USB dood na aansluiten digi cam.

Pagina: 1
Acties:

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
Nadat ik gister een digitale camera (Canon powershot s20) aansloot op mijn usb, ging mijn usbmuis ook uit. Deze ging verder niet meer werken totdat ik mijn pc opnieuw opstarte. De camera echter deed het wel gewoon.

Kan dit een voeding probleem zijn? Heb een duron 800, 60gb, writer en heb er een 300W voeding aanhangen.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:29
kan het niet zijn dat ze samen teveel stroom trekken? misschien dat een self powered usb hub iets oplost. Wel belachelijk dat ie dat niet aankan. En als je de camera eruit haalt doet ie het niet? Dan is het misschien toch iets anders...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
USB levert maximaal 0.5 ampere, dat heeft verder niets met de voeding te maken.

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 22:56

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

ik denk dat het probleem ergens anders aan licht nl. Windows

• MeneerKrab
Ronald_stage schreef op 18 september 2002 @ 08:37:
ik denk dat het probleem ergens anders aan licht nl. Windows
Ik denk zelf dat het probleem toch bij mijn voeding of mobo ligt.
Als ik namelijk de pc uitzet en dan direct weer wil aanzetten, heeft hij niet genoeg power om mijn videokaart (gf2gts) te starten waardoor ik dus een foutmelding krijg (piepjes).
ParaDot schreef op 17 september 2002 @ 18:27:
kan het niet zijn dat ze samen teveel stroom trekken? misschien dat een self powered usb hub iets oplost. Wel belachelijk dat ie dat niet aankan. En als je de camera eruit haalt doet ie het niet? Dan is het misschien toch iets anders...
Als ik de camera eruit haal, dan doet mijn muis het nog niet. Pas na een koude herstart doet de muis het ook.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59

Peetman

Tjah....

Wat voor chipset heb je? En zoek eens op google voor deze chipset en usb problems.
Het kan zijn dat je dan nog wel wat interessante info vindt

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

kan idd zijn dat je camera teveel stroom trekt. Soortgelijk probleem had ik met Ipaq+CF-reader aan hub.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

ik weet dat er bij mij zekeringen voor me usb zit en dat als ie overbelast word zo zekering kapot gaat, maybe heb jij dat ook?

Verwijderd

Kijk voor de gein ff op de windows update site.
Misschien is het een windows prob waar een patch voor is.
Baat het niet dan......jaja

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Je zal wel een mobo hebben met een Via chipset... daar zijn USB problemen redelijk common.
Bij mijn KT7 viel ook af en toe de USB geheel uit, altijd handig als je een USB muis hebt ;)

Je kan dan de nieuwste Via 4in1 proberen en anders de Via USB filter driver.

• MeneerKrab
Redje schreef op 18 september 2002 @ 18:39:
Je zal wel een mobo hebben met een Via chipset... daar zijn USB problemen redelijk common.
Bij mijn KT7 viel ook af en toe de USB geheel uit, altijd handig als je een USB muis hebt ;)

Je kan dan de nieuwste Via 4in1 proberen en anders de Via USB filter driver.
ik had jouw post nog niet gelezen.

Maar goed, ik heb nu mijn bios geupdate, de nieuwste 4in1 en die usb filter geinstalleerd en nu werkt het wel.

USB blijft een wondere wereld :)
Pagina: 1