Toon posts:

Assemblatie systeem over +-8 maanden

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag(je). Ik wil over +- 8 maanden een nieuw systeem kopen (dan heb ik er wel geld voor ;) ). Ik weet niet precies wat ik er in moet stoppen. Mijn budget is niet echt hoog, hoger dan 850 - 900 euro is het niet. Het systeem moet niet echt de top zijn, maar ik moet er zeker wel goed mee kunnen werken en zeker 3 jaar mee door kunnen. Wat kan ik er in stoppen dus?

De ClawHammer moet dan al uit zijn, dus die moet er zeker in. Een bijbehorend moederbord en geheugenmodule (512 mb?). Een videokaart heb ik nieuw nodig, want mijn radeonVE kaart is dan helemaal outdated. Een cd/dvd speler moet er in, 50 of 52 speed? Een diskette drive is standaard, die gaat er ook in. Een stuk of 2-3 coolers moeten in de kast. Oh ja, in de kast, er moet dus ook een kast bij:) Geluidkaart en netwerkkaart zijn geintegreerd op moederbord (is de bedoeling). Er moet natuurlijk een harddisk bij, ik weet echter niet hoe groot. Nu heb ik een 20gieg, 10 gieg, 3 gieg en 100 mb hdd. Ik denk dat 80 wel genoeg zal zijn voor de komende jaren. Moet die 80 in een keer, op scsi, 2* in een raid? Welke snelheid?

Ik heb zelf wat dingen gezocht, en ik schatte het zo ongeveer in:
processor - 250 euro
mobo -175 euro
cd rom - 40 euro
diskette - 5 of 10 euro
harddisk - 125 euro
vidkaart - 150 euro

zo kom ik op +- 750.
Klopt dit? Wat moet er bij/af? Is dit een goede keuze?

Ik weet dat het ver vooruit is, maar ik wil graag wten wat ik over 8 maanden op mijn bureau heb staan. Voor het geval dat ik misscjien hardware uit mijn oude systemen kan gebruiken, ik heb aan hardwaar:
-800Mhz duron proc
-450mhz proc (weet niet meer of het intel of amd is)
-300 mhz panty-um proc
-20gb seagate hdd
-10gb maxtor hdd
-3 gb hdd
-100 mb oud geval hdd
-2* 40x speed cd rom
-4 speed brander
-cd/dvd drive
-3*diskette drive
-3* isa geluidskaart
-3 keer pci netwerkkaart
-2 keer isa netwerkkaart
-14, 17 en 19 inch monitor
-32 mb matrox dualhead
-XpertVision ATi RadeonVE AGP100 64MB DDR DVI/TV
-2 brakke 8 of 4 mb agp kaarten
-2 k6 mobo's
-1 k7 mobo

Dat was het lijstje.

Alvast bedankt vor jullie hulp!

Verwijderd

ik zou over 7.5 maand weer eens terugkomen. Ontwikkelingen op computergebied gaan nogal snel dus het is weinig zinvol hier nu al over te gaan speculeren :).
En de harddisk moet natuurlijk niet in SCSI raid, met dat budget. Gewoon een snelle IDE schijf kopen dan.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
Lekker nutteloos om nu al je systeem voor over 8maanden te gaan samenstellen |:(
Ik kijk in mijn glazenbol en zie....niets omdat niemand in de toekomst kan kijken kwa prijzen.

Dit topic is gesloten.