Toon posts:

[DOS] 8 level diep geen toegang meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dos kent geen namen langer dan 8 tekens en ook geen path dat dieper is dan 8...

dit is dus mijn probeem

mijn outlook dbx bestandjes zitten in:

c:\docume~1\ik\locals~1\applica~1\identi~1\{98574~1\micros~1\outloo~1\

zoals jullie het kan zien kom ik net niet bij mijn dbx bestandjes...dos wil niet dieper dan 8 levels (of ook heo dat ook mag heten)

Mijn hd is nl kapot, winxp wil niet meer booten, maar ik kan via bootdiskette nog wel in c: komen en dus zooi redden wat te redden valt en die naar een extended D: kopieren en via mijn 2e primary partitie (win98 die overegens wel werkt/boot) op cd zetten. Ik zit dus nu met dit probleempje, ik kom niet bij mijn dbx bestanden!! :(

met norton commander etc wil ook niet, heeft iemand andere suggesties?

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 01:30
Kan je via de XP-CD in de recovery console komen? (vanaf CD booten dus) Wellicht dat moven daar wel lukt. Je hebt dan iig geen last van de 8 teken- en pad restrictie.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
k ik probeer nu

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, MS-DOS heeft een limiet, je kunt niet meer dan 7 levels diep.

Virussen? Scan ze hier!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:27
als je ergens linux hebt liggen: mount het eens
zou je zelfs met een live-cd van suse kunnen proberen (linux vanaf cd booten en niet eerst hoeven installeren)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
k7of9 schreef op 17 september 2002 @ 18:37:
Kan je via de XP-CD in de recovery console komen? (vanaf CD booten dus) Wellicht dat moven daar wel lukt. Je hebt dan iig geen last van de 8 teken- en pad restrictie.
toegang geweigerd...ik kom dus er niet in :(

Verwijderd

Topicstarter
zijn er 1 schrijf grote linux boot diskettes met fat32 support die dieper dan 8 mappen kan?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 23:16
Dan boot je toch windows 98 en dan copieer je je dbx files of heb je die andere partitie verborgen?

Verwijderd

Bootcd met windows erop toasten en dan gebruiken

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 01:30
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 19:37:
zijn er 1 schrijf grote linux boot diskettes met fat32 support die dieper dan 8 mappen kan?
Ik was er vanuit gegaan dat je XP of NTFS staat en dat je er daarom niet bij kan komen. Maar als XP op FAT32 staat dan zou wat BlackMage zegt moeten lukken toch :?

Mijn fotografie en videografie

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:28

L0g0ff

omg

Verwijderd schreef op 17 September 2002 @ 18:58:
[...]

toegang geweigerd...ik kom dus er niet in :(
Je moet ook het wachtwoord invoeren van je administrator en niet van je eigen standaard user account.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

_nethack

We're all MAD here

Het probleem is overigens niet dat dos geen 8 levels diep zou kunnen, maar dat de padlengte aan een maximum gebonden is.
Als je allemaal directories met een naam bestaande uit één letter in elkaar aanmaakt, dan kun je wel 20 levels diep of nog verder, maar maak je directories van 12 letters (8.3) dan kom je niet zo ver :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1