Toon posts:

zwervende profielen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben een windows 2000 ( NT 5.1 ) Server Family met in het netwerk windows 2000 computers, nu hebben we spellen op het netwerk gezet, alleen nu willen we het managament van die spellen op aparte user zetten, als we onder deze account inloggen zegt ie dat ie de snelkoppeling van het spel niet op het bureaublad kan zetten omdat ie met een zwervend profiel werkt, wat is er hier aan de hand en wat kan ik er aan doen?

Verwijderd

Als je een zwervend profiel hebt dan staat er op de server ergens een folder/map genaamd users. In deze map staan de namen van alle netwerkgebruikers. Ik vemoed dat je hier de rechten niet helemaal juist hebt staan. Verander de rechten op de gebruikersshare zodat je alles mag (full control). Probeer het dan nog maar eens. Suc6

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 15:55:
Als je een zwervend profiel hebt dan staat er op de server ergens een folder/map genaamd users. In deze map staan de namen van alle netwerkgebruikers. Ik vemoed dat je hier de rechten niet helemaal juist hebt staan. Verander de rechten op de gebruikersshare zodat je alles mag (full control). Probeer het dan nog maar eens. Suc6
heet die folder users, zou best kunnen, maar onder samba moet deze homes heten, en dus wellicht ook onder nt ;)