks getweakt en gewoon alle standaard instellingen !!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58
dan wil ik toch weleens weten wat er dan ongeveer 100MB in beslag neemt, een volgeladen win2k server die hier staat stampvol extra services gebruikt ook nog maar 130MB namelijk. mijn winxp workstation eet ongeveer 110MB.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mja, "klopt het dat XP zoveel ram gebruikt?" Met zulke vragen kunnen we niets natuurlijk :/ Geef in ieder geval aan wát je op dat moment allemaal aan het uitspoken bent op je bak en gebruik ook de zoek. Overigens is dit ook meer (als je een nieuw topic wil openen over dit onderwerp maar met méér info en na de search te hebben gebruikt) iets voor WOS.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.