Toon posts:

usb aansluiting op kast past niet op ak77 pro moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb aansluiting voor op m`n kast, binnen in lopen er 2 stekkertjes om op het moederbord aan te sluiten , maar die passen niet op het A-open Ak77 pro moederbord.

aansluiting op het moederbord is 9 pins . dit staat er

1 2
+5v * * +5v
SBD2- * * SBD3-
SBD2+* * SBD3+
GND * * GND
key * * NC
9 10

de usb kabel van de kast heeft maar 4 pins

VCC *
USB- *
USB+*
GND *

*=een pinnetje :)

Wie weet hoe ik dit aan moet sluiten? ik durf het niet aan te sluiten , ik ben bang dat ik dingen opblaas anders :?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Op je moederbord kun je 2 connectoren of usb-poorten aansluiten. Je hebt er dus echter maar 1 nodig.

VCC == +5v
USB- == SBD2-
USB+ == SBD2+
GND == GND

Een evt 2e aansluiting kun je dan op SBD3 zetten :) Waar sbd voor staat weet ik niet, maar de sb van usb zit er in, de D staat voor Data. Is er misschien een U weggevallen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
nee er is geen U uitgevallen als zou je dat wel zeggen :) . Het staat zo in de handleiding voor dit moederboard , misschien een drukfout ofzo . Ik heb trouwens 2 van die connectors op m`n moederboard. De key-pin ontbreekt trouwens (zijn dus 9 pins)

• Paul
Dat die zou ontbreken leek me ook, gezien de naam :)

Er zat waarschijnlijk een slot-plaatje met daarin 2 usb-poorten met een kabeltje eraan bij je mobo?

Die heeft nl wel alle pinnetjes nodig (nou ja, de bovenste 8 ). Om nou te zorgen dat je hem niet verkeerdom op je mobo doet hebben ze pin 9 uitgevonden. Doe je hem nu verkeerdom dan zegt de tegenhanger van KEY ho ff, hier zit een pinnetje, en ik heb hier geen gat zitten. Een effectieve manier van preventie :P

[ Voor 0% gewijzigd door Paul op 17-09-2002 19:15 . Reden: met 8) was GEEN smiley bedoeld :( :P ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat je bedoelt maar dat slot-plaatje zat er niet bij. Maar de kast waar ik hem heb ingebouwd heeft voorop een 2 usb poorten , maar met niet standaard 9 pins plugje (?)
maar voor een mij onbekende aansluiting, zo`n aansluiting die aan je hdd-led / power-on / speaker etc. zit. 1 zwart plugje met 4 gaatjes vcc / usb- / usb + en 1 losse (gnd) . (zie uitleg boven) Je weet zeker dat ik het erop kan zetten zonder dattie gaat roken ofzo? :P Het past wel volgens mij

• Paul
Aan de layout te zien wel :) Zolang je maar zorgt dat de goede pinnetje overeenkomen volgens mijn eerste 'conversietabel' :P

Als de volgorde op de pinnetjes / pinheader overeenkomen met de volgorde waarop je het hier neer hebt gezet, kun je die er zo overheen schuiven, anders moet je even de volgorde aanpassen op de stekkertjes.

Oh ja, NC is dus Not Connected :)

[ Voor 0% gewijzigd door Paul op 17-09-2002 19:26 . Reden: nc == not connected ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
ja heeft zelfde volgorde , ik ga het proberen .bedankt
Pagina: 1