• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 20:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik zit te dubben hiero.

Ik heb vrijdag de Olympus C720 gekocht.
Nu ben ik niet geheel tevreden over de camera zelf. Wel mooie foto's, maar de camera vind ik wat zwakjes.
Neem bijv. de lens. Daar zit best wat speling op vind ik.

Ook verder de zoom vind ik niet fijn qua geluid.

Nu ben ik terug geweest naar de winkel en heb gekeken naar de Fuji 602.
Beetje zelfde specificaties maar dan 6x opt. zoom ipv 8x bij de olympus.
Verder lijkt de fuji betere specs te hebben.

Wat vinden jullie?
Moet ik de C-720 houden of moet ik de Fuji kopen?

Sorry, ik weet dat ik het in de andere topics moet vergelijken, maar dit is echt dringend en wil gewoon wat meningen horen van Olympus C720 gebruikers die wel tevreden zijn of juist niet, alsmede hetzelfde vragen aan de Fuji bezitters.

Geef alsjeblieft je mening, omdat ik morgen wil beslissen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Hier zijn in ieder geval 2 lopende topics over de camera's:
Het Fuji 4900 / 6900 / S602 digicam gebruikerstopic
de nieuwe Olympus C-720UZ is er, ik heb hem (foto's)

Maar je zegt zelf al dat je niet tevreden bent met de C720 dus wat houd je tegen? Ik zou even in de winkel vragen of je de S602 mag uitproberen.

Voor vergelijkingen van de camera's:

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

[ Voor 0% gewijzigd door Puck op 17-09-2002 19:05 . Reden: vergelijkingslinkje toegevoegd ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

freddyathlon schreef op 17 september 2002 @ 18:40:
Ik zit te dubben hiero.

Ik heb vrijdag de Olympus C720 gekocht.
Nu ben ik niet geheel tevreden over de camera zelf. Wel mooie foto's, maar de camera vind ik wat zwakjes.
Neem bijv. de lens. Daar zit best wat speling op vind ik.

Ook verder de zoom vind ik niet fijn qua geluid.

Nu ben ik terug geweest naar de winkel en heb gekeken naar de Fuji 602.
Beetje zelfde specificaties maar dan 6x opt. zoom ipv 8x bij de olympus.
Verder lijkt de fuji betere specs te hebben.

Wat vinden jullie?
Moet ik de C-720 houden of moet ik de Fuji kopen?

Sorry, ik weet dat ik het in de andere topics moet vergelijken, maar dit is echt dringend en wil gewoon wat meningen horen van Olympus C720 gebruikers die wel tevreden zijn of juist niet, alsmede hetzelfde vragen aan de Fuji bezitters.

Geef alsjeblieft je mening, omdat ik morgen wil beslissen.
Ik zou hem lekker houden! Ik heb ook naar die fuji gekeken. Maar die is best wel lomp vergeleken met de 720uz. De speling op de lens is normaal, heb ik ook.
Zoom geen fijn geluid???? Koop je een camera om een mooi zoomgeluid te hebben :? ?
En je zegt zelf dat de foto's er goed uit zien (ben ik roerend met je eens). En daar gaat het toch om!
Maar als je een verkeerd gevoel bij de camera hebt...

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de lens van mijn fuji 2800z heeft ook wat speling en de zoom maakt ook geluid.. boeiend, zal wel normaal zijn :) als de pics maar mooi zijn toch

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

720 heeft toch 10x zoom ipv 8x... :?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ach, het gaat er maar net om welke eisen je stelt. En wat je nu omschreven hebt is voor mij niet voldoende om nu te zeggen of je hem moet ruilen of niet.

Toen ik shopte voor mijn S602Z, heb ik ook de C720 er even naast gehad, maar dit is voor mij geen goeie keus. Geen Hot-shoe, 10cm (!!) Macro-focus en geen CompactFlash om er een paar te noemen. Maarja, dat zijn mijn keuzes en misschien niet die van jou.
De S602Z is ook een stuk duurder.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 20:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op 18 september 2002 @ 14:50:
720 heeft toch 10x zoom ipv 8x... :?
Nee, dat is de 700. De 700 heeft 10x zoom.
De 720 heeft 8x zoom

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Als je het geld hebt zou ik voor de s602z gaan. Heb hem zelf ook en vind het een ultra fijne camera.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 23:35
Ik heb een S602Z, echt een supercamera! Ik vind 'm trouwens ook niet lomp, meer een heel compacte slr-camera om te zien. De Olympus mag dan een 8x zoom hebben, maar de Fuji met 6x zoom begint bij 35mm ipv 40mm! Dat vind ik echt een plus t.o.v. de Olympus!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

OK. dit is genoeg. Als ik er een openlaat gaat er direct andere wildgroei geopend worden.
en je zei al dat vandaag je deadline was, dus heb ik het tot vandaag opengelaten.

Ook weet je dat als je de FAQ had gelezen, dat zulk soort vragen enkel worden toegelaten indien je je eigen wensen goed had uitgewerkt.

Voor de 720 is al een topic geopend.
En ik weet zeker dat er genoeg informatie te vinden zijn om een goede keus te maken. anders zijn er genoeg topics met budgetrange om een keus te maken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.