De computer start zichzelf op

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb dus een heel vreemd probleem. Mijn computer heeft de neiging om vanzelf op te starten.

Ik word 's nachts wakker en dan zie ik dat mijn computer aanstaat, terwijl ik hem uit had gezet. Het duurt dus enkele uren voordat ie vanzelf aangaat. Dit is nu al meerdere malen gebeurd en ik heb misschien een idee waardoor het komt, maar mijn technische kennis laat me in de steek.
Zelf dacht ik dat het misschien aan het moederbord zou kunnen liggen. Dat er teveel spanning op komt te staan en dan aanspringt? Trouwens ik heb geaarde stopcontacten.

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt of ooit van gehoord heeft? Ik kan er niks over vinden. Nu zet ik het schakelaartje aan de achterkant om, zodat ie helemaal geen spanning krijgt. Dan gaat ie niet vanzelf meer aan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

had ik ook, wilde dus in m'n bios een optie aanzetten om m'n pc aan te zetten via m'n keyboard.
heb het gedaan, deed de computer gewoon uit, en 's nachts ging ie zomaar aan, toen kon ik m'n mobo wegbrengen :(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wake on Lan/ring aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stekker eruit doen als je je pc uit doet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Nee, comp staat trouwens ook niet in een netwerk.
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:40:
Stekker eruit doen als je je pc uit doet? :P
Dat doe ik min of meer al hé. Ik zet de spanningsschakelaar aan de achterkant om, waardoor de comp geen stroom meer krijgt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 23:12
Altijd om dezelfde tijd misschien ??
Dan kan het namelijk zijn dat je moederbord een BIOS instelling heeft om een "timer" je computer aan te laten zetten....

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat niet het geval is zou ik een priester laten komen.................muuwhahahahaaaa.
Het zal vast een bios instelling zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij ging een tijdje geleden mn computer aan als de telefoon afging.... weird.... maar toen had ik nog analoog internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Het kan ook zijn dat je stroom pieken heb. Heb ik hier ook, met een 1000 Watt lampje die hier in de hoek staat. Als ik die aandoe, springt mijn Divx-bakkie aan!

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:45:
bij mij ging een tijdje geleden mn computer aan als de telefoon afging.... weird.... maar toen had ik nog analoog internet
Dan stond wake on ring nog aan, dan gaat de pc aan als er activity op de modem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
MichielioZ schreef op 17 september 2002 @ 18:42:
Altijd om dezelfde tijd misschien ??
Dan kan het namelijk zijn dat je moederbord een BIOS instelling heeft om een "timer" je computer aan te laten zetten....
Het is willekeurig. Hij staat ook weleens aan als ik terugkom van school, terwijl ik em 's morgens had uitgezet. Dus geloof niet dat het een timer is.
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:44:
Als dat niet het geval is zou ik een priester laten komen.................muuwhahahahaaaa.
Het zal vast een bios instelling zijn
Ik ga maar ff in de bios kijken. Niet dat ik echt weet waarnaar ik moet kijken :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Signs... >:)

Ik zou toch echt ff checken in je bios of wol/wor niet aan staat... en er zijn nog meer signalen waar een bios op aan kan springen volgens mij allemaal ff checken....

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuErTo ChAvEz schreef op 17 september 2002 @ 18:41:

Dat doe ik min of meer al hé. Ik zet de spanningsschakelaar aan de achterkant om, waardoor de comp geen stroom meer krijgt.
als je pc geen stroom krijgt kan ie onmogelijk aangaan
dat schakelaartje achter op de pc kan zichzelf echtniet omklikken hoor!

ik zou denken aan een humoristisch familielid als ik jou was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dat is typisch gedrag voor computers die te weinig gebruikt worden.
Computers houden ervan om minimaal 8 uur per dag gebruikt te worden.
Het kan ook zo zijn dat je je PC eens positief moet toespreken. (Sommige users lopen hun computer alleen maar uit te schelden of klappen te verkopen, dat werkt ALTIJD averechts.)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm.... vreemd. Dus jouw compy krijgt geen stroom en zet zichzelf wel aan?

Lijkt me nagenoeg onmogelijk... Volgens mij is het een hoax!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:43
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:48:
[...]

als je pc geen stroom krijgt kan ie onmogelijk aangaan
dat schakelaartje achter op de pc kan zichzelf echtniet omklikken hoor!

ik zou denken aan een humoristisch familielid als ik jou was :P
Hij bedoelt natuurlijk dat hij nu het schakelaartje uitzet om het te voorkomen |:(
Maar goed, het is vast wake-on-something...ff je bios doorspitten, en anders gewoon je pc uitzetten, dan overal op rammen ofzo en kijken wanneer die aangaat :)

[ Voor 0% gewijzigd door woutervs op 17-09-2002 19:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

* The Dutch Dude denkt ook aan gewoon een bios instelling, zoek gewoon naar de wake up events en zet alles uit. Als dat niet werkt 24 uur een kruisje erop leggen, en bij extreme noodsituaties, een staak erdoorheen. Of kijken of je kamer op slot doen helpt....

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervs
The Dutch Dude schreef op 17 september 2002 @ 19:02:

...

Als dat niet werkt 24 uur een kruisje erop leggen, en bij extreme noodsituaties, een staak erdoorheen. Of kijken of je kamer op slot doen helpt....
:D

Of natuurlijk een val neerzetten om die kaboutertjes te vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Tyrian schreef op 17 september 2002 @ 18:53:
Dat is typisch gedrag voor computers die te weinig gebruikt worden.
Computers houden ervan om minimaal 8 uur per dag gebruikt te worden.
Nou, mijn computertje wordt intensief gebruikt. Het komt eigenlijk zelden voor dat ie uit staat. Gister stond ie na 2 weken weer eens uit en werd ik dus midden in de nacht wakker doordat de comp stond te ronken. :/

Ik heb nu in de bios gekeken bij power management en dit is wat ik gevonden heb.

Modem ring/wake on lan enabled

Die heb ik nu op disabled gezet. Maar ik werk niet op een netwerk en heb een usbmodem. Het lijkt me niet aannemelijk dat het daaraan ligt.

Pme event wakeup enabled

Geen idee wat dat inhield :/ . Staat nog steeds aan

Keyboard wake up from S1 suspend

Ps/2 mouse wake up from S1 suspend

Staat gewoon aan en heb geen katje of wat dan ook die over het keyboard loopt die hem aan kan zetten.

Vraag me nu alleen nog af wat Pme event wakeup inhoud, miscchien dat, dat de boosdoener is?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervs
Dat is de instelling die ervoor zorgt dat de power manager je pc op kan starten als er iets gebeurt. Als je hem niet gebruikt kan je hem volgens mij gewoon uitzetten...het zou zeer goed de oorzaak kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Blijft je Power ON knop ook ongemerkt hangen? Stekkertjes allemaal goed op moederbord?
Mijn PC ging in het verleden wel eens spontaan uit door een 'eigenwijze' Power knop.

Toch lijkt een verkeerde Bios instelling meer voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
woutervs schreef op 17 september 2002 @ 19:10:
Dat is de instelling die ervoor zorgt dat de power manager je pc op kan starten als er iets gebeurt. Als je hem niet gebruikt kan je hem volgens mij gewoon uitzetten...het zou zeer goed de oorzaak kunnen zijn...
Dan zet ik die pme event ook maar uit. Kijken of ik vannacht dan gewoon de nacht doorkom zonder dat ie vanzelf aanspringt. Bedankt :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb een soort gelijk probleem. Mijn pc start direct op als ik er stroom op zet. Monitor, speakers en pc zitten op een hoofdschakelaar, als ik mijn pc uitzet laat ik het OS afsluiten en dat haal ik de stroom eraf (zo hoef ik niet te bukken om mijn speakers uit te zetten want die aan/uit knoppen zetten ze altijd op de subwoofer).

Als ik dan later de hoofdschakelaar weer om zet, er komt dus weer spanning op, gaat m'n pc aan en start op. Dit is opzich niet zo vervelend maar het hoort niet. Ik heb een AOpen kast (middletower ATX, 300watt) en een Abit KR7A moederbord.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb alles in het bios al een keer aan en uitgezet en niets werkt.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is zo'n PME event dan eigenlijk?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervs
PME event is gewoon het overkoepelende geheel voor alle wake-up-events, dus een pme event is alles waardoor je je pc "wakker kan laten worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

MuErTo ChAvEz schreef op 17 september 2002 @ 18:41:
[...]

Nee, comp staat trouwens ook niet in een netwerk.

[...]
Je kunt natuurlijk ook gewoon zo'n stekkerdoos kopen met een knop erop die je aan en uit kan zetten om alle apparatuur van stroom te voorzien. :)

Anyway, misschien heeft het wel gewoon te maken met de aan & uit button? Ik was laatst bij m'n oom en die had een soortgelijk probleem, ook dat de computer niet helemaal lekker afsloot. Wat bleek: het frontje van zijn PC sloot niet meer helemaal goed aan op de toren omdat er wat ertussen was afgebroken, en daarom stond er constant een beetje "druk" op de aan/uit knop.
Pagina: 1