Help! HD kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• jagan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 11:33
Ik heb sinds 4 maanden of zo een Western Digital Caviar (WD1000-SE als ik me goed herinner) 100Gb met 8mb cache. Gister heb ik de computer nog normaal gebruikt voor school, en nu wil ik de PC opstarten en hij doet het ineens niet meer. Ik heb de harde schijf geprobeerd in mijn andere PC, maar hij lijkt niet eens te beginnen met spin-up. Wat kan ik hier aan doen?

En ja ik heb het meeste gebackupped... maar dan ben ik nog een hoop recente bestanden kwijt, ook voor school. ;(

The only thing that I know is that I don't know anything - socrates

Verwijderd

Piept de pc ook of iets dergelijks?

Werkt de pc wel met een andere hdd?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Klinkt alsof ie inderdaad rip is.
Zeker als ie in een andere pc niet eens upspinned.

Je zou eens kunnen proberen om hem (wanneer ie uitgebouwd is) om zijn as te draaien (zodat de schijf in je hd verdraaid) misschien is de spindel motor defect waardoor ie niet altijd opstart.
Mocht bovenstaande niet werken eff voorzichtig op de tafel tikken, helpt soms ook.

Kun je tenminste de nog benodigde data backuppen, daarna terugsturen/brengen en een nieuwe eisen.

Suc6

[ Voor 0% gewijzigd door KBDE op 17-09-2002 17:34 . Reden: Ik heb het krommen zinnen syndroom >:) ]

Verwijderd

Shit voor je 100 gb is erg zonde. :| :/
KBDE schreef op 17 september 2002 @ 17:31:
Klinkt alsof ie inderdaad rip is.
Zeker als ie in een andere pc niet eens upspinned.

Je zou eens kunnen proberen om hem (wanneer ie uitgebouwd is) om zijn as te draaien (zodat de schijf in je hd verdraaid) misschien is de spindel motor defect waardoor ie niet altijd opstart.
Mocht bovenstaande niet werken eff voorzichtig op de tafel tikken, helpt soms ook.

Kun je tenminste de nog benodigde data backuppen, daarna terugsturen/brengen en een nieuwe eisen.

Suc6
Als dat niet werkt hier boven (ben et helemaal met hem eens), :)
dan kun je hem beter zo snel mogelijk terug sturen naar Western Digital.
Veel suc6;)

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 17:36

CoRrRan

Don't Panic!!!

Western Digital heeft een heel goede RMA afdeling, vriend van mij heeft ook problemen gehad met zijn WD en gemeeld/beld met WD en hij kon, zonder kosten geloof ik, de HDD opsturen naar hun RMA afdeling en zij zouden voor een andere zorgen of z'n oude repareren. Ik geloof dat hij erg tevreden was over WD-techdesk.

Ik kan zo niet snel een oplossing verzinnen, maar ik kan je dus wel (hopelijk) geruststellen dat je nog opties hebt.

Ik kan alleen niet je data terugtoveren... Helaas is data retrieval van een kapotte HDD zo duur dat het voor prive gebruik bijna niet te betalen is.

[ Voor 0% gewijzigd door CoRrRan op 17-09-2002 17:49 . Reden: Data probleempje niet besproken ]

-- == Alta Alatis Patent == --

• jagan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 11:33
Mijn hele computer werkt gewoon zoals normaal (voor zover ik het kan zien aangezien hij niet opstart), dus ook geen rare geluidjes die ik niet ken..

Mijn IBM Deskstar 75GXP herkent hij wel in tijdens het opstarten, maar als ik de Western Digital aansluit dan detecteert hij hem gewoon niet. Ik heb geprobeerd hem om te draaien tijdens het opstarten maar nog steeds geen spinup. Ook nadat ik hem tegen de tafel aan getikt heb doet hij het niks beter..

Kan dat zomaar dat hij het ineens niet meer doet? Dan zou hij toch eerst af en toe moeten crashen of data-corruptie geven of zo? Of zou het komen door een piek in de stroom of iets dergelijks?

The only thing that I know is that I don't know anything - socrates

Verwijderd

Vervang eerst je IDE kabel en wissel de stroomkabel, voordat je drastische dingen gaat doen :z

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Als er helemaal niets meer helpt moet je hem in de vriezer leggen. [ zakje eromheen doen :P ] Na een nachtje ongeveer moet je hem er weer uithalen en dan weer de power erop. Je hebt dan kans dat hij het weer doet... [ dit komt omdat hij eerst heel koud was en dan ineens heel warm wordt ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002)

Daar staat wel het een en ander in, en via de search zijn ook genoeg threads te vinden over kapotte harddisks..

En ja, het kan inderdaad dat een hdd er spontaan mee stopt.. Meestal is de electronica kapot.
Wat je dan soms nog kunt doen om de data te redden is een printplaat-wissel actie. Je moet hierbij een werkende printplaat van een exact dezelfde schijf hebben..

Maargoed, dit is ook allemaal via de search terug te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.