Toon posts:

pc in werkgroep & domein

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop die ik in een domein (school) en in een werkgroep (thuis) wil gebruiken.
Nu de werkgroep thuis is geen probleem, maar als ik op school ben en mn PC lid wil maken van het domein, is daar de machtiging voor nodig van de domainadministrator of dergelijke.
Dus telkens als ik mn laptop van huis nar school neem, moet ik ICT mensen gaan lastigvallen..........

Om 8)7 8)7 8)7 van te worden dan dus

Kan dit anders ingesteld worden??

Alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat jij nodig hebt is iets als netswitcher

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 17-09-2002 18:10 . Reden: link added ]

Verwijderd

Bekend prbleem...
Eenvoudigste: dualboot met een gedeelde data-partitie. Verder: search...

Verwijderd

Je kan hardware profielen aanmaken.
system properties, tabblad hardware en dan hardware profiles.
Dit is onder XP, maar onder 98 en zo werkt het haast hetzelfde.
Een profiel met DHCP en het domein van school, het andere profiel voor je ip van het werkgroepje thuis.
Iedere keer krijg je dan als je de computer opstart de keuze uit de aangemaakte profielen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:18:
Bekend prbleem...
Eenvoudigste: dualboot met een gedeelde data-partitie. Verder: search...
ja, echt heel eenvoudig, NOT, lekker handig om alles dubbel te installeren!
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:22:
Je kan hardware profielen aanmaken.
system properties, tabblad hardware en dan hardware profiles.
Dit is onder XP, maar onder 98 en zo werkt het haast hetzelfde.
Een profiel met DHCP en het domein van school, het andere profiel voor je ip van het werkgroepje thuis.
Iedere keer krijg je dan als je de computer opstart de keuze uit de aangemaakte profielen.
ik bedenk me net wat, in xp heb je toch de mogelijkheid om meerdere LAN verbindingen te maken :? ik weet niet of dat werkt, nog nooit geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
in xp kun je inderdaad meerdere lan verbindingen configureren, maar het is bij systeem-eigenschappen-computernaam dat je de computernaam ingeeft en instelt of hij tot een werkgroep of domein behoort

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik de raad van cannonball ga opvolgen, zo hoef ik morgen dan mar éénmalig (hoop ik) aan de domaincontroller vrage als hij mn pc wil toevoegen aan het domein

tnx guys

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:48:
in xp kun je inderdaad meerdere lan verbindingen configureren, maar het is bij systeem-eigenschappen-computernaam dat je de computernaam ingeeft en instelt of hij tot een werkgroep of domein behoort
ok, dan weten we dat ook weer ;)
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:59:
ik denk dat ik de raad van cannonball ga opvolgen, zo hoef ik morgen dan mar éénmalig (hoop ik) aan de domaincontroller vrage als hij mn pc wil toevoegen aan het domein

tnx guys
veel plezier ermee dan, hoewel je met netswitcher niet hoeft te booten, tis maar wat je zelf wilt tenslotte.
offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

erkens schreef op 17 september 2002 @ 18:41:
[...]

ja, echt heel eenvoudig, NOT, lekker handig om alles dubbel te installeren!
nee hoor dat hoeft niet... je kopieert gewoon de zaak over. Tools en methoden genoeg (ghost, etc)

Verwijderd

zelfs dan is het lastig, want je hebt alle programma's er dubbel op staan, en alle instellingen in software, bureaublad, mijn documenten enz die je veranderd moet je allemaal dubbel doen. Je bent ook 2 keer zoveel schijfruimte kwijt, dat is voor een laptop wat minder gewenst als bij een dekstop

Verwijderd

het is een oud probleem en ik zie niet zo snel hoe je zomaar werkgroepnamen en domeinenen aan 2 situaties anders kunt aanpassen. Voor de werkgroepnaam (als dat noig is) zou je thuis dezelfde kunnen nemen als op het werk. Rest anders alleen dat je thuis ook met domeinen gaat werken (met dezelfde naam).
Door windows op een aparta partitie te zetten en de gedeelde programmas en data op een aparte kun je iig het onvermijdelijke...verlies aan ruimte zo klein mogelijk houden... zelfs op een labtop...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 07:44:
het is een oud probleem en ik zie niet zo snel hoe je zomaar werkgroepnamen en domeinenen aan 2 situaties anders kunt aanpassen. Voor de werkgroepnaam (als dat noig is) zou je thuis dezelfde kunnen nemen als op het werk. Rest anders alleen dat je thuis ook met domeinen gaat werken (met dezelfde naam).
Door windows op een aparta partitie te zetten en de gedeelde programmas en data op een aparte kun je iig het onvermijdelijke...verlies aan ruimte zo klein mogelijk houden... zelfs op een labtop...
netswitcher is denk ik toch echt makkelijker

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

lik weet niet welk OS je hebt maar in NT4 en in W2K kan je aanlogen op een domein met de gewone client for windows networks, dit word ingesteld door een domein admin, als je op voorhand een local user/admin aanmaakt kan je ook lokaal aanmelden.

zie user management in win NT4 /W2K

kan gerust zijn dat het in andere win's ook mogelijk is maar die ken ik niet zo goed..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

erkens schreef op 18 september 2002 @ 09:15:
[...]

netswitcher is denk ik toch echt makkelijker
ziet er qua 1e indruk goed uit. heb je ervaring. Ik moet zeggen het is niet duur...
Waarschijnlijk dumpt ie alleen de reg files erin.... dus als je 2 configuraties instelt (apart uiteraard) en daarvan effe een register compare doet kun je zo die verschillen eruit halen en als aanklikbaar op het bureaublad zetten. Met shirt-restart een zachte herstart en het zal ook gaan neem ik aan.... Wie heeft zo iets wel eens uitgezocht?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi niet dus, op het moment dat je met Netswitcher aan een domain wil loggen zul je nog altijd een add-to-domain-gerechtigde account moeten hebben.

Ik heb hetzelfde probleem, 3 domeinen en één werkgroep waar ik regelmatig in moet hangen :/

Het eeuwige gekloot met domains (probeer dan maar eens je registry en DNS zu tnetjes te houden, en dan heb ik het nog niet eens over AD Management tools die je wilt gebruiken) werd ik goed zat, en ik heb Netswitcher er uiteindelijk heel hard afgegooid.

Ik verander nu telkens de werkgroepnaam, zorg dat ik een account heb met voldoende rechten in het doel-domain en stel de DNS config in win2k telkens in op het adres van de DC in kwestie.

Werkt stukken beter, sneller en betrouwbaarder dan Netswitcher.

+ m'n Administrative tools voor Server werken ook allemaal prima over de verschillende domains :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

kijk daar hebben we wat aan. Wie nog meer ervaring?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

+ nog iets: voor elk domain krijg je een nieuw userprofile, moet je de zooi weer aan gaan passen om je eigen zut te kunnen blijven gebruiken :/
Heb je met een local user en werkgroep nooit last van ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oké, CRoTCHie gebruikt nu Multinetwork Manager (www.globesoft.com) en het werkt perfect. In ieder profiel kan je praktisch alle netwerkinstellingen aanpassen, bij het opstarten vraagt ie dan welk profiel. Handig toch....

:*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 07:44:
Voor de werkgroepnaam (als dat noig is) zou je thuis dezelfde kunnen nemen als op het werk. Rest anders alleen dat je thuis ook met domeinen gaat werken (met dezelfde naam).
naam is niet belangrijk de SID wel... en die is echt niet hetzelfde als je de naam hetzelfde maakt...
Pagina: 1