Inspire 5300 rear speakers doen niets.

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Sorrie dat ik hier nog een topic open over het inmiddels uitgekauwde onderwerp.
Het probleem is echter dat ik mijn speakers niet gebruik icm. een Creative geluidskaart, dus mijn probleem is, zelfs na het doorworstelen van de bergen topics waar de search mee aankomt, nog niet opgelost.

Ik gebruik op het moment de onboard geluidskaart van mijn MSI-KT3
in windows heb ik bij audio options het gebruik van 5.1 speakers ingesteld.
Helaas doen onder windows en in winamp (met directsound output) alleen de left en right front speakers (en subwoofer) het. In counterstrike knallen echter alle 5 de speakers vrolijk mee.

Ik hoop dat er iemand hier is die weet hoe ik windows ervan kan overtuigen dat hij al mijn speaker moet gebruiken.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 16:43

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Muziek is niet 5(.1) kanaals.......dus komt er ook geen geluid uit de rear & center speakers.
CS met EAX is wel 5(.1) kanaals, dus daar doet ie het wel.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Centaur schreef op 17 september 2002 @ 18:01:
Muziek is niet 5(.1) kanaals.......dus komt er ook geen geluid uit de rear & center speakers.
CS met EAX is wel 5(.1) kanaals, dus daar doet ie het wel.
Ja dat snap ik, maar het moet toch mogelijk zijn om de muziek uit minstens 4 boxn te laten spelen. De rear speakers doen dan hetzelfde als de front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 22:28
Muziek is stereo en het ligt maar net aan het setje of hij er surround van maakt of niet. Wellicht dat er mensen zijn met dezelfde set en die wel muziek over alle speakers krijgen. Maar zie het ook aan standalone setjes daar zijn er maar een paar die luid en duidelijk muziek over de rearspeakers knallen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

In principe niet, volgens mij. Je drivers moeten een signaal uitsplitsen van twee naar vier. Dat kan alleen als die het ondersteunen. Je zou kunnen kijken bij multimedia eigenschappen>output>advanced en dan de speakersetup van windows. Daar kan ook quadrofonisch of surround aangegeven worden. Of dit dan ook voor een stereo source werkt durf ik niet te zeggen. Bij mij wordt door de versterker het signaal hardwarematig uitgesplitst (DTTS3500). Klinkt ook goed. Het geluid zelf wordt digitaal naar de versterker gestuurd. Ik heb de TV bijvoorbeeld wel analoog aangesloten op de versterker en die wordt nu ook 5.1 weergegeven, maar alleen dus omdat de versterker dit kan. Ik weet niet of jij een versterker ertussen hebt zitten, anders zal het softwarematig opgelost moeten worden. In het mixerpaneel niets in te stellen?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
ElCondor schreef op 17 september 2002 @ 18:44:
In principe niet, volgens mij. Je drivers moeten een signaal uitsplitsen van twee naar vier. Dat kan alleen als die het ondersteunen. Je zou kunnen kijken bij multimedia eigenschappen>output>advanced en dan de speakersetup van windows. Daar kan ook quadrofonisch of surround aangegeven worden. Of dit dan ook voor een stereo source werkt durf ik niet te zeggen. Bij mij wordt door de versterker het signaal hardwarematig uitgesplitst (DTTS3500). Klinkt ook goed. Het geluid zelf wordt digitaal naar de versterker gestuurd. Ik heb de TV bijvoorbeeld wel analoog aangesloten op de versterker en die wordt nu ook 5.1 weergegeven, maar alleen dus omdat de versterker dit kan. Ik weet niet of jij een versterker ertussen hebt zitten, anders zal het softwarematig opgelost moeten worden. In het mixerpaneel niets in te stellen?
In het mixerpaneel kan ik wel het volume van de front, center, rear en subwoofer instellen, alleen dit heeft dus alleen effect in bv counterstrike. Het zou heel goed kunnen dat het inderdaad hardwarematig moet, maar voorlopig blijf ik hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens toch

het ligt aan het moederbord
de MSI KT3 moet je in het bios eerst ff gaan vertellen dat ie de microfoon port als 2e uitgang voor speakers gebruikt

dan werkt het

gewoon bios instelling dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:26
Lees sticky, lees handleiding.

sb live topics zijn hier ook van toepassing: Het gaat namelijk niet om de kaart zelf maar het idee achter surround sound.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.