Toon posts:

VMWare --> Redhat Linux 7.2 --> missing file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was linux maar eens aan het proberen voor de verandering.
Eerst even VMWare geinstalleerd en toen begonnen met het installeren van Redhat 7.2.
Nadat ik CD 2 in m'n cd-rom drive gestopt had kreeg ik de volgende melding: The file /mnt/source/RedHat/RPMS/tetex-fonts-1.0.7-30.i386.rpm cannot be opened. This is due to a missing file, a bad package, or bad media. Press <return> to try again.

Ik weet niet zeker wat /mnt/source/ is maar ik neem aan m'n cd-rom drive. Wanneer ik gewoon op m'n cd-rom blader zie ik het filetje gewoon staan. :?
Nou kan ik 100 keer op enter gaan meppen maar hij vindt hem niet.
Ook kan ik m'n cd-rom drive niet meer openen, dus ff snel een nieuwe cdtje fikken is er niet bij ben ik bang...

Iemand suggesties? Ik voel er weinig voor om de hele setup opnieuw te draaien. :{

[edit]
Ik zie net dat het originele file c.a. 28KB moet zijn, en het file dat op de cd staat c.a. 11KB is. Ik heb de .ISO's van de XS4ALL Tucows mirror gehaald en met Nero gebrand. Niet dat dit veel uit zou moeten maken, maar ik vermeld het toch eventjes.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

...
md5 checksum even controlleren.
het lijkt er op dat je een incomplete iso op cd hebt gezegt.
tip voor de volgende keer; download je iso controlleer de md5 checksum (staat geloof ik een stukje over in de faq hoe je deze ook onder windows kun tjekken) en als die checksum een match is ... dan pas branden.
offtopic:
in redhats nieuwe beta versie zit zo'n checksum ding in gebouwd, bij de setup wordt je gevraagd om de cd's te controlleren of de checksum overeen komt, dan weet je bij 't begin al of je cd goed is gebrand of niet. gave setup feature vind ik dit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Scarecrow schreef op 17 september 2002 @ 18:11:
...
md5 checksum even controlleren.
het lijkt er op dat je een incomplete iso op cd hebt gezegt.
tip voor de volgende keer; download je iso controlleer de md5 checksum (staat geloof ik een stukje over in de faq hoe je deze ook onder windows kun tjekken) en als die checksum een match is ... dan pas branden.
offtopic:
in redhats nieuwe beta versie zit zo'n checksum ding in gebouwd, bij de setup wordt je gevraagd om de cd's te controlleren of de checksum overeen komt, dan weet je bij 't begin al of je cd goed is gebrand of niet. gave setup feature vind ik dit
In de faq kan ik niets vinden over MD5 checksum. Met google wel het een en ander maar ik word er niets wijzer uit. Op die XS4ALL ftp waar ik de ISO's vandaan heb staat een bestand genaamd MD5SUM zonder extensie. Dit is ook niet te draaien vanuit dos prompt.

Verwijderd

http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html . Die MD5SUMS zal wel een text file zijn met daarin de MD5SUMS van de verschillende iso's .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:33:
http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html . Die MD5SUMS zal wel een text file zijn met daarin de MD5SUMS van de verschillende iso's .
Ik heb wel even die MD5SUM.exe gehaald, en die werkt ook wel maar ik zie nergens checksums op die site.
Nu ga ik die md5sum(zonder extensie) wel ff een .exe extensie geven en kijken of ie dan wil draaien.

Verwijderd

Zoals ik al zei, dat is een text file.
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

a91011f1c6b5f331d120d33ee5898d95 valhalla-i386-disc1.iso
422948492b984060b21923d11febb422 valhalla-i386-disc2.iso
505a73bac591882c14c80bfe452cd757 valhalla-i386-disc3.iso
9fc872b4dca927dfd86b80cba4da4814 valhalla-SRPMS-disc1.iso
88f1e7b2187402e29fe1377a1209f42b valhalla-SRPMS-disc2.iso
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: For info see http://www.gnupg.org

iD8DBQE9D/FiIZGAzdtCpg4RArXMAJ4rw2UCNZMr83jcV8kRUYLwpXsfhgCdG7TS
+hvICnw/3FAFPcbZ9Loc0R4=
=8W2V
-----END PGP SIGNATURE-----

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:45:
Zoals ik al zei, dat is een text file.

[...]
Oops sorry... Begreep het verkeerd.
Maar de ISO's die daar instaan zijn andere dan die ik heb. Ik heb enigma-i386-disc1.iso en enigma-386-disc2.iso.
Ik ga nog wel ff verder zoeken...

Nu snap ik hoe het werkt... Duurde even. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dezelfde ISO weer gedownload met de bijbehorende md5 file. Een checksum analyzer er oplosgelaten en ja hoor! Zelfde ISO is weer verrot. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
God gloeiende godver... Ondanks dat die ISO brak is heb ik hem toch maar gebrand.
Weer Red Hat 7.2 geprobeerd te installeren en weer bij CD 2 bij het zelfde kut filetje stopt ie.
En weet je wat zo leuk is? Dat je het filetje niet zelf toe kunt wijzen! Dan zou ik het ff downloaden...
Grrr waarom ben ik hier aan begonnen?
Heeft iemand snel een oplossing zodat ik linux niet voor de 3e keer hoef te installeren? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.kan_vandenbos/test.jpg
Zo dus

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zolang je iso niet 100% goed is zal 't verdomd moeilijk gaan :D
probeer anders maar via de cusom de tetex-fonts uittezetten zodat ie niet geinstalleerd wordt.
Maar ik vrees dat je 'm toch weer moet installeren want als je iso niet goed is gaat je installatie toch nie werken sim-pel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1