Om een of andere reden krijg ik bij de reports die ISA server maakt, alleen de trafic van IP adressen van mijn interne netwerk te zien. Graag zou ik geen IP adressen, maar users zien. Is dit mogelijk en zo ja, hoe ?
eh... melden de users zich aan als ze gaan internetten, dus moeten ze aanmelden bij de isa server?
tip: http://www.isaserver.org
tip: http://www.isaserver.org
5564
nee, er wordt alleen gebruikt gemaakt van de TCP/IP instellingen van de workstations en een proxyinstelling van IE. Verder geen clients oid.
En wat bedoel je met: aanmelden bij ISA server ?
(nb: www.isaserver.org is ZO'N rare site. Ik heb hier al gezocht op users, active directory, AD etc etc en totaal geen nuttige dingen)
En wat bedoel je met: aanmelden bij ISA server ?
(nb: www.isaserver.org is ZO'N rare site. Ik heb hier al gezocht op users, active directory, AD etc etc en totaal geen nuttige dingen)
Nou, als een user zich niet aanmeld weet de isa server toch ook niet wie dat is!
Dan kan die alleen maar loggen op ip adres!
Vraag maar is de properties van de isa server op(properties van de computernaam in isa managment).
snappie
Dan kan die alleen maar loggen op ip adres!
Vraag maar is de properties van de isa server op(properties van de computernaam in isa managment).
snappie
5564
ja, klinkt logisch. Maar HOE moeten ze dan aan melden op de ISA server. De isa server draait op dezelfde PC als de Active Directory. Dat wel iig
kwestie van een groep maken onder windows2000 (active dir), bijvoorbeeld 'internet toegang' en bij 'protcol ruls' & 'content rules' op de ISA Server aangeven dat allen die groep het internet op mag, dan logt hij namelijk ook de induviduele usernames van de gebruikers,Massiefje schreef op 17 september 2002 @ 20:04:
ja, klinkt logisch. Maar HOE moeten ze dan aan melden op de ISA server. De isa server draait op dezelfde PC als de Active Directory. Dat wel iig
tenminste zo heb ik hem ook geconfigged, werkt prima, die logfiles sla ik dan weer op in SQL server, en met wat query's..... kan ik prima het internet gebruik zien
A wise man's life is based around fuck you
zoals jij dat nu zegt, heb ikd at geconfigureerd. Toch blijf ik helaas alleen IP nummers zien.
Enig idee ?
Enig idee ?
even stoppen en starten van de ISA services doet wonderen, daar had ik namelijk wel last vanMassiefje schreef op 17 september 2002 @ 20:55:
zoals jij dat nu zegt, heb ikd at geconfigureerd. Toch blijf ik helaas alleen IP nummers zien.
Enig idee ?
-ISA server control service, (oid) die moet je even stoppen starten
Ik ga het proberen, maar ik geef het weinig kans. Aangezien ik in het begin problemen had het goed draaiend te krijgen. Daarom heb ik alle services al MILJOENEN keren opgestart, dus............
dan vrees ik dat je toch een setting niet goed hebt staan, want hier werkt het wel vlekkeloos,Massiefje schreef op 17 september 2002 @ 21:26:
Ik ga het proberen, maar ik geef het weinig kans. Aangezien ik in het begin problemen had het goed draaiend te krijgen. Daarom heb ik alle services al MILJOENEN keren opgestart, dus............
als je nu eens een groep rechten geeft om het internet op te mogen, en je logt in als een gebruiker die niet lid is van die groep, dan zou ie met een popup moeten komen om in te loggen op de firewall, zo niet, dan zit er iets niet goed....
Ik heb gemerkt dat de protectie in mijn ISA server niet op username maar op IP adres gaat. Waar gaat het fout ?
dan heb je bij eerder genoemde policy's mischien een ip range aangegeven, ipv een groep,Massiefje schreef op 17 september 2002 @ 21:53:
Ik heb gemerkt dat de protectie in mijn ISA server niet op username maar op IP adres gaat. Waar gaat het fout ?
heb je de mogelijkheid om wat screendumps van je config te maken, dat maakt het diagnose stellen iets makkelijker,
je mag natuurlijk ook ff een backupje maken van je configfile...
zeg het maar van welke schermpjes je screendumps wil. Ik zal ze dan morgne online zetten (als het lukt)
Ik dacht inderdaad dat ik SecureNAT gebruik ja. Maar ik moe thet nog even nakijken. Wat ik wil ontdekte was een vinkje, waarbij staat: users must authenticate. die zal ik vanavond eens even aanvinken. Kijken wat er gebeurt.
Pagina: 1